Adventure zóna – Craglorn

Autor: Erendil | Přidáno: 24.3.2014 Kategorie Novinky

Jsemtady pro nás přeložil článek, který se nedávno objevil na webu, týkající se chybějící Adventure zóny při launchi. Touto zónou by měla být zóna Craglorn. Jak to s adventure zónou bude? Čtěte dále!

Minulý týden Zenimax (Matt Firor) konečně vypustil nějaká větší čísla. Do ESO bety se celkově přihlásilo přes 5 milionu účtů. To je moc hezky znějící číslo, ale nevyjadřuje to přesný stav věci. Zenimax je docela upejpavý co se týče detailů a nezveřejnil kolik zatím skutečně prodal kopií ESO, nebo třeba jaký počet účtů se z 5 mil. účastnil každého individuálního testu (což běžně developeři neříkají). 5 milionu účtů tedy neznamená, že se 5 milionu hráčů skutečně testu účastnilo, ani z toho není poznat, kolik hráčů si třeba vytvořilo několik účtů. V tuto chvíli lze bezpečně říct, že i kdyby si udržel jen 20% a já bych nebyl překvapen pokud by si udržel tak 40% z těchto 5ti milionů účtů, tak stále budou mít komerčně úspěšný produkt, byť třeba ne kriticky úspěšnou hru.

Matt dále zmínil, že 98% vytvořených postav bylo unikátních a jinak vypadajících, což při množství posuvníků je docela snadné, stačí dát jeden posuvník o jedno jinak a už je to jinak vypadající postava. Ale je tomu tak? Vypadají opravdu z dálky jinak? Nevypadá snad jejich silueta z dáli téměř stejně? To ale není nějaká závada, jen jsem chtěl poukázat na absurditu dané statistiky.

Dále hovořil o změně startovního ostrova, ale toto téma už jsme rozebírali, proto se nebudeme opakovat.

Zajímavé oznámení je ohledně posilujících serverů při startu hry. Budou mít sice nějaké omezení, nelze na nich třeba hrát PvP, ale budete moci hrát hru namísto toho abyste stáli ve frontě na zalogování do hry. Po zklidnění situace se budete moct přesunout na běžný megaserver a na vaší postavě budete mít vše, co jste udělali na posilovacím serveru. Zenimax není první společnost, která o posilujícím serveru uvažovala a je hezké vidět tento nápad implementován po divadle, jaké způsobilo severoamerické data centrum při spuštění FFXIV:ARR.

Nejdůležitější téma tohoto týdne byla absence adventure zóny Craglorn při startu hry. Běžní hráči si toho asi nevšimnou, ale power gameři se možná budou divit, kde že je ten skupinový endgame obsah je.

Craglorn byl oznámen jako první „přídavný obsah“ který bude pro hru vydán s tím, že ještě nemají časový rámec, kdy by tento obsah mohl být vydán. 4 týdny, 6 týdnů, dva měsíce? To v tuto chvíli opravdu nikdo neví. I kdyby dali nějaké pevné datum, dalo by se mu vůbec věřit? Dá se očekávat, že to datum spuštění Craglornu může být někde okolo vydání konzolové verze TES. Jediné co opravdu víme je, že při platebním modelu, který si Zenimax zvolil, mají být přídavky obsahu časté a pravidelné. Nechci dělat reklamu platebnímu modelu, ale raději platím za kvalitní hru prostou neduhů f2p. Ale to je zatím jen taková líbezná písnička a uvidíme, zda tento slib pravidelných přídavků Zenimax dodrží.

Jediní developeři, kteří dodrželi podobný slib, byli ti z Trionu pro The Rift (po cca 18měsíců) a ArenaNet s GuildWars 2. Každopádně Trion přestal Rift updatovat, jakmile se změnil model na F2P, a updaty ArenaNetu jsou spíš drobné než větší.

Reapers March load screen

Dobrodružná zóna Craglorn má být první ze samostatných skupinových PVE oblastí. Je určena levelům 50+, obsahuje krom jiného takzvané „trials“, které jsou určené pro skupinu 12ti hráčů. Craglorn bude venkovní zóna o velikosti cca 2/3 běžné zóny a přidá do hry tzv. raidy, na které jsme ze současných MMO zvyklí. Je to opakovatelný obsah a bude to rozšířením pro veterán ranky.

Jasně i bez Craglornu je zde spousta věcí ,které jde dělat na maximálním levelu, můžete procházet území zbylých aliancí v heroic módu pro 50té levely. Můžete pvpčkovat v Cyrodilu, objevovat celý svět stejně jako v jiných MMO. Jsou tu již přítomné veterán dungeony pro 4hráče s obtížností pro maximální levely, navíc zvyšující se s každým vyšším rankem. Také jsou po světě dark anchory atp.

Já jsem s oznámením zpoždění vydání Craglornu v pohodě hned z několika důvodů, ono raději když později vydají kvalitně zpracovanou a odladěnou kompletní adventure zónu, než aby něco na rychlo splácali a bylo to k ničemu. Co si o tom myslíte vy? Je OK vydat v roce 2014 MMO bez raidu při spuštění hry? Komentujte níže.

final

  1. Autor: Deniel | Přidáno: 24.3.2014, 07:09

    To byl jeden z duvodu odlivu hracu SW: ToR. Endgamu bylo malo nebo tedy byl moc lehky. Proste vydani hry aspon bez spetky endgamu neni moc dobre, protoze powerleveleri byli a budou. Nevim jestli se da jako plnohodnotny endgame povazovat expeni veteran ranku v lokacich od jinych alianci, ale snad to bude stacit. Uvidime no, kazdopadne nez ja dodelam 50ku, adventure zona uz bude otevrena,. takze osobne se toho nebojim, pro casual hrace je to OK 😀

  2. Autor: Peter | Přidáno: 24.3.2014, 08:53

    Tak sem se rozhodl napsat také pár slov můj názor je že to nám co budeme expit na 50 lv bude jedno a obsah se postupně odemkne rozhodující bude jak dlouho bude trvat přidání tohoto obsahu do hry

  3. Autor: ZeroOne | Přidáno: 24.3.2014, 09:15

    Dulezite bude jak brzo Adventure zonu pridaji. Pokud Zenimax nebude reagovat dostatecne svizne bude nedostatek obsahu znamekat rychli pad hry. Myslim ze maji naslapnuto na vydani uspesne hry, ale nesmi se s tim spokojit a hlavne v zacatku casto pridavat obsah aby i hraci co travi u her hodne casu meli porad co delat a byla pro ne nejaka vyzva.

  4. Autor: Elder | Přidáno: 24.3.2014, 10:00

    Ono musi byt dost tezke odhadnout, jak casto ma byt novy obsah pridavan, jelikoz mmocka hraji jak noliferi, tak casualove, takze pomale pridavani obsahu odradi nolifery, priliz rychle pridavani obsahu zas zdrti obcasne hrace, kterym tak zacne ujizdet vlak. Snad budou schopni najit nejaky kompromis. Ono je tezke zavdecit se blaznum, co udelaji max lvl do 14ti dnu, aniz by cokoli cetli, uzili si questy atd. Tihle pak krici, ze neni zadny endgame 🙂 Musi byt zdrcujici videt, ze neco, na cem se delalo x let, nekdo odflaknute odehraje za 14 dni a pak zacne delat tlaky, ze chce vic 🙂

    Zenimax vsak tvrdil uz davno, ze na dalsim obsahu uz makaji, takze uvidime…

  5. Autor: ZeroOne | Přidáno: 24.3.2014, 10:12

    Jo mas pravdu ze najit tu spravnou rovnovahu je tezke. Vzdy bude skupika lidi kteri vse dokonci co nejdriv a budou nadavat ze nemaji co hrat. Pokud bude obsah pridavam s rozumnym tempem jak Zenimax sliboval tak tu chvili dokazi nejak preklenout. Vzdyt i u Wow cekaji na novy raid dost dlouho.
    Z meho pohledu hlavni je aby na zacatku par veci pridali a bylo mozne po dosazeni max levelu jit alespon jednu adventure zonu a dalsi by mohla byt pridana v dohledne dobe. Pokud dojde na to ze na max levelu clovek bude muset cekat mesic nebo vic aby si mohl zajit „raid“ tak to hodne lidi odradi.

  6. Autor: Torulopsis | Přidáno: 24.3.2014, 10:28

    Už instalujete? Už je instalator bez bety..:D

  7. Autor: wondra | Přidáno: 24.3.2014, 11:18

    Přidávat obsah vůbec jde? 😀
    Sorry, ale casual hráč si kompletní endgame neprojde ani kdyby hra byla 10 let bez updatu. Napr. já jsem v životě neviděl ani Iloše ani Arthase, proč? Protože endgame většinou chce 2-4 hodiny na dung + 1 hodina hledání party + 3x wipe na prvním bossovy a hledání jiné party… a to je nutnto zopakovat zhruba 50x aby se posbíralo co jde, na to prostě nikdo casual v životě dost času nenajde.
    Naopak, casual hráč si užije pár nových levelů, jiné prostředí etc.

    Ke kvalitě zmiňované zony, ono když nebude včas, tak dost možná víc jak 50% hráčů po prvním měsíci až dvou přestane hrát… odliv lidí po launchi je normální, ale nač mu ještě přispívat absencí end-game? Lepší nevylazená zona než žádná zona, ono patchnout quest je na jedno odpoledne.

    • Autor: Muminnek | Přidáno: 24.3.2014, 11:59

      Jsou i jiné hry než grind fest WoW :).

  8. Autor: wondra | Přidáno: 24.3.2014, 11:19

    *přidávat obsah příliš rychle

  9. Autor: Malek | Přidáno: 24.3.2014, 11:38

    … Obtizost teto hry hadr a oni to resej tim ze udelaj specialni nooby ve specialnich zonach s vetsim dmg pro skupinu 12 lidi. RESPEKT! Ani healit v tehle hre nejde vsechen heal pada random neda se nic nacasovat npr. v PvP se v zergu snazim healnout hrace 25cm odeme co ma 15% hp a ono to naschval healne nekoho 180° 20m odeme kdo ma 95% hp a zbytecne hrac umre ja prijdu o manu a nedostanu bonus z healeni pod 50% hp. Jsem zvedav jak to pujde v PvE s 12 lidma.
    Rekl Casual…

  10. Autor: Peter | Přidáno: 24.3.2014, 12:34

    Ahoj Malek asi jsi používal heal ze schopnosti Restoration Staff zkus templáře já s ním v pohodě léčil koho jsem potřeboval a to sem měl obou ruční sekeru

    • Autor: Malek | Přidáno: 24.3.2014, 22:34

      Templar resto staff ani abilitou z templatovo skillu to nehealovalo presne ale na druhou stranu to mozna bylo zasekam serveru. Legendy rikaj ze i tem nejlepsim sestavam se spozdovalo PvP ostatne poslednich par hodin bety pro me bylo PvP nehratelne spozdeni i 5 sek. Doufam ze v dungeonech se server nefreezuje.

  11. Autor: Mesis | Přidáno: 24.3.2014, 14:06

    Mohl by autor článku vyjádřit svůj subjektivní názor na konci ? Štve mě když čtu něco kde byl autor zaujat. Děkuji.

    • Autor: Erendil | Přidáno: 24.3.2014, 14:39

      Autorem článku je Robert Lashley, můžeš mu klidně napsat na twitter @Grakulen 🙂

  12. Autor: wondras | Přidáno: 24.3.2014, 15:44

    @Muminnek
    Ano, jsou i jiné hry než WoW-like grindfest, bohužel ESO k nim nepatří: ESO je to mainstream hra klasického střihu takže endgame lze očekávat grind a kopu daily questů. (diť právě představili grind zonu!)
    …jinak by lidi neměli co dělat, kdyby na max levelu ten grind nebyl…a po měsíci by odešli ze hry do dalšího datadisku(by což kravaťáci nikdy nedopustili)

  13. Autor: Deniel | Přidáno: 24.3.2014, 16:48

    Me nekdy aji ten tupy wow-grind fest bavi 😀 I kdyz v GW 2 me bavil hrozne kratkou dobu – zadny viditelny progress..

  14. Autor: Shadow | Přidáno: 24.3.2014, 20:20

    No jak občas koukám na novinky, tak jsem čím dál tím víc rád že jsem po předposlední Betě rozhodl, že by to byli vyhozené prachy za ESO. Nebude endgame při launchi? Ale no tak … na to už tu shořeli jiní a nechápu kde pánové a dámy v Zenimaxu berou ten pocit, že oni nedopadnou stejně a ne ještě hůře

    • Autor: fortrens | Přidáno: 25.3.2014, 17:21

      PvP bude end game už od vydání, tak nevím, co se ti nezdá 🙂 Navíc jsem ještě nikdy nikde neviděl hru, která měla hned po vydání PvE content, o kterém se dalo říct, že je to end game na hodně dlouhou dobu…

  15. Autor: Deniel | Přidáno: 25.3.2014, 07:31

    Delas jak kdyby ta hra stala jen na endgamu v teto chvili 😀 Muzou shoret, ale pokud to vydaji vcas, tak nemusi… A jak uz bylo receno, lidi co expi pomalu se to ani nedotkne.

  16. Autor: Flois | Přidáno: 26.3.2014, 09:07

    Ja chci mít postavu ktera zvládne úplně všechno. Všechny zbraně, všechny tři stromy z povolání, craft…
    než budu potřebovat další obsahy tak to aspoň rok potrvá 🙂 aneb 50LVL pro mně není vyexpena postava 🙂

  17. Autor: Jsemtady | Přidáno: 27.3.2014, 17:25

    Jak nekdo muze rict ze to nema endgame …
    1)Cele expeni az do lvl 50 (tj.VR1) je jen uceni hrat za postavicku a pochopit zakladni principy. Je to „easy“ obtiznost.
    2)Hra se otevre poradne az na VR1 kdy mate na vyber kam pujdete sbirat bodiky na veteran ranky moznosti je mnoho
    3) na VR1 muzete jit do zon ostatnich alianci ktere jsou upravene pro 50+ a 50++ levely. Tam zacina prave TESo na ktere jste zvykli. Tam kdyz missnete block, tak je v pohode po vas, nepratele si pomahaji, healuji atp., zon je xx a krom toho jeste veteran dungy, pvp atp. vyber je pak na vas
    4)ony veteran ranky vam zvednou cap na staty + jsou potreba abyste mohli oblect leps zbroj. Vemte si tu otevrenost, jste crafter, jen si questite, tim si udelate nejakej rank a zbroj si koupite v obchode a jeste vylepsite, nikdo vas nenuti dostat se k equipu tak ci tak.
    5)jen ty veteran dungy (3prvni pro VR5 a ostatni pro VR10 .. +- ovsem je to o skilu) dle lidi z dlouhe bety trvaji na vyprogressovani tak 4-6tydnu a to tem lepsim.
    6)takze .. naexpite50.. pak mate dalsi dve stejne velke zony kde muzete sbirat VR tj. Jakobyste 3xnaexpili 50, pak mesic VRdungy .. no a to pak verim ze craglorn bude a do te doby to stihnou komplet zdolat snad jen ti z te bety. To ze v tech videjich nevipujou .. je tim ze jsou bezne overgear a wipy uz maji za sebou.
    7)no a pak claglorn … cela spel zona s 20tkou mensich open dungu pro ale pro 4 hrace, minimalne jednim velkym dungeonem a spoustou challenge. Tj. Dalsi mesic.
    Tak kde neni ten endgame content? Chybi sice trials raidy pro 12, ale vyradime se i tak.

    Jinak ja si myslim ze mezi fanousky bude hra oblibena, neprilaka milovniky pastelovych barev a nejsem si jist kolik lidi z jinych her zlaka. Pro fandu serie je ale must have.
    Myslim ze obsah budou pridavat ok, jen nevim jestli dokaze zmenit singleplayer hrace serie na mmo hrace aby platili. dal po projeti celeho lore. (Bez cteni knih ovsem) v tom to bude vezet. Hraci mmo vydrzi nez prijde dalsi hra krmeni davkami dungeonu a mala, jestli ale nevydrzi ten zaklad kterej je od single hracu tak maj smolik.
    Davam bolsevikovi rok… a rad bych aby to dopadlo na x let jak v tom filmu 🙂

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Jak mít vlastní obrázek u komentářů

Zaregistrujte se na stránkách Gravatar.com, připojte si k účtu e-mail, který používáte na MMOzone.cz a nastavte si libovolný obrázek.

Snažte se v komentářích držet tématu, na rozsáhlejší diskuse je vhodnější naše fórum

Page 1 of 0