Beta skončila. Jak se Vám v ní líbilo?

Autor: Raven | Přidáno: 11.2.2014 Kategorie Anketa| Beta

Máme tu konec beta eventu, který trval od pátku 7.2. až do teď. Samozřejmě, že se během něj sešly na hru rozporuplné reakce. Někomu se líbila, jiným ne. Ať už patříte k jakékoliv skupině, doufám, že Vám Beta i přes množství chyb zpříjemnila víkend. Připravil jsem pro Vás pár anket, ve kterých můžete vyjádřit Váš názor na betu i stav hry. Pojďme zjistit, jak se v Betě líbilo československé komunitě! Za každý zodpovědný hlas předem děkuji.



Miniaplikace

Miniaplikace

Miniaplikace


final

  1. Autor: Raven | Přidáno: 11.2.2014, 07:16

    Tak, abych začal. (:

    Ad. 1: Beta se mi líbila, protože od Bety nelze čekat nic víc, než jsme dostali. Hra má technické problémy a je dobře, že je má teď a Zenimax je může řešit před launchem. Ti, kdo si myslí, že je beta freeware demoverzí hry jsou vedle. Obzvláště mi imponovalo, kolik bugů zvládli opravit za noc ze soboty na neděli. Je vidět, že něco dělali.

    Ad. 2: Hra je jednodušší, než posledně, takže moc jednoduchá. S obtížností nesmí už ustoupit ani o píď, jinak si koledujeme o nové WoW. Nechápu lidi, kteří sami nezvládli ani sólo questy.

    Ad. 3: Character development a PvE remíza. PvE je pro mě jako pro PvE hráče samozřejmostí, ale rozvoj postavy v ESO je tak hluboký a propracovaný, že mě naprosto uchvátil. Škoda jen, že nešly resetovat skil pointy.

  2. Autor: Antarian | Přidáno: 11.2.2014, 08:14

    hra me opravdu velmi mile prekvapila.

    Grafika – se mi libi, navzrody tomu co nekteri lide povidaji a minimalne me se hra perfektne hejbala na max detaily

    Hratelnost – Je to muj oblibeny styl ovladani postavy, takze jsem spokojeny. (bral bych kdyby byla hra trochu „obtiznejsi“ co se mireni tyce, ale beru i toto a to „zjednoduseni“ mi nijak zvlast nevadi)

    Rozvoj postavy – tohle pro me bude radost 🙂 (je to presne system, ktery mi vyhovuje:-) Uplne perfektni by bylo kdybych mohl mixovat i classy, at si nemusim zakladat vic postav ale to urcite preziju

    • Autor: Jedinaobjektivnipravda | Přidáno: 10.3.2014, 12:48

      grafika se mi líbí: sorry ale svítí se textury to je a a byl humus ve všech dílech TES od Obliviona nahoru 😀

  3. Autor: Messhidan | Přidáno: 11.2.2014, 08:19

    Ahoj Pařani a pařanky – jestli tu nějaké jsou.

    Ná úvod bych chtěl dát za pravdu Ravenovi, byla to především beta a to znamená ,,máš možnost to vyzkoušet, každou chybu co najdeš nahlaš, nebude to fungovat z daleka jako v ofiko verzy,, Jenže bohužel spousta lidí to začlo hrát a myselalo si jak to je už vlastně skoro plná hra a jak tam nebudou chyby a jak tam nebudou nic hlásit a jen spamovat fora jak je sere, že nejde toto a toto. Je pravda, že sobota byla mizerná protože to neustále padalo a když se měnila lokalita tak to prostě nešlo, ale hold něco takového jsem čekal protože věřte nebo ne, takhle to prostě v prvních betách chodí. Jinak co se týče dojmů z hry. Bylo to super, našel jsem dokonce i mapu ,,myslím tím místo kde byl poklad,, a měl jsem možnost vyzkoušet pvp kde jsem byl sám s kamarádem a číhal pokaždé na nějakého opuštěného jedince za dubem a pak dostal šikanu 😀 a u jeho mrtvolky jsme tancovali čardáš. U mě to zanechalo fajn dojem, pve mě baví to je jasný, spousta questů je tam opravdu super a bavilo mě likvidovat rifty 🙂 Jinak je také těžké hodnotit hru když je člověk 10 lvl max. Po 10 lvl tak nějak hra začne pánové. Přeji všem aby vydrželi do další bety a věřím, že to bude o dost stabilnější.

    • Autor: Jedinaobjektivnipravda | Přidáno: 10.3.2014, 12:49

      až ten pvp nebude pro malé děti, ale bude v nem čistokrevný full – loot dej vědět.

  4. Autor: Oraver | Přidáno: 11.2.2014, 08:31

    Z ESO jsem nadšený. Je samozřejmostí že některé to nebaví a nebude bavit ani po vydání hry ale stejně tak někoho nebaví WoW, AoC nebo GW2. Nelze se zavděčit všem. Myslím že těch chyb nebylo až tolik abych hru musel vypnout a už se s ní dál nezabývat. Poslední dobou jsem hrál víc MMO najednou. WoW kvůli zábavnému PVP, Age of Conan kvůli pěkné grafice a mountům a GW2 kvůli zajímavému bojovému systému. ESO pro mě vše z těchto her obsahuje ať už více nebo méně a vím že na 100% jdu do toho. Snad to těch 50 dní nějak přežiji než bude launch. 😀

  5. Autor: Crom | Přidáno: 11.2.2014, 09:32

    souhlas se vsim co bylo receno, nezbyva nic jineho nez cekat na dalsi beta event bo popripade odpocitavat tech 50 dni. 🙂

  6. Autor: B Vampborn | Přidáno: 11.2.2014, 09:36

    Já jsem nadšený, jel jsem pomalinku, nikam nespěchal a hru si vychutnával, prozkoumával (a nestihl PvP, jak mi utekla neděle :/, alespoň je se na něco těšit).
    Hru rozhodně pořizuji , velký plus je naše komunita kolem ESO, tohle mě udrží. Grafika se mi hodně líbí, stylizace se mi trefila do vkusu. K MMO jsem se dostal přes lásku k fantasy a tohle + – vyhovuje. Optimalizace- fuck the hell, ultra high bez lagu s FPS 60-90, za 1*.
    Boj tam jsem ze začátku trpěl ,protože mi dělal problém plynulý pohyb, ale po trošce tréninku už je to i s kotouly a bodáním do zad. trošku cviku a super.
    Líbí se mi, že hra není úplně lehoučká (viz. teamspeak) a nic nedá zadarmo, chce to trošku snahy a ne jen klik sem a klik tam, ale zároveň zbytečně nezpůsobuje vlnu frustrace.Jak tu někdo psal, tohle je akorát a snad nebudou zjednodušovat, jen at ten kdo Q bosse nedá sám si pomoc sežene – o tom to je.
    No moje dýky jsou téhle hře k dispozici (jen asi chvilku odběhnu na Draenor)

  7. Autor: Istvrae | Přidáno: 11.2.2014, 09:39

    Škoda se opakovat, spíše se ptám, kde sakra je 31. březen?! ((:

  8. Autor: Cipi | Přidáno: 11.2.2014, 09:48

    Stav hry 1+(ani jsem nečekal že to bude takhle dobře všechno fungovat,krom toho že se mi dvakrát stalo že jsem prodal věci v obchodě a poté se hra zasekla tak jsem musel dvakrát relogovat)

    Hratelnost parádní,u vývoje postavy mi vadilo že nejdou resetovat skillpointy. Mohli by na to udělat nějaký těžký quest po kterém by ta možnost byla. Aby to každej neměnil pořád jak se mu to líbí(ala Rift),ale aby ta možnost byla prostě. Sám sem udělal chyby i přes to že jsem v mmorpg znalej a hrál jsem docela dost Oblivion i Skyrim a díky tomu jsem měl nemalé problémy ve světě ESA.Nic méně to značí že každý bodík je opravdu důležitej a všechno co je spojené s vývojem postavy hraje velkou roly.

    To navazuje na obtížnost hry. Po tom co jsem napravil trošku problém ve vývoji postavy jsem dokázal dát moba který byl na 12 lvlu a já na osmém(jednou se mi povedlo dát i dva najednou). Ale jak mile jsem vlezl do questovní instance kde byli mobové na stejném lvlu jako já měl jsem hodně velké problémy dát dva moby najednou a u konečného bossíka pro splnění questu jsem shořel jako papír. Tohle jsem moc nepochopil. Nicméně jsem za to rád. Pořád lepší těžká hra. Je to výzva,člověk si pak daleko víc váží odvedené práce a nahrává to do karet spolupráci s ostatními hráči. Než tupej grind mobů nebo questů.

    Jediný co mi na betě mrzelo bylo to že jsem se nestihl dostat do Cyrodiilu:-D

  9. Autor: Orinoco | Přidáno: 11.2.2014, 10:02

    Myslím, že se Beta povedla. Ve hře jsem narazil jen na minimum bugů a aspoň bylo co reportovat. Samotné reportování bugů je připravené výborně, člověk má radost, že mohl udělat ticket. Vyzkoušel jsem si různé kombinace ras a classů a také PvE questy do levelu 15. Pár hodin jsem strávil v Cyrodiilu – je to zábava, ale jen pokud člověk není sám. PvP vyžaduje hru ve skupině, jako osamělý vlk jsem toho moc neudělal. Když jsem pak narazil na skupinku mobů s level 50, opatrně jsem se odplížil. Zúčastnil jsem se dobývání a bránění dvou měst – funkčně dobrý, organizace hráčů mizerná :-). V PvE jsem převážné hrál ve stálé skupině 4 hráčů. Dělali jsme questy společně a byla to paráda. Crafting a Enchanting jsem si taky užil a lehce jsem slintal, když jsem se díval, jaké zbraně budu moci vyrábět pro level 50 hráče.

    Hlavní věc na zlepšení je určitě kapacita serveru. Sobota byla tragická, dlouhé čekací fronty, odpojování, neskutečná doba při teleportaci a přechodu do jiné mapy, dokonce i guild chat měl asi 60 sekund zpoždění. Neděle a pondělí mnohem lepší, ale stále ne ideál. Měli by na tom zapracovat. Proto je dobře, že v sobotu ten stress test proběhl. Vývojáři tak viděli skutečné problémy a mohou na nich dělat.

  10. Autor: Holldir | Přidáno: 11.2.2014, 10:22

    Obtížnost mi připadá spíše jednoduchá a dosti slabá. Všechny úkoly dosti jednoduché pro solo hráče natož pro skupinku. Mohlo by to obsahovat nějaké skupinové questy které hráč sám nezvládne. Občas narazí na custom world bosse kterého nezvládne sám, ale to je tak všechno

    PvE se nedá momentálně komentovat jelikož jsme z toho ještě nic neviděli.. tři dungeony pro malé levely neukážou všechny přednosti které PvE naskytuje
    A též PvP nelze ješte s jistotou hodnotit

    Přesto té hře chybí několik dle mě důležitých detailů jak v PvP tak v PvE

  11. Autor: Gordias | Přidáno: 11.2.2014, 10:51

    Holldir: Je jasné že hra neobsahuje vše co by každý chtěl, ale co chybí konkrétně tobě?

    • Autor: Holldir | Přidáno: 12.2.2014, 13:38

      Osobně si myslím, že MMO hra by měla obsahovat ve všech možnostech hry prvky pro rivalitu hráčů. Koneckonců je to hra kde hráči vždycky soupeřili a soupeřit budou. Možnost aby hráči mohli mezi sebou soupeřit kdo je lepší. V PvP by to mohla být forma arén a podobně

  12. Autor: Erendil | Přidáno: 11.2.2014, 11:04

    Hru jsem si maximálně užil, přes 30 hodin jsem v ní strávil 🙂
    1) bylo jasné že bude dost bugů apod. Celou neděli jsem strávil mačkáním /reloadui protože se mi nikde neobjevovaly monstra, ale přitom na mě útočily 😀 Když byly bugnuté questy, tak jsem se prostě vrátil o něco později. Co mě ale neskutečně vadilo je to, že byl bugnutý Dragon Leap u DragonKnighta. Křídla se neroztáhly a já to vláčel po zemi, dmg nikde, knockback nikde 😀 Těším se na launch, až se na to budu moct konečně spolehnout a nechcípat.

    2) obtížnost questů mi přišla slabá, na 7. lvlu jsme ve dvou dávali enemy s 13 lvlem. Ale moc jsem nepochopil podstatu solo questů, jak to má dávat nějaký healer? U cechu bojovníku u EP jsem měl hrozný problém vykosit tu Deshanu na ostrově, musel jsem se tam vrátit až když jsem měl 2 lvly nad lvl questu. To mi třeba vadí, hraju snad MMO tak proč jsem nucen něco dělat solo? Na to má snad single hry ne?

    3) PvE a rzovoj charu je super, ale craft mě bavil víc než jsem myslel že bude, takže tady spokojenost. Jsem hrozně zvědavý na PvP, zatím jsem si ho vůbec neužil.

  13. Autor: javorovej | Přidáno: 11.2.2014, 11:05

    Mě tam chybí možnost jít na WC 🙁 Ta hra bude strašný fail..bez pořádného vys***í to je prostě wowklon 😀

    Ach, že vždycky při pročtení games.cz mám veselou náladu 😀

    Co se týče testování, tak bych se opakoval při sepsání požitků z prvního. Škoda jen, že mi zase test vyšel na pracovní víkend (za to může Zenimax!!!).
    Navíc jsem se více podíval na crafting a celkovou ekonomiku hry, takže SF hráči…už teď si berte půjčky, bude to tvrdé a vy budete třít bídu s nouzí a na sobě mít základní eq a polomrtvého koně xD
    Zajímavé bylo i to, že jsem se počas hraní nesetkal již s jediným bugem (a nebo si ho nevšiml). Jen ten loading byl dlouhý, ale na druhou stranu, stress test a s tím se musí počítat.
    Pro někoho 2 měsíce je málo a nic nestihnou…pro mě je to ještě hooodně dlouho a změny ještě budou. Jen prosím…obtížnost nesnižovat! Nejsme usmrkanci z wow (čti jako world of warcraft, né jako wau xD)

    • Autor: ray111 | Přidáno: 11.2.2014, 17:52

      wowklon? hral si to vobec? jedine co aspon zdialky pripomina wow je pritomnost dungeonov. A aj tie su riesene o dost inak ako vo WoW. Ako dlhodoby hrac wow som nenasiel skoro nic co by pripominalo klon wowka.

      Este k mojmu postu:

      8) Cena
      – 13 euro mesacne ma nezabije. Skor ma zabije (ako chudobneho studenta) zaplatit teraz naraz 80 euro za Imperial Edition..

      9) Dodatky
      – viac menej som sa rozhodol prejst na TESO a vykaslat sa na WOW a planovane Warlords of Draenor (ktore by ma stalo polovicu), ale stale ma zerie ze nemame pristup k NICOMU. Napriklad len aby som sa rozhodol medzi standardnou verziou a imperialnou by som potreboval vediet:
      …. ako vyzera kazdy tier itemov v imperialnom style
      …. ci sa ine rasy mozu naucit imperialny styl cez knihu (videl som par dropnut pre ludi, ale ziadnu imperialnu, co ma vedie k tomu ze ten styl bude exkluzivny)
      …. ake su imperialne racialy
      …. ako vyzeraju imperialci pod tymi helmami a ake maju moznosti pre postavu (tetovania, farby vlasov, oci, atd)
      – zatial v podstate jedinu vyhodu Imperial Edition vidim v tom, ze si najpomalsieho kona mozu kupit za 100g miesto 17 400g ako ine rasy.

      • Autor: Deniel | Přidáno: 11.2.2014, 18:09

        On to citoval z Games.cz… tu prvni vetu 😀 Precti si cely koment a pochopis.

  14. Autor: Tareldrag | Přidáno: 11.2.2014, 11:05

    Já si betu užil jak to jen čas dovolil. Questy, příběh, postava bomba 🙂 Co se týče grafiky tak na MMO luxus. Dungy jsem nestihl a PvP v Cyrodilu kdy jsme se s EB Naháněli od jedné tvrze ke druhé v počtu cca 250 lidí to lagovalo jako prase a byla to spíš tahová strategie 😀 Nicméně pár killů jsem si dal. Až to bude optimalizované tak to bude supr. Na hru se těším jak malej Véna 😉

  15. Autor: Likvid | Přidáno: 11.2.2014, 11:36

    Elder scrolls online nebude spatna casual mmo hra

  16. Autor: ;-) | Přidáno: 11.2.2014, 11:53

    Bude anketa aj pre slovensku komunitu??

  17. Autor: javorovej | Přidáno: 11.2.2014, 11:57

    Ne, protože rádi sk komunitu utlačujeme 😀

  18. Autor: Fifinátor | Přidáno: 11.2.2014, 12:35

    Zdravím, rozhodl jsem se připsat pár zážitků z pvp zóny v Cyrodiilu.. Nehledě na NDA (nikdo od ZOS snad neprojíždí české články :D), se pokusím shrnout největší aspekt – dobývání. S kamarádem, kterého jsem musel před měsícem tvrdě přemlouvat, aby si vůbec aktivoval beta klíč a dal hře šanci, jsme se ihned na lvl 10 přihlásili do Cyrodiilu, byla sobota a jak mnozí tuší, bylo téměř nemožné naloadovat.. Po necelé hodině trpělivosti (která je ve stress testu potřeba), se i on dočkal OBROVSKÉ mapy a natěšeně vyběhl vstříc osudu nehledě na to, že já se přes neustálé zamrzávání hry (které mi později nezabránilo naexpit lvl 15) jen ‚spajkoval‘ vpřed.. Bez mé maličkosti v zádech zemřel o pár set metrů dál a po další hodině loadingu to vzdal.. Druhý den ráno, hned jak jsem lognul na opravený Cyrodiil, onen kamarád byl o 4 lvl vyšší než já a blaženost mu v hlase jen poletovala: “OMG to je to nejlepší pvp co jsem kdy hrál, oni vyslyšeli moje tužby!“.. Byl jsem nepopsatelně rád, že ho nebudu muset přomlouvat aby od Dubna začal hrát společně semnou.. Věta typu: “sakra nemám na preorder, prodám účet na wow“ mě zákeřně potěšila nejvíce :D.. A teď konečně k zážitkům.. Mapa obrovská, loading jen pokud zemřete nebo využíváte fast travel (jen na propojené objekty skrze zásobovací cesty).. Žádost o partu jsem psal déle, než trval samotný invite. Dále je tu lfg, takže si o grupu můžete jednoduše zažádat přes finder. Nicméně specifikovat jednotlivou část mapy nemůžete, tudíž jsme hledali pžes Zone chat.. příklad: LFG near -siege name-.. Grupa o 24 lidech na sebe nenechá dlouho čekat ať jste kde jste.. Možnost taktizovat je krásná věc a byl jsem opravdu mile překvapen, když jsem byl součástí epického přepadení pevnosti náležící opoziční alianci. Organizovaná skupina 4 raidů ( 4×24 ) pod vedením jednoho schopného člověka dokáže divy.. 50 lidí Sever, 50 Jih.. Do toho minimálně dalších 50 single hráčů všude kolem nás.. Rozložil jsem nově zakoupený trebuchet, kamarád vlezl s dalšími 5ti lidmi do beranidla a začala válka o outpost.. Nutnost bránit rozložené obléhací stroje je samozřejmostí, tahat kouzelníky a lučistníky z hradeb taktéž.. Po několika minutách úporného boje padla severní brána a s vítězným avšak předčasným pokřikem jsme se chtěli začít cpát dovnitř.. Usadil se prach a zevnitř pevnosti se na nás skrze na cucky rozmetanou bránu vyvalila minimálně stovka opozičních obránců a já se pod nápisem “you were defeated“ zmohl jen na epický screenshot, který stejně nebudu moci zveřejnit :D.. Následoval ress v našem začátečním městečku/kempu a okamžitý travel na pevnost stojící v cestě oné mase zmetků, která nás před chvílí převálcovala.. Karty se obrátily a zanedlouho jsme se dočkali i masivního útoku na naši pevnost, který jsme po zhruba 10ti minutách odrazili a při příležitosti zahánění zmetků do lesů jsme se seskupili k druhému útoku na již dříve napadenou pevnost.. Trebuchety, katapulty a samostříly na sebe nenechali dlouho čekat a přes již minimální odpor byl náš druhý pokus úspěšný.. Musím podotknout, že během těchto bitev probíhalo nespočet dalších po celém Cyrodiilu o jiné pevnosti, scrolly a suroviny, netrufám si tedy ani tipnout jaká je kapacita jedné kampaně(jedné celé pvp zóny), ale určitě budeme hovořit v řádech tisíců.. Gameplay až na pár chvil s nízkou odezvou čistý a plynulý, stovky rubačů+fraps mi téměř nesnížil fps.. Nechci komentáře zatížit slohovou prací, tudíž povídání o krádeži elder scrollu a jak jsme ho v minimálně dvou stech lidech nesli přes celou mapu do naší tvrze nechám na jindy 🙂
    Shrnuto podtrženo, pro mě jasná volba – koupit a platit dokud nezakořením ke svému měkkému křeslu.. A bažanta pod stůl.

  19. Autor: Seiryuu | Přidáno: 11.2.2014, 12:52

    Musím říct, že hru jsem si užila ^^ S grafikou jsem naprosto spokojená a hra se mi naštěstí vůbec nesekala…akorát to načítání bylo občas nekonečně dlouhé, ale dalo se to přežít. Mrzí mě, že jsem přes víkend nebyla skoro doma a nestihla se dostat do Cyrodiilu. První den bety jsem běhala se skupinkou asi 4 lidí a zaměřila se na healera, což by bylo fajn, jenže potom jsme neměli tak nějak čas hrát zrovna ve stejnou dobu a někteří bossové v questech pro mě solo byly přílíš 😀 Občas jsem blbě rozdělila skillpointy a pak nadávala, že jsem pako a nemůžu svoje chyby napravit (alespoň v betě mohli tuto možnost přidat, protože jsem asi nebyla jediná, kdo si naklikal skillpointy a vzápětí po chvilce hraní zjistil, že je měl dát asi trošku někam jinam 😀 ale to byla moje hloupost) Crafting mě hodně bavil, ale měla jsem teda problémy najít po světě dřevo ke zpracování, buď jsem byla slepá, nebo ho tam bylo málo 😀 Jinak jsem zvědavá, jestli do finální verze přidají třeba víc typů vlasů 😀 (taková hloupost, ale já si s tvorbou postavy dokážu vždycky hodně vyhrát, takže bych to uvítala, už jen proto, aby se postavy mohly od sebe co nejvíc odlišit XD – když už to teda bude placené 😀 )

  20. Autor: deriox | Přidáno: 11.2.2014, 13:00

    tak hra se mi moc líbí snad první mmo kde mě fakt baví craft super grafika super questy .. akorát sem nepřišel na chut povoláním ani jedno povolání mě moc nezaujalo od elder scroll bych čekal trochu jiný povolání třeba nějakej supp jako bard kterej hraje melodie na healování + nějaký ty buffy .. ale co hra je super..

  21. Autor: heretic | Přidáno: 11.2.2014, 13:06

    Mno testoval sem od pátku do pondělka za několik postav.. Vynechám hodnocení technického stavu (bugy, nefunkční Q, pády, loadtime atd) koneckonců je to test tak co čekat, že? A dojmy? Ze začátku trochu zmatené, ale tak to je skoro pokaždé u nového titulu, ale i tak mohl Zenimax pustit chlup s předběžným infem. Těžko hodnotit na low lvl systém hry, ale přišel mi celkem nevyvážený hlavě u některých bossů v úkolové části hry. Další otázka která mě během těch 4 dnů napadla je budoucí stereotyp.. 3 útočné ability jedna CC a jedna defenzivní z toho většina dostupná hned od začátku? No nevím po řekněme měsíci hraní.. Co mi osobně ale vadí asi nejvíc je absence propojení abilit s equipem. Jelikož jsem moby zabíjel na 2-3 rány a ability měli dmg pevně dané o upgrade vybavení sem se vlastně vůbec nestaral, maximálně tak po vzhledové stránce (Argonianská zbroj je prostě děs, hlavně helma 😀 ). O nevyváženosti craftu ani nemluvě 🙂 kytek, kovu i dřeva bylo všude tolik, ale sehnat kůže na medium armor to byl docela porod 😉 Bohužel nemůžu hodnotit dung, poněvadž se mi s DMG postavou za celou dobu nepovedlo přifařit se k nějaké skupině všichni sháněli healera, tak snad příště 🙂 Mno a poslední věc PvP… jako pokud jde o epičnost a pocit války tak atmosféra je 1* to bez debat. Nicméně na druhou stranu to nese i negativum a to víceméně potlačení individuality. I sebelepší jedinec prostě v boji 50 na 50 není nijak znát. Také sem zjistil, že můj oblíbený rogue typ charaktera je v podobném systému PvP naprosto zbytečný 🙂 Po delší době to začalo být takové o ničem.. 100 útočníků tlačilo a masakrovalo 50 obránců, doběhlo se k hradbám tam se to otočilo a běželo se na druhou stranu. Takže budu sledovat a uvidíme..

  22. Autor: Messhidan | Přidáno: 11.2.2014, 13:07

    Mě spíše přijde, že když někdo, tím na nikoho konrétního nenarážím ale když někdo prskal jak mu tam něco vadí, nebo že tam něco není a napsal co tak vždycky to v té hře bylo, jako, že mu chybí CC 😀 to mě asi dostalo nejvíce. Mě přijde, že tu je vše jen to není bezhlavý target a mačkání dokola a druhou ruku v nosu.

  23. Autor: Morraw | Přidáno: 11.2.2014, 13:25

    Tak po skončení bety bych si dovolil udělat stručné review. A vzhledem k tomu, že zrovna hraju Skyrim, tak dojde i na srovnání s TES hrami.

    1.První dojem/grafika – buď se vám to bude/nebude líbit nebo si zvyknete. Grafika není úplně špatná, ale textury mi příjdou málo detailní. Co se mi úplně nelíbí je barevnost světa, která je více pohádková než sme zvyklí z předchozích, realisticky vypadajících, TES her. Ale například některé dungy byly dost podobné těm v oblivionu/skyrimu. Až na tu detailnost. Ale mám za to, že si zvyknu 🙂 Efetky kouzel průměr.

    2. Výběr postavy/skilly – co se mi na TES hrách vždy líbilo je, že začínáte jako nikdo a svým herním stylem si vybíráte čím budete, což můžete podle chuti měnit. Jsem rád, že tohle bylo přeneseno i do TES online. Výběr classu tu je, ale beru to jako stát se vlkodlakem/upirem ve Skyrimu. Tedy nemůžete být oboje. Další unikátní skilly se vážou k vaší rase, kterých je v tomto případě mnohem více. A ten zbytek je pro všechny rasy/classy stejný, jak to známe z TES her, což bude pro mnohé lákadlo oproti jiným MMO. Morfování skillů působí jako příjemné zpestření.

    3. Souboje/ovládání – 1st person nic moc oproti TES, naopak 3rd person mě překvapilo, jak dobře se ovláda a pravděpodobně ho budu používat nejvíc, což je pravý opak toho jak hraju klasické TES hry. Jinak z ovládání mám takový lehce arkádovější pocit a všechno na mě působí takové rychlejší. Animace hezke. Neverwinter byl s přímým ovládáním blízko, ale tady je to přesně jak jsem vždy chtěl!
    Moje oblíbená taktika už od Morrowindu, tedy stealth+luk, tady nebude moc dobře aplikovatelná :/ Jednak nemám realistický pocit z toho jak po někom střílím, tak celkový feeling je úplně jiny – v tomto případě až moc arkadovy. Nehledě na to, že mi tam budou lítat jiní hráči, což je něco jako companion utržený ze řetězu 😀

    4. Crafting – tak jak sme na to zvyklí z TES her – spousta možností. Navíc je můžu umět všechny najednou. Takže za mě super

    5. Svět – rozhodně mám pocit, že hraju TES hru, ale celkově svět mi přijde chudý, co se týče do počtu objektu. Exploration asi nebude tak zábavné jako v ostatních TES hrách.

    6. Měsíční poplatky – jsem typ hráče, který u stejné hry nedokáže dlouho vydržet. V případě MMO jsem u něj schopen sedět měsíc až dva, v zavislosti na kvalitě hry, ale pak si potřebuju dát dlouhou pauzu, a to klidně i rok a víc. V tom mi to může třeba vadit, že se nemůžu do hry kdykoliv přihlásit, například když se koná event atd. A zaplatit 300,- jen třeba za vikend je pro mě blbost.
    F2P, který se mi líbí/líbil je v GW2. Tzn. na vše si můžu vydělat. Na vše. Ale ze strany ArenaNet vidím jakesi tlačení hráče, k utracení realných peněz. Např. loni na jaře se daly gemy koupit relativně levně za herní měnu. Dnes jsou na víc jak dvojnásobku.
    Takže.. na jednu stranu je fajn, že můžu do hry vlézt kdykoliv, na druhou stranu hra dokáže „omezovat“ hráče, kteří do ní nechcou investovat. Tak to prostě je, z něčeho ta hra žít musí.
    U TES si myslím, že s měsíčními poplatky dlouho nevydrží, díky množství casual hráču a poptávce trhu. Ale možná budem překvapeni. Radši ale poplatky, než mit F2P, která by se mohla zvrhnout v pay-to-win nebo nějak jinak zásadně ovlivnit herní system.

    6. Hodnocení – Celkový pocit je jiný než jak sem zvyklý u TES her, ale myslím, že si časem zvyknu. Beta byl takový velký rush, kdy jsem se snažil v ramci víkendu vyzkoušet 3 styly hrani, craft a nějaké to prozkoumávání. Nevyzkoušel jsem třeba nějaký co-op dung, pvp a spoustu dalších věcí. Každopádně dobrá zpráva pro Zenimax je, že jsem přeodbjednal. To jestli si zaplatím i třeba další měsíce se uvidí.
    Hra sice na mě nepůsobí jako něco extra nebo v něčem inovativní, ale – volný rozvoj postavy ala TES, absence typických questů zabij 10 vlků, volný crafting a přímé ovládání postavy, je pro mě něco, co mi v MMO chybělo. Hrát MMO hru, která na mě působí více jako klasická hra s velkým množstvím hráču. Podaří se to TES Online? Uvidíme 🙂

  24. Autor: Raven | Přidáno: 11.2.2014, 14:31

    Díky všem za ohlasy.

    Jsem rád, že si alespoň část z Vás užila Betu tak, jako já. Hra samozřejmě nemůže být dokonalá a ESO do dokonalosti mělo v této betě daleko, nicméně hra i během víkendu ušla velký kus cesty (všimli jste si, že se přes noc opravovaly věci?), a i teď běží interní beta, aby se opravil y další a další věci.

    Pevně věřím, že nám ZOS budou v dubnu schopni nabídnout hru, za kterou se bude dát bez výčitek svědomí zaplatit těch 300 korun, které chtějí.

    Ještě jednou díky, vážím si Vašich recenzí a názorů. (:

  25. Autor: Ende | Přidáno: 11.2.2014, 15:09

    Raven ako možeš prirovnať obťiažnost tes online s wow ? Podľa tvojho nýzoru je TES naročnejšie ako čitam, tak to si to asi moc nehral. TES ako keby ani obtiaznost nemalo, len sa tam mlati hlava nehlava.

  26. Autor: Raven | Přidáno: 11.2.2014, 15:14

    Ano, podle mého názoru je ESO podstatně náročnější a jsem za to rád. (:

    Stále ale ještě není tak náročné, jak bych si přál.

    Je to nicméně jen můj názor, Tvůj může být jiný.

    Toto byl třetí beta víkend, který jsem hrál. Dokončil jsem 3 levely 17, nehrál jsem jen Nightblada, který mě nebavil.

  27. Autor: Messhidan | Přidáno: 11.2.2014, 15:23

    No taky bych to bral o něco těžší ale uvidíme jak to ve finéle bude 🙂 ale tak zatím byl každý low lvl, každopádně i lidi co hrají wow a hráli teso tak říkali, že wow je víc easy. A hrají to odpočátku 🙂 takže prosím žádný další flame o tom jak ,,si to asi teda moc nehrál,,

  28. Autor: NagBan | Přidáno: 11.2.2014, 15:40

    Neprocital jsem cely komentare ale udivil me koment javorovyho kterej rekl ze nepotkal jedinej bug… delal jsem novou postavu fire maga… nebudu popisovat vlastnosti postavy ale naprosto urcite jsem se setkal s mnohem vice bugy nezli v minule bete… stavalo se mi ze jsem bezel a najednou jsem se obevil v nove naloadovane zdi a byl jsem seklej. Pravidelne se stavalo ze jsem musel cekat minutu dve nez se nacetli nektery quest NPC abych s nima mohl kecat.. to same u quest veci .. oltare atd… kdyz jsem zjistil kde jsou jaky bedny a zacal je obihat hra jakoby vycerpala mnozstvi truhel a dalsi se uz po cca 10ti koleckach neobevovali… bohuzel to same platilo i o quest monstrech jez se museli zabijet.. maly bossove v questu kde jste meli zabit 3 ruzny bosse se vycerpali a dal se nespawnili a cekali na ne treba i desitky hracu cca hodinu a nic.. ten nejvetsi bug kterej sem zaznamenal byl ten ze po teleportu nebo najednou z niceho nic mi zmizly vsechny skilly z hotbaru a ja je tam musel skladat znovu.. vetsinou jsem to vsak zjistil az behem boje xD a uz tam nesli nahodit… dalsi bug byl ten ze se moje postava neustale drzela v battle modu a nesel changovat gear… atd atd chyby v questech ktery drive sli bez problemu a nyni nesli splnit desitkam lidi atd…
    aneb jak jsem rikal jiz drive a ted se to jen potvrzuje… oznamit datum launche a teprve potom delat nejaky stress testy je nesmysl… meli to udelat formou stress testu potom pustit na mesic ci dva open betu vse vyladit a pustit launch… tohle byl nestastnej krok… z celyho obrovskyho ESO sveta bylo pristupny minimum a kdyz se tam obevilo tolik chyb kolik se jich obevi ve zbytku sveta po launchi?

  29. Autor: Merwin | Přidáno: 11.2.2014, 16:04

    V poslední anketě, co bylo na hře nejlepší ti chybí možnost „bugy“, nebo třeba váleční s bugy atd 😀

  30. Autor: Shigi | Přidáno: 11.2.2014, 16:12

    … je to PECKA ! 😉

  31. Autor: javorovej | Přidáno: 11.2.2014, 16:32

    NagBan: mě to právě také překvapilo a docela jsem byl potěšen tím, že jsem nepotkal žádný bug (a nebo byl takový, kterého jsem si nevšiml). Pak jdu na web a vidím jak X lidí mělo X bugů – připomíná mi to situaci kdy po startu SWTOR měli lidi optimalizační problémy a i na těch highend sestavách se to sekalo a mě s podprůměrným ntb hra létala neskutečně plynule na full detaily (jó, kde je ta doba kdy na fleetě u republiky jsem měl stabilně 60 fps a ostatní jen nadávali :D).

    Na to, že minulý stress test jsem reportoval chybu za chybou, tak právě tento víkend byl pro mě naprosto bez chyb (loading a crash nejsou bugy).
    Tudíž já jsem s výsledkem stress testu téměř spokojen.

  32. Autor: Fuxo | Přidáno: 11.2.2014, 16:43

    Pocas hrania som narazil len na par bugov, ktore som odreportoval a na druhy den zistil, ze su uz opravene. Asi som nebol jediny 🙂 Hral som na pracovnom pocitaci na medium detailoch a nemal som ziadne problemy s fps, dokonca ani v masivnych pvp bojoch. Dobre fungoval aj targeting v oboch pohladoch. Musim pochvalit pracu developerov a ich rozhodnutia, ktore urobili, aby toto umoznili. Urcite to nebolo trivialne.
    Hral som za DC a stvarnenie prostredia postupne pekne gradovalo, od nudnej puste az po nadhernu zalesnenu krajinku. Neviem, ci to bolo medium detailami, ale niektore lokacie mi prisli prilis „hranate“. Viac polygonov sem tam by neuskodilo.
    Co ma najviac zaujalo, bolo spracovanie Cyrodiilu. Krajina sa mi zdala viac clenitejsia ako v Oblivione. V bete sa bojovalo najma o pevnosti, ale ta clenitost umozni pvp aj na zasobovacich cestach, kde si moze prist na svoje aj skupinka nightbladov. Uvital by som mozno vacsie zaludnenie Cyrodiilu, ci uz zivymi alebo nemrtvymi.
    Celkovo mam z bety velmi dobry dojem. Developeri maju este 2 mesiace na opravu mnozstva chyb, dorobenie a vyladenie veci, ale dolezite je, ze zakladne veci funguju dobre. Len dufam, ze marketingove rozhodnutia nezabiju ten fantasticky potencial, ktory ESO rozhodne ma.

  33. Autor: fortrens | Přidáno: 11.2.2014, 17:00

    Nechce se mi skoro nic psát, takže snad jen. – Hra mě určitě nezklamala, užil jsem si to a zjistil, že až od lvlu 15+ mě to začalo opravdu dost bavit, našel jsem si svůj ideální build, který bude při vydání možná maličko změněn, ale určitě nebudu měnit classu, protože Sorcerer je opravdu super a s Dark Magic jsem také nestřelil vedle. Opravdu to má epický cotrol, který jsem očekával, takže jsem vlastně nic jiného ani zkoušet nemusel.
    Ostatní classy mě nezajímají, takže jsem je ani nehrál a v plánu to nemám 😀
    Grafika hry je super a to ať si někteří trollové tvrdí opak jak moc chcou 😛 Soubojový systém je super, vžil jsem se do něj a zvykl si poměrně rychle.
    Překvapily mě některé questy, které byly docela obtížné, teď myslím některé bosse v questech, protože občas to byl nadliský úkol je zabít, ale dalo se to uběhat 😀
    World bossové, popřípadě malé public dungeony, jsou super, s random hráčema to sice bylo občas o nervy, protože jak neznají mechaniky Sorcerera, tak mi rušili mé spelly, které dokázali různé mobky vyřadit z boje i na 20 vteřin 🙂

    Celkově je hra skvělá, po první betě (předchozí beta před touto) jsem měl nutkání se i na ESO vykašlat, ale jakmile jsem měl svůj účet a mohl jsem si zahrát trošku víc, tak hra se ukázala být lepší a lepší, snad se jim to podaří udržet i dál a to hlavně na end game.

    +PvE
    +Grafika
    +Vývoj postavy
    +Soubojový systém
    +Crafting

    -PvP
    -Některé animace
    -Detaily

    PvP – nic proti tomu nemám, ale mě to moc nezaujalo…

  34. Autor: ray111 | Přidáno: 11.2.2014, 17:29

    Zdravim

    1) Grafika
    – hra vyzera bozsky, pravdepodobne o nieco lepsie ako Skyrim bez modov. Prekvapilo ma, ze pri takej urovni grafiky a takom mnozstve hracov, ako som videl v bete mi hra ani raz nesekla (nepocitam ked freezne obraz koli lagovaniu mojho netu, to mi robi v kazdej hre online, s tym ako dedincan bez netu cez optiku moc nespravim). Ma naozaj nizke naroky, hlavne ked si to porovnate s WoWkom, ktore je 10 rokov stare a ma (v dnesnej dobe) rovnake poziadavky, a popri tom vyzera hrozne..

    2) Stabilita
    – beta bola o stress teste, takze nemozem realisticky predpokladat, ze loading casy budu rovnako hrozne celu dobu hrania. Skor si myslim ze take mozu byt v hlavnom hernom case, ak vobec (ked rozdelia populaciu na europu, aziu a ameriku, hraci sa rozidu a nebude hrozit ani vysoka latencia ako teraz ked clovek hral na serveri v Texase.
    – TESO je aj v bete stabilnejsie ako Skyrim po 16+ patchoch a niekolkych giga fixov od modderov, co je prijemne prekvapenie

    3) Bugy
    – dalo sa to cakat, kedze nam nedali ani len posledny beta build (my hrame na jednom, novinari na inom a closed beta testeri na vlastnom), len ma trochu zarazilo ze neopravili questy pre Daggerfall Covenant, a tak bretoni, redguardi a orkovia nemali ako odist z Brethiku do Daggerfallu a zasekli sa na cca lvli 7, zatial co ostatne rasy sa v pohode mohli dostat na lvl 17 bez jedineho bugu.
    – jediny dalsi bug (aj ked este cloveka dohanal k sialenstvu) bolo zasekavanie sa v dialogoch a v crafting oknach. pisat /reloadui kazde dve minuty stravene v meste… no, odnieslo to par vlasov z mojej hlavy.

    4) Questy
    – uplne super, paci sa mi ze je tam vidiet nejaky pribeh, ktory sa tiahne celou hrou (podobne ako TERA, ale tam 100% questov tvori klasicky grind zabi X tychto, pozbieraj X tychto) – clovek tak ma pocit ze sa posuva nielen v mieste, ale aj case, a nie rozfranforcovane lokalne questy ako vo WoW, kde to vyzera ze vsetky questlajny sa odohravaju v ten isty moment nezavisle na sebe.
    – vela srandy pri plneni questov a pri rozhovoroch s NPC a dokonca aj pri citani knih
    – ohromne mnozstvo roznych typov questov – obvykly typ zabi/prines X kusov Y je dokonca vzacny. Z 50 questov ktore clovek spravi medzi lvlmi 1 az 12 (questy v TESO su dlhsie a casto komplexnejsie ako vo WoW, a cele questlajny sa rataju ako 1) ak bolo 10 nudnych, tak prehanam.
    – treasure hunting – zabava zacina, ked sa ti dostane do ruky mapa k pokladu 🙂 Z pohladu na mapu musis zistit kde je poklad, co je v niektorych pripadoch skoro nemozne (najdi tychto 10 stromov v lese :D). A ked sa ti do ruky dostane „mapa“ v podobe versovanej hadanky, mas nad cim stravit par hodin (ak si myslis ze sa ti oplati hladat 2 hodiny aby si ziskal 30 zlatakov z piratskej truhlice lol)

    5) Obtiaznost
    – z pohladu hraca odkojeneho na WoW je hra HROZNE tazka. Budem si musiet zvyknut. Clovek si mysli ze potiahne a zabije 10 mobov naraz a hop, je mrtvy nez staci nazbierat 5. 1vs1 sa da. 1vs2 je OK kym mas moment prekvapenia (= ked mozes zabit alebo vyrazne oslabit jedneho nez na teba zautocia), ak nie, caka ta tuha bitka. 1vs3 je sebevrazda, ak nemas moment prekvapenia AJ nejake CC ktore mozes pouzit na jedneho moba. Inak ti ostavaju cca 3 sekundy zivota.

    6) Loot
    – super. Lepsi system je tazke si predstavit. Ak pomozes niekomu zabit moba, bez ohladu na to, ci si s nim v grupe alebo nie, mozes lootovat. KAZDY, v ramci party ci mimo, dostane VLASTNY loot. Velmi elegantny sposob ako zabranit kradnutiu quest mobov ci lootu.

    7) Classy
    – viem ze doteraz vsetky TES hry boli otvorene a kazdy mohol hrat nieco ine, ale v praxi MMO sa to uskutocnit NEDA. Po par tyzdnoch by niekto prisiel na neprekonatelnu kombinaciu spellov a do tyzdna by vsetky postavy mali rovnaku build (ako vo wow :S). Class system je tak „otvoreny“ ako sa rozumne da. Kazda classa ma na vyber 3 specializacie, k tomu si moze clovek vybrat 2 sady zbrani (1 hned a druhu na lvli 15), ktore pri prepinani prepinaju aj quickbar, takze naraz moze mat clovek nabindovanych 12 abilit (nikto ta nenuti zobrat si rozne sady zbrani, kludne mozes mat 2 luky a jednu sadu skillov pouzivat na solovanie (s CC) a druhu na single target/bossov. Okrem 3 vlastnych specializacii moze KAZDY pouzivat ability zo svojich gild (zatial su v hre len Mages Guild, Fighters Guild a The Undaunted, ale dufam ze sa coskoro prida aj Thieves Guild a Dark Brotherhood), rasove bonusy, atd, takze je z coho vyberat.
    – bojim sa len jedineho – ze si zvolim zle ability, ktore mi na zaciatku sice bohato postacia, ale neskor im dojde dych. Hovori sa sice ze po lvli 15 mozes svoje skilly resetnut, ale kedze skilly sa leveluju, po resete ostane clovek slabsi ako pred nim. Aspon nejaky cas.
    – ability sa vylepsuju tym, ze ich mas nabindovane v quickslotoch ked ziskas expy (nielen zabijanim, ale aj z questov ci objavovania lokacii), a nie pouzivanim skillov, inak by trvalo trenovanie malo pouzivanej ability (ako Ultimate skillov) strasne dlho.

  35. Autor: fortrens | Přidáno: 11.2.2014, 17:37

    Eh…grafika v ESO určitě neni lepší jak grafika ve Skyrimu 😀

  36. Autor: ray111 | Přidáno: 11.2.2014, 17:59

    Ale je. Bez modov a HD texture packu urcite. Na vanilla skyrim (ani len pri vsetkom na Ultra) sa skoro neda pozerat. Mozno su stromy zaoblenejsie, ale inak tie nekvalitne textury, animacie a modely bodaju do oci, zubate tiene irituju k sialenstvu a combat radsej ani nespominam. A hlavne TESO ma stale nizsie naroky nez Skyrim.

    Ako hovorim stale, Skyrim bola nestabilna krabica miliona bugov predanych za tazke prachy, prenechany komunite modderov aby z toho urobila nieco hratelne. Keby to bolo cokolvek ine ako pocitacova hra, ludia by z Bethesdy vysudili aj posledny halier.

  37. Autor: fortrens | Přidáno: 11.2.2014, 18:04

    Měl jsem Skyrim hned jak vyšel a grafika mi přišla o dost lepší než je v ESO, což se dá chápat 😛 Ale, tak každý má svůj názor a každý také vidí něco jiného 😀

  38. Autor: Shigi | Přidáno: 11.2.2014, 18:06

    jj je to PECKA …

  39. Autor: VincentBlanquin | Přidáno: 11.2.2014, 18:09

    combat se dost proměňuje, jak člověk mění používané ability. každých 5 lvl to může být jinak, nebo alespoň tak se to jeví na 1-10 lvl. snažil sem se mít vytrenované některé základní ability, ale at sem strifeoval sebevíc, nic moc sem tím neuhealoval. PVE mě příjemně překvapilo, pěkný zážitek dokonce opravdu srovnatelný se singleplayerem. tím myslím questění do dungů sem se zatím nedostal. PVP mě zaskočilo, doufám že postupně zaplní ty obrovské prázdné prostory v Cyrodiilu, bude tam víc questů a vůbec míst kde na sebe nepřátelé mohou narazit. Doufám že sem zatím v rozpacích proto protože si zatím neumím moc představit jak to mass pvp bude fungovat a ne proto že sem spíš arenový typ. určitě hraní ho ve skupině dodá uplně jinou atmosféru než se tam toulat sám.

  40. Autor: Bob | Přidáno: 11.2.2014, 18:13

    Hra vcelku ujde, jen v dobe free2play mmo mi prijde hra draha .. Vysoka porizovaci cena, mesicni poplatky a placene mikrotransakce .. Vytriskat co nejvic je asi zamerem . Kdyz to pochopi i v EA – SWTOR , radeji nez ukoncit drahou hru se rozhodnou jit cestou free2play .. Nechme se prekvapit, zda to nebude komercni propadak. Provoz samotne hry bude stat mraky chechtaku a urcite si na trhu najde pevne zazemi s hracskou podporou .. Ja se budu nadale venovat zabavnym hram zadarmo a obcas nejakej ten dukat upustim za vetsi batoh, nebo osla co ho bude nosit 🙂 🙂 lovu zdar

  41. Autor: VincentBlanquin | Přidáno: 11.2.2014, 18:22

    zaseknutí se po craftu šlo řešit tím že si šel přes chat do mailu a nemožnost odjet z ostrova i jiné questy buglé tím že quest opustíš a znovu nabereš (2 minuty zdržení např). přesně takhle sem vyřešil tu cestu do daggerfallu ale možná že v neděli už to byl problém který takto vyřešit nešel. ale do příští betu se tyhle návody moohu hodit …

  42. Autor: Deniel | Přidáno: 11.2.2014, 18:24

    Grafiku neresim, ale osobne se mi hoodne libi a porad slycham ohlasy, ze je grafika slaba. Ja to proste nechapu. Zajimalo by me, ve kterem MMO je lepsi grafika nez tady – osobne zadne neznam 😀

    Ze startu bety jsem byl v rozpacich, ale postupem casu si me hra chytla. Po dlouhe dobe zacinam mit pocit radosti z progressu a levelovani v MMO 😀 At uz z dropu itemu, craftu, zabiti bosse, dokonceni questove linie atd.. Questy ma cenu plnit vsechny, protoze goldy jsou opravdu potreba at uz na opravy nebo portovani. Craftovani ma konecne smysl i na nizsim levelu a pomuze (osobne jsem vyzkousel jen Enchanting). Tahle radost uz napr. ve WoWku neni – pri levelovani se proste vytratila – jen kdyz hrajete HC PvE s guildou maximalne. Nevyzkousel jsem PvP, protoze jsem mel nekonecny loading, takze to me tak jedine mrzi z cele bety 😀 Dung – Fungal grotto – super, ale myslim, ze je mirne lehky a kratky – az se lidi nauci buildy, tak by to mohl byt problem. Dungy by byly az moc lehke.

    Jel jsem dragonknighta – zamereni Ardent flame – heavy armor a 2H sword – s questama nebyl sebemensi problem, ale je dobre ze startu jet jen do jedne vetve class skillu a weapon skillu a moc to nekombinovat. Na levelu 15 jsem dal par bodu do destro staffky a behem boje kombinoval s 2H swordem a nebyl problem 🙂

  43. Autor: Morraw | Přidáno: 11.2.2014, 18:33

    Tak když srovnám Skyrim a ESO graficky, tak u mě vede určitě Skyrim díky realnějším a utlumeným barvám. Si srovnejte zimu ve skyrimu (3 barvy – bila,šeda, hněda) a v ESO (první zimni lokace Ebonheart pact), tam jsou ruzne nadechy modre a jinych barev. taková zimní pohadka. A to ja nemusím. Co se týče kvality textur, tak některé jsou slabší, hlavně na zbroji je to vidět. A když se podívám na ESO fakt zdálky, tak mi to příjde jak nějaka budgetovka, čemuž napohámá hnusnější UI. Ale jak říkám dělají to hlavně ty barvy.
    Ale po prezentacích co jsem viděl to vypadá mnohem lépe, takže zhnusen nejsem.

    • Autor: Deniel | Přidáno: 11.2.2014, 19:39

      Kompromisy tady musi byt kvuli stabilnim FPS, kdyz je hodne lidi na mape… Proto neexistuje zadne MMO s ultra grafikou 🙂

  44. Autor: ray111 | Přidáno: 11.2.2014, 19:11

    Problem pri porovnavani so skyrimom je ten, ze ludia automaticky a podvedomo zabudnu ako otrasne to vyzeralo predtym, nez si k tomu stiahli HD pack DLC a podobne veci. V TESO mi to proste vsetko pride krajsie a lepsie vymodelovane (ziadny clipping, krajsie animacie, OVELA krajsie postavy – uprimne povedane, bez modu pridavajuceho rasy Ashen v2 ci Ningheim som sa skyrim ani neprinutil hrat, a aj tie blednu v porovnani s TESO).

    Ja mam zas radsej hru ktora ma nenuti stale sa rozhliadat po svojej izbe a kontrolovat, ci nie som farboslepy. Polovica hry bola len v odtienoch sedej (noci, blizzardy, polovica lokacii, proste ty vyzeralo ako desaturovany svet) – okrem mozno okolia Riftenu.

    Mozno mam skresleny nazor ja, pretoze pri hrani na 15,6″ notebooku clovek naozaj nevidi detaily tak ako na 50+“ telke alebo aspon 22″ LCD.

    UI je robene tak ako je aby ti neprekazalo vo first-person pohlade, a hlavne aby bolo rovnako pouzitelne pre PC, Mac aj konzoly. To je aj dovod preco nemame v quickbare viac abilit. Ta hra bola proste robena pre konzolovy ovladac. Keyboard turning tu proste je a neda sa mu vyhnut, pokial si k pocitacu nepripojis dualshock.

  45. Autor: jakob | Přidáno: 11.2.2014, 19:52

    No tak že konečně jsem našel nějaké mmo, které mě na dlouhou dobu opet chytne.. Po hrani pohadkoveho, myslim tim detskeho gw2 jsem znechucenej, protoze takhle si uz proste rpg nepredstavuju, aby byly enemy nejaci trapni pirati porad. A prave proto se mi strasne moc libi teso. Takove to typicke rpg, kde je epicka armor a zbrane, ty emotikony nemaj chybu ( kde muzu dat /drunk ? 😀 ) a celkovy takovy ty detaily maly, ktery k tomu pridavaj vice na epicnosti. Muzika skvela, gameplay taky proste vse. Jediny minus měsíční poplatky, ale cert vem nejaky tri stovky.. Teda jen v tom pripade kdyz tam nebudou další mikrotransakce :/ .. Za me konecne poradny mmorpg od dob wowka 🙂

  46. Autor: vachi | Přidáno: 11.2.2014, 19:58

    =) z Bety mam zajímavý poznatek :D… který jsem věděl už předtím než sem to zapnul.
    Nebudu si kupovat žádné super edice a proč… =) protože od doby kamenné hraji za Bretona … a věděl sem že chci být v High Rocku :D… takže ušetřím spoustu peněz a zajdu si na pivo chtěl bych mít vaše problémy 🙂

  47. Autor: wondras | Přidáno: 11.2.2014, 20:55

    tak zde jsou moje dojmy:
    1) grafika… vypadá dobře na to na jakým železu to dokáže běžet, ale má svoje mouchy, mimo jiné:
    – porost a další malé objekty…. chybí! – země ve hře je PRÁZDNÁ! (zkoušel jsem i na ultra, to ta tráva v proklínaném wowku vypadá pomalu lepší). Kdyby jí aspoň udělali animovanou aby se jakoby vlnila ve větru a dali jí tam 3x tolik…
    – animace, tolikrát promílané animace…hrůza na dnešní dobu
    Pak mě zaujal docela zábavný bug – mají chybu v implementaci odrazů na vodě, někdy potkáte objekty co mají odraz až v nekonečnu 😀 ale to se spraví.
    2) questy – na jedničku s hvězdičkou. Lepší MMO jsem ještě nehrál ohledně questů(a to je ESO moje 24. MMO) – ESO je v questech špička. Jen jsem se trochu děsil, na vyšším levelu(15) se začaly objevovat questy typu „zabíj 15 goblinů“, doufám že to byl jen výstřelek do tmy a že questy lvl 20+ nebudou jen grind.
    3) combat – vizualizace PŘÍŠERNOST NAD PŘÍŠERNOST, opravu hůř to snad ani udělat nemohli, je to klasický combat z WoW akorát odstranili interface a čísla. Co ještě hůř nedává moc prostoru k taktice. Vysvětlení proč jsem se combatu zhrozil:
    -jak jsem zmínil v předchozí větě – je to hra na čísla bez čísel, když sakra odstraní čísla tak tam musí dát něco jiného ne? A tím jiným myslím animaci zásahu, nějaké patrné „au“ nebo řinčení, kamera shake, cokoliv. Aktuálně vypadá combat dle.
    -prostě není „cítit“ že rozdáváte rány, jen klesá health bar
    -kolikrát se mi stávalo že za mnou projektily zatáčely a mobové stříleli skrz zeď, takže vychvalovaná AI se nekoná.
    -kouzla vypadají všechny úplně stejně, vždycky je to nějaká koule letící na target jen jiné barvy, pro mága je to fialový pro templáře žlutý, jediný rozdíl. (co takle popustit fantasii a udělat tam krystaly, magické anomálie, pořádné blesky, zemětřesení…? Ne? Nic takového, milí tvůrci?) Jediný spell co vypadal trochu jinak bylo sumoněnní a Nova)
    4) obtížnost – zde mě ESO potěšilo, obtížnost je na dnešní dobu velmi, velmi vysoká – jedná se o jedno z nejtěžších MMO dnešní doby. Spolu s poplatky by to mohlo vytvořit skvělou komunitu.
    5) crafting – tak trochu chaos. Osobně mě craft nebaví, tak poté co jsem zjistil že nefunguje moc intuitivně jsem nad ním už nekoumal. měli by přidat tutoriály.
    6) skvěle mě bavila animace, když lidi koukají na mapu nebo do báglu, jedna z mála věcí co je v ESO nových 😀
    shrnutíí: Něco na té hře bude! 🙂
    …přes všechnu mojí kritiku(z mého pohledu oprávněnou protože vizuální část combatu je fakt odfláklá) mě hra začala bavit… a to čím dál tím víc – postupně jsem prošel od „Za TOHLE chtějí aby někdo platil?!!“ k „A hele, do týhle jámy jsem ještě nevlez, hurá na ně!“. ESO má spoutu chyb a nedodělků, ale pokud vývojáři zapracují na nedostatečných animacích a celkové drobné vizualizaci světa, mohla by se stát hrou legendární po boku svých single player vzorů.

  48. Autor: wondras | Přidáno: 11.2.2014, 21:02

    OPRAVA: combat se dá nejlépe přirovnat k tomu z Runes of Magic, přibližně stejně funguje a i podobně se hraje s jediným rozdílem a to jest soft targeting.

  49. Autor: Sukubos | Přidáno: 11.2.2014, 21:22

    Prvni co jde na radu je instalace hry. Me osobne bezela pomalu jak hajzl.. pak jsem si vsiml ze se da regon prepnout na europe a hned to bylo rychlejsi. Chvili jsem byl rad ze sem to zacal sosat uz ve stredu. Nainstaloval jsem to a dobry. Moje zena uz takove stesti nemela. Respektive.. zacalo se ji to stahovat cely znova, kdyz uz mela celych tech 20 giga stahlych a zapocnutou instalaci. Tak jsem to cancelnul.. stahlo si to asi 50mega a instalace pokracovala. Jeden dalsi muj kamos to stahnul, zacal instalovat… zahlasilo mu to malo mista na disku a cely se to zase smazalo. To jako WTF? No a proste musel stahovat znova. Nastesti mu to valilo asi 4.5 mega/s, takze na klid. Kazdopadne instalator za me dostava 1/5. Stejna sracka instalace jako skyrim, kdyz vysel.

    Druha vec, co se mi otevirala kudla v kapse byl ten megadlouhy load. Co si budeme povidat, trochu do tech pocitacu vidim a naprosto nechapu, proc by mela byt doba loadingu zavisla na vytizeni serveru, kdyz mas stazeny 30ti gigovy klient u sebe na kompu? To vymyslel nejakej megakreten. Beztak ten samej vocas, co delal UIcko ve skyrimu, nebo tam designoval keybindy co se dojebaly okamzite co jsem si je prenastavil. (pro zajemce pouzivam ESDF)

    Zabugovanej quest v cyrodilu, kdy se mel z quickslotu pouzit repair kit na trebuchet jsem po 30ti minutach neodprogresoval. Reloady UI, relogy a s tim spojeny stupidni, nesmyslny loading na 30-60 minut byly hrebicek do rakve, kdy jsem zacal premyslet nad vracenim penez za preorder.

    Pak tady byl bug s tim ze mi mizely kouzla z listy, na ktery jsem mimochodem narazil asi tak 30x a pak uz jsem to kontroloval po kazdem loadingu. To proto, ze jsem to nekolikrat zjistil az v combatu a potom jsem na to umrel. Tyhle dve veci snad opravi do vydani hry. Ten loading.. nevim nevim. Jestli je neco kvuli cemu se na tu hru nakonec vyseru, tak je to pravdepodobne tohle.

    Uplne vohnoutska mapa. To delal zas von.. zabiju ho… doufam ze kdyz padne pod ruku nekomu prede mnou, bude na miste odsouzen a popraven.

    Nevybalancovany leveling. Muzes byt co chces! Muzes hrat jak chces! Vyber si kterykoliv gameplay a hraj to! My ti to dame! Hovno kecy cecky prdel. Rozjel jsem dark elfa dragon knighta a ze ho pojedu jako castera. Smerem na Inferno, v clothu a s destro staffkou. Na 6ce uz jsem zacal mit sakra problem udelat nejaky ty questy. Proste jsem se musel oblect do platu a i tak to bylo fakt tezky. Tak jsem vzal 2 onehandy a zacal jsem to krajet hlava nehlava.. po chvilce jsem si daval 1v2, 1v3 a nazdar. Co predvadel Nord s 2H od zacatku 1v2 furt a neco jako zivoty jsem absolutne neresil. Jo, pujdou udelat zajimavy buildy, ale bude sakra tezky je vylevlit. Stejne jako napriklad meelee sorcka v diablu 2, coz byl teda uplny bullshit, pokud nekdo vubec vi o co jde.

    Myslim si ze od toho se odviji rozpor mezi hracema, kteri rikaji ze je to prilis lehke/tezke.

    Kazdopadne jsem to doklepal na tu 10ku do cyrodilu. Tam na me dolehlo to, co na me dychalo vlastne celou dobu. Je to uplne prazdny! V tech quest zonach to jeste nebylo tak znat, ale tam nepotkas nikde ani moba! Najednou znicehonic se pred tebou objevi nejaky 50ky kolem maly pevnosti nebo co to je. A v tu chvili si uvedomis, ze na mape neni nijak vyznacena. My mame points of interest! Na mape to uvidite! Muzete tam jit a prozkoumat to! No akorat ze v cyrodilu na to jaksi zapomeli a tohle tam proste nefunguje.

    Ze to nelagovalo a krasne to jelo? Nevim co jste hrali za hru vy panove, ale bylo naprosto normalni, ze jsem ani vzdalene netusil co me zabilo. Kdyz to bylo 1v1, potkal jsem treba nightblada.. nebo dva.. tak to bylo OK.. dali sme si co proto. Kdyz tam bylo 20v20… fotky ani tak ne.. to fps je v klidu docela.. ale hraci se proste teleportovali naprosto bezne. Uvidime jak to poresi s tim load balancingem, ale snad to hodi na nejake poradne zelezo, aby to nebylo takovy zlo.

    A zasekavani u vendora? To je taky malickost. Hlavne proto, ze jsem vendory zprvu nehledal (asi proto ze za meelee je to fakt faceroll jak hajzl).. a kdyz jsem na 10ce zacal, protoze jsem se chtel opravit, tak jsem je najit stejen ani nemohl. Protoze na mape je proste nenajdete. No a kdyz uz, tak se z toho dalo napriklad i odportovat za par supu.

    Za me dobry.. mohlo to bejt lepsi, ale presto hodne kvalitni hra. Za celou dobu me mrzely hlavne ty loadingy a lagy v PvP, ale snad na tom zamakaj a do vydani to bude cajk.

    • Autor: NagBan | Přidáno: 11.2.2014, 22:15

      Naprostej souhlas s tim Arden flame sorcererem s destro stafkou na inferno… ja jsem jel uplne to same protoze mi tu kriza basnil o tom jak za to nekdo hral a sundaval world bossy za 3 vteriny… nicmene moje zjisteni bylo ze ten char byl uplne nepouzitelnej 😀 questy jsem musel delat opravdu na mobech s nizim lvlem a pomalu se prokousavat… kdyz jsem hral archera tak jsem nemel az na jednu vyjimku problem s zadynm questem a daval jsem si to opravdu hodne dobre. Ta sorcka byla low… lidi s obourucakama nabehnuli a dali dve rany … to co ja castil 10 vterin oni meli za 3 nicmene nevim jaky meli gear ani lvl oproti me moc jsem nekoukal takze tezko soudit.. Ale problem s questenim je danej tim ze na low lvlu nepada moc good veci s low lvlem.. proto je hra zabavna opravu az od 15+a to zejmena v parte ktera jde a kosi spolecne hra je pak naprosto epicka a ten gear kterej pada je opravdu velice zabavny huntit… protoze je velice rozdilnej a skoro vzdy pridava neco good

  50. Autor: Mesis | Přidáno: 11.2.2014, 21:35

    Wondras: K tomu combatu. Taky jsi myslím že by to chtělo cítit rány, aspon jako ve Skyrimu nebo v Chivlary. Na druhou stranu je lepší než WoW kde jen stojíš a mačkáš 1,2,1,2,3,1,2,4,3,1,2 , v GW2 se aspon začervení obrazovka a zhrošní vidění jestli víte co tím myslím.

  51. Autor: Morraw | Přidáno: 11.2.2014, 21:50

    Jojo svět je prázdný. Města jdou, ale ten zbytek..fakt tam nic moc není. Už od počátku, a vlastně po celou dobu bety, se ve mě držel pocit, že hra je jednoduchá, a to ne po stránce obtížnosti, ale co se týče obsahu. Interface je až moc jednoduchý (zas kvůli těm konzolistům ? no super), lepší je dát možnost upravit si ho podle svého, což tam moc krom velikosti nebylo.

    Vzhledem k tomu jaký je zde system levelingu, tak to bude sběračská hra. Prostě lítat jak magor po mapě (vzhledem k rychlosti postav) a sbírat dřevo/rudu/runy/byliny a pak jednou za čas přijít do města a všecko to proměnit na potřebné levely a skillpointy.

    Z mapy jsem byl taky zmatený. Když se podívám třeba na GW2 mapu, kde je vše, tak tady není nic. Najít vendory v některých městech jsem měl opravdu problém, a to někde nejsou všichni pokupě, ale rozdělení po více částech, tak nezbývá než hledat podle vývěsních štítů/ikon.

    Souboje jsou vzhledově taky jednoduché. Hack and slash. Aspon to přímé ovládání postavy je příjemnější. Jedna z hlavních věcí proč do toho jdu.

    Hra na mě působí hodně casual dojmem. takový budgetový . čti prázdný titul. Sám to označuju jako průměrná hra. Vpodstatě nic zásdaně neinovuje. Ale úplná blbost to taky není a sám v tom budu hledat hloubku. Betu jsem opravdu proletěl a s plnou verzí si dám více záležet. Co se ale týče množství bugu, tak nevím jestli se stihnou všechny (hlavně ty větší) opravit do launche.

    A osobně se na launch nechystám a už vubec ne na early access. Launche online her už dávno nechávám za sebou vzhledem k tomu jaké jsou s tím vždy spojené problémy a radši si aspon měsíc počkám, než do hry vlezu

  52. Autor: Crom | Přidáno: 11.2.2014, 21:53

    Kdyz to tady tak procitam tak se nestacim divit 🙂 co mate stou grafiku furt? 😀 myslim ze po Age of Conan konecne neco co vypada k svetu. ruku na srdce skyrim byl bez HD packu o par desitek % horsi a eso je mmo 🙂 Dalsi vec, porovnejte ESO s trebas nedavno vydanym Neverwintrem a garantuju ze ESO ho valcuje i v bete ve vsech ohledech. Poplatky: radeji jim dam 300 mesicne nez abych hral s bandou deti co si na tatovu gold kartu koupej equip 🙂 takle maj vsichni stejne sance. tech 300 neni zadna velka castka a s porovnanmi z ostatnima mmo to je slusnej prumer. Questy: v porovnanim s ostatnima mmo jsou genialni maj pribeh zadne opakovacky, nic co te zacne nudit po 1h grindeni. Souboje: klasika Elder serie co vic si prat 🙂 muzes kombinovat bloky seky kouzla, nevidim na tom nic spatneho , mozna to je pro 3 tlacitkove wowkare trosku moc slozite 😛 :), ale pro nas zapalene TES fandy vec ktera te hre dodava stavu ,). Skilly: je trosku skoda ze nemuzes jako v kazdem dile TES pouzivat vsechny kouzla, vsechny skilly a rozdelily to do tech class, ale na druhou stranu ve hre je tolik ruznej skillu a moznosti ke kombinovani ze se to da pretrpet 😀 Dungy: je ksoda ze v te bete byl jej jeden poradnej dung pro kazdou all. tak je tezke to posuzovat nevim jak to bude vypadat s ostatnima dungama az to spustej, ale i tak to stalo za to. PVP: urco docela povedene, a na to ze to byla jen beta tak system dobivani pevnosti atd docela fungoval :)a uz dlouho jsem nevidel tolik lidi pohromade :D… Mno a vsem trollum a haterum nezbiva nic jineho nez vzkazat at jdou hrat bo otravovat nekam jinam kdyz se jim to nezda, pac ESO bude mit i bez nich priznivcu vic nez dost 😛

  53. Autor: Erendil | Přidáno: 11.2.2014, 22:07

    Je úterý večer a už 21 hodin jsem nehrál ESO. Začínám mít absťák.
    Takhle se pozná dobrá hra 😀

  54. Autor: Sukubos | Přidáno: 11.2.2014, 22:25

    Třítlačítkovej wowkař… tak ten byl dobrej kámo! Ale samozřejmě chápu že jsi se ve wowku nedostal až na druhej level :o)

  55. Autor: Jeimy | Přidáno: 11.2.2014, 22:40

    Dojmy: samotny uvod bol pre mna povinna jazda (asi 10x som to videl na videu…), ale hned prvy ostrov za Daggerfall ma uchvatil. Niekomu pustne lokacie mozno pridu nudne, ja mam naopak ten nadych orientu velmi rad. Mal som obavy, ze mapy budu prilis v „klasickom“ mmo strihu, ale chvalabohu ostal z nich vo mne ten specificky TES feeling, vyzyvajuci k preskumavaniu. Nie je tam 40 mobov na kazdych 100 metrov stvorcovych? A v ktorej TES hre to tak bolo? Ani v jednej. Pre mna jednoznacne plus za vernost znacke.
    Questy su suprove, pribehove, da sa na ne natrafit volne pri preskumavani krajiny, zasa velke plus. Par klasickych zabi xx mobov je na spestrenie fajn.
    Grafika je podla mna krasna. Mne tento styl jednoducho vyhovuje – aj farebnost a dalsie veci. Fakt som sa do hry cez nu zamiloval. Ale nikomu neberiem ine preferencie. Ja zas nemusim grafiku v GW2 napr. a pritom chapem, ze inym sedi…
    Craft system je podla mna tiez super: ucenie sa stylom, moznosti upgradov, objavovanie receptov… je to vyzva a zabava v jednom, na to sa fakt moc tesim, mozno by to len chcelo doplnit tutorialy formou jednoduchych questov pre crafterske NPC, tych moznosti je tam fakt obrovske mnozstvo a textik na zaciatku craftenia to plnohodnotne nenahradi (zvlast ked mmo hrava aj dost neanglictinarov). Craftom sa na nizkych leveloch daju v porovnani s questovymi odmenami a beznym lootom vyrobit velmi dobre veci, takze mam z neho zaroven super pocit, ze je odmenujuci a zmysluplny.
    Fight: myslim, ze kvalitne prisposobili TES system boja na potreby a moznosti mmo. Mne plne vyhovuje, pouzival som viac third person pohlad, mam radsej, ked mam prehlad o situacii okolo. Prijemne ma prekvapila vyssia obtiaznost bojov, to som velmi necakal.
    Niektori bossici na konci questovych linii sa zdali prilis silni, ale hned mi zaplo, ze tam treba len hladat nejaky trik, napr. zabijat energeticke gule, ktore liecili bossa. Tym, ze som ich zabil, liecili namiesto neho mna a boj bol velmi jednoduchy (tusim to bola Dasha?).
    Za stovku som kupil imperial bieleho kona (sucast imperial preorderu alebo to mohol v bete kazdy?) a jazda na nom bola este o poznanie lepsia ako v Skyrime, good job. Jeho system vylepsovania roznych vlastnosti ma dostal.
    Celkovy dojem super, tesim sa na dalsi beta event a este viac na 30.3. 🙂

  56. Autor: Shigi | Přidáno: 11.2.2014, 22:59

    … je to fakt PECKA ! 😉

  57. Autor: wondras | Přidáno: 11.2.2014, 23:36

    @Mesis
    ono nakonec u ESO stejně skončíš u mačkání 1,2,3,2,4 – zdrhat před mobama nemá smysl, slow na ně nefunguje na 100% (přes 40% slow byli rychlejší než já) a když se tě dotknou jsi většinou ihned zpomalen na 50%, takže kromě bossů kde běháš dokola a snažíš se aby se tě nedotkl stejně skončíš u 1,2,3,2,4,1…

  58. Autor: wondras | Přidáno: 11.2.2014, 23:44

    @Jeimy
    nejde o design lokací – ten je nápaditý, koncentrace mobů je OK, ale v čem je problém je prázdná zem. Placka s texturou. Skoro žádný porost, žádné drobné objekty, žádné kameny(tzv. 3D textury), žádná animace(houpání ve větru)… prostě prázdná placka – pokud pujdeš ven a koukneš se na chodník tak zjistíš že to není prefektně hladká nabarvená prázdná(čistá) plocha.

  59. Autor: deriox | Přidáno: 12.2.2014, 00:27

    já nechápu co si furt stěžujete na to že hra je prázdná .. mě to teda vyhovuje když jdu zbírat suroviny na craft nemusim se furt vyhejbat nějakým mobů jako v ostatních mmo jsou tam prostě různý místa kde jsou enemy campy,pevnosti, atd.. divočina je prostě divočina občas nějakej ten medvěd nebo vlk je to lepší než ve většině mmo kde máš na každym rohu moby jdeš po cestě a po práve sttraně máš 50 prasat po levé straně máš 50 medvědů jdeš dál a tam máš 50 banditů ….přesně takhle ta podle vás prázdnota v eso je jedna z věcí která se mi na hře líbí …….

  60. Autor: VeNoM | Přidáno: 12.2.2014, 00:30

    Hra se mi celkově líbila, ale neměl sem pocit, že hraju elder scrolls, spíš se mi to zdálo jako pokračování Gothicu. Mám na mysli svět, postavy, interface, pohyby postav atd

  61. Autor: volfik | Přidáno: 12.2.2014, 00:48

    hra se mi líbila grafika hezká svit slunce skrze stromy opravdu mco hezký zvuk fajn … nezaujal mě combat takové suché slow v pve celkově zbytečnej nebo když mlatim moba a vidim že v povzdálí do mě střílí ještě mage vidim jak na mě casti nějakej fireball tak si řeknu skočim tady za tu bednu a koule na mě nedoletí ale aha pletu se koule lítaj i skrze bedny,zdi,,,, takže nějaká taktika šla mimo … jinak asi první mmo kde sem hrál betu a furt nemůžu přijít na chut žádnému povolání pro mě je tam málo skillu na výběr představoval sem si toho trochu víc a trošku jinak čekal jsem třeba taky že bude rozdíl mezi palicí a mečem jako pro každý druh zbraně jinej strom skillů… ale uvidim co že z toho vyklube časem až přijdou ty první patche atd… hru určitě koupim a po prvnim měsíci se rozhodnu jestli prodloužím nebo počkám pár měsíců:))

  62. Autor: krustyburger | Přidáno: 12.2.2014, 14:51

    Všechno bude je na nás hráčích jestli hru podpoříme ikdyž nebude úplně všechno oka. Protože každá MMO potřebuje čas minimalně rok ostrého provozu aby to dotáhla (jinak patchuje se furt, že jo, to každý ví kdo hraje MMO takže furt je na hrách co zlepšovat, při ostrém hraní).. pokud se na ni lidi vyserou po dvou měsících tak skončí jako pay to win.. Říkám je to na Nás…Jim pomoct v prvním roce… Pro mě jasní volba. V dubnu se omlouvám naši guildě ve wow ale asi na dlouhý čas “ na pořád“nebudu k vidění…

  63. Autor: Shigi | Přidáno: 12.2.2014, 16:28

    … IMHO je to PECKA!

  64. Autor: Esanti | Přidáno: 12.2.2014, 20:42

    1. PvP jsem nehrál, nebudu hodnotit
    2. obtížnost tak akorát, rozhodně neubírat.
    3. největší průser hry je podle mě questování. Vytvořit každý quest jako veřejný, tedy najednou ho plní třeba 100 lidí a každý sám za sebe a to včetně příběhových je podle mě totální blbost. Od levelu 7 jsem se záměrně příběhovým questům vyhýbal, protože mi totálně rozbíjela přítomnost dalších hráčů jakýkoliv požitek z hraní a naprosto jsem ztrácel koncentraci v hraní.
    4. bugy, bugy, bugy. Měsíc před ostrým startem je to tak trošku na zamyšlenou, jak je možné mít ve hře tolik bugů. Dva nejpovedenější – vylezl jsem na střechu, respektive seskočil na ni ze skály a byl jsem vystřelen až nad oblaka, odkud jsem padal pěkně dlouho, než jsem dopadl a umřel. Druhý fantastický – kování věcí nemý chybu, zvláště když se chcete podívat co a jak, ale pokud nic neukovete a odejdete z nabídky kování, zaseknete se v probíhající animaci kování a konec, relog jediná volba.
    5. naprostá nevyváženost postav a obtížnosti některých questů. Dvě mágská NPCs nejsou problém, dva impové kouzlící stejná kouzla a na stejném levelu prakticky nepřekonatelný problém, důvod? Zatímco – zdá se – na humanoidní monstra, různé kultisty, mágy a bojovníky platí stejná pravidla o zbroji, životech a magicky a staminy jako na hráče, impové jsou ve škatulce monster a tedy kouzlí mnohem rychleji, prakticky nekonečně opakování kouzel a mají zhruba 2 – 3x více HPček, takže než je sesvačíte, je obvykle dohořeno 🙂
    6. atmosféra hry a systém levelování postavy stejně jako jednotlivé skilly a dovednosti postav dle mého soudu best off
    7. systém nastavení magicky, staminy a HPček, jakož i jejich regenerace je snad vtip roku. Pokud vynechám čísla a zaměřím se striktně na procenta, tak je jedno jak vysoký level postavy mám, protože procentuálně mě kouzlo stojí pořád stejně vůči celkovému množství magicky, léčí procentuálně pořád stejně vůči celkovému množství životů, a magicku regeneruji procentuálně pořád stejně vůči celkovému množství magicky a tedy jsem pořád stejně na ho*no léčitel na levelu 1 nebo 8. Investování bodů do magicky toho moc nevyřeší, protože jeden skillpoint přidá 20 bodů magicky/staminy/HPček a tedy na low levelech nedává žádný procentuální rozdíl v množství a i kdyby ano, tak na množství obětovaných skillpointů do magicky se neprojeví rychlost regenerace magicky, a tedy sice zakouzlím po 10ti levelech o jedno léčicí kouzlo více, ale jen jednou, díky stejné rychlosti regenerace pak ztrácím výhodu většího množství magicky. Doufám že jsem vysvětlil jasně, v čem vidím problém. Investovat skillpointy se prakticky vyplatí pouze do HP, protože u magicky a staminy potřebuji hlavně rychlost regenerace a tu mohu ovlivnit pouze předměty, takže nakonec, přes všechnu přetvářku, stejně jako ve WoW a jinde, i tady bude záležet na equipu víc, než na dovednostech, protože pouze equip a buffy zrychlují regeneraci a tedy možnost kouzlit víc, častěji, lépe.
    8. pohyb postav, hráčských postav je 258 let za opicema a v zásadě jsem se slzou v oku zavzpomínal na morrowind, kde byly použity stejné animace. Na dnešní dobu naprosto nevídané, ale opět nevím, zda v dobrém slova smyslu

  65. Autor: Demosthenes | Přidáno: 12.2.2014, 21:15

    Já nevim, většina si stěžuje že je hra casual, atd. Ale ti samí lidé říkají, že chtějí mapy kde jsou uvedeny vendoři a různé infa / najdete si je /, chtěji vyvážení postav a já nevím co všechno aby se nebrečelo jak ten druhý je lepší a on má lepší ono. Ve hře by chtělo dost věci zlepšit přeci jen to ma být online hra a ne další Skyrim nebo Morrowind. Určitě jsou věci co se dají změnit a budou lepší ale měnit co už lepší a zároveň funkční nejde není moudre.

  66. Autor: Knihovnik | Přidáno: 12.2.2014, 22:43

    Taky si myslim, že je to pecka …

  67. Autor: Esanti | Přidáno: 13.2.2014, 13:30

    neříkám, že to nebude pecka, když jsem nedělal příběhové questy ale jen obyčejné questy, nebo při běhání po mapě a podobně, neměl jsem slov. Naproti tomu je evidentní, že právě díky té „veřejnosti“ všech questů má hra mnohem víc problémů, než kdyby některé důležité odinstancovali pro každého zvlášť. A toto jsou problémy, které se do ostrého startu určitě nepodaří vyřešit a hlavně budou to problémy mnohem hlubšího významu – teď to dělalo bordel u řady míst, kde se mělo v rámci questu kliknout a povolat postavu/NPC – questy se zasekly a nešly dokončit. To se tu prosím bavíme o betě, kde bylo online najednou v jedné lokaci třeba 150 lidí a z toho „pouhých“ 10 lidí udělalo najednou tu samou věc. Ale má to být megaserver a je to značka s obrovskou hráčskou základnou tak jsem docela zvědav, jak jim to bude šlapat ve chvíli, až tu samou věc bude najednou chtít provést třeba 1500 lidí nebo 10x, 20x tolik. Čistě teoreticky je jeden megaserver, dá se očekávat, že při ostrém startu to najednou bude hrát třeba 1 milion lidí – fanoušků je na to dost, máme 3 frakce a pár lidí s předplatným bude moct být v kterékoliv…..tedy teoreticky bude při ostrém startu na každém ze startovních ostrovů něco kolem 250 – 300 tisíc lidí, protože pár desítek tisíc již bude hrát o těch pár dnů dříve díky předplatnému…..když budu hledět na to, jaké problémy jsou s questy teď, jaké asi budou při 100násobném nebo 1000násobném zatížení? A už jen taková perlička, jakože jsem se ve stresstestu dostal při logování do queue!!!! tak do prkenný vohrady to mělo být jako co? a navíc queue 1hod,30,min a 10 sec se protáhlo tak, že po 40ti minutách mi to stále ukazovalo 1hod, 1 min a 3 sec….jak to bude při ostrém startu?! Takže znova nastává otázka, má cenu tuto hru zkoušet hrát od začátku? Z mých zkušeností z jiných betatestů u jiných her (namátkově SWTOR, GW2, AoC, Terra, z poslední doby) vždy když byly problémy ve hře takového rozsahu 2 měsíce před startem, vždy byly ty samé i po spuštění hry a trvalo několik měsíců, než je odstranili…..a některé neodstranili ani po roce hraní (zpoždění kouzel u světlé strany v SWTOR oproti temné atd…). jsem zvědav, kolik toho opraví do dalšího testu, jsem na něj opět pozván, jako všichni kteří byli pozváni teď a to pak rozhodne. Jsem v i v betě ve Wildstaru a tam teda rozhodně takové problémy nemají, byť se jedná o jinak pojatou hru a některé mechaniky se ani zdaleka nedají srovnávat…

  68. Autor: Inza | Přidáno: 13.2.2014, 15:11

    TES Online je pro mne obrovským zklamáním. Abych shrnul proč, zaměřím se na jednotlivé aspekty hry.

    Combat: SoftLock, skvělé pro konzole ale nuda pro hráče PC. Hra s lukem se stane nekonečnou nudou a pohyby s melee zbraní jsou velice nerealistické, můžete máchat kam chcete a stejně trefíte nepřítele.
    Grafika: Otřes, řekl bych, že i Oblivion měl lepší. Nehraju hry kvůli vizuální stránce, ale se špatnou grafikou přichází i podivné kolize, šílená fyzika postav a tím i uvěřitelnost světa okolo.
    Hratelnost: Hra nepřinesla nic nového, žádný zajímavý nápad, který by osvěžil nudné plnění questů a chybí i příběh, který by vás pohltil.
    Charaktery: Systém postav známý ze singl TES nemůže jako MMO fungovat. Autoři to vědí, došlo k obrovským změnám, ale veskrze je furt stejný, jen vizuální forma je jiná. Čekal jsem více odvahy a experimentování v tom jak budeme postavu vytvářet.

    Tohle nejsou věci, které by šly v betě změnit. Jde o koncept hry. Je to MMO které si najde hráče, ale spíše z důvodu, že nevyšlo nové tes pro single player. Hra nepřinesla nic nového, revolučního ani zajímavého. vše tu již stokrát bylo. A dle mne nenabídne ani tolik hodin zábavy co přinesl Skyrim.

  69. Autor: Fr3NZyY | Přidáno: 13.2.2014, 21:23

    Esanti – já osobně začnu hrát nejdřív měsíc po launchi. Ty dlouhé loadingy a queue při logování mě hodně zarazily. Je jasné, že po launchi se do hry naloguje mnohem více lidí než v betě. To znamená, že to bude ještě horší ? Podle mě to bude velký fail. Bylo tam až moc chyb na to, že lauch je za dveřma.

    Inza – taky nehraju hry kvuli grafice, ale TESO je podivně nasvícený (hlavně ty nádechy do fialova). Sice grafika neovlivňuje hratelnost, ale ovliňuje vnímání světa a jak se v něm cítíme. A díky podivné grafice a prázdnosti světa byly moje pocity v betě hodně rozporuplné.

    Každý TES hry vnímá jinak. Mi osobně dávají pocit, že mám před sebou otevřený svět, který můžu podle libosti objevovat. Takový dobrodruh. Máte quest, jdete si krajinou na místo určení a najednou hele jeskyně. Tak kouknete dovnitř, vylezete a hle tam je nějaká zřícenina atd atd. Ten pocit sem v TESO vůbec neměl. Běhal jsem pouze od jedné questové značky ke druhé aniž by mě něco cestou zastavilo, např ta jeskyně, zřícenina atd. Svět na mě působil prázdný. Ale šanci tomu dám a snad nezůstanu jen u toho prvního měsíce „zadarmo“

  70. Autor: Fr3NZyY | Přidáno: 13.2.2014, 21:30

    A taky mě celkem vadí, že hra nezkouší něco úplně nového, odvážného. Prostě vzali system TES a nějakým způsobem ho narvali na systém MMO, takže už to skoro ani TES není a vše je tak nějak zjednodušené. Zatím mi to nepříjde jako něco, co by mohlo stát hrdě po boku single-player her, ale spíš fakt jen takový experiment.

  71. Autor: wondras | Přidáno: 13.2.2014, 21:45

    @ Fr3NZyY
    loadingy a queue 100% zmizí tak ten měsíc dva po launchi, až se torchu slehne voda a provoz lidí na serveru bude plynulejší – s tím obavy nikdo mít nemusíte. (ovšem připravte se na několikohodinové queue kolem launche)

  72. Autor: Shigi | Přidáno: 13.2.2014, 21:45

    … prostě Pecka! 🙂

  73. Autor: Ferenc | Přidáno: 14.2.2014, 03:15

    Opravdu jenom kroutím hlavou nad rozporuplností jednotlivých názorů na tuto hru …
    ale za mne tedy:
    Grafika – skvělá, přesně dle mého vkusu. ( jen škoda, že se tam při pobíhání nehýbe tráva. No aspoň ten písek trochu prášil 🙂 )
    Úkoly – smysluplné a bezva … a ten kdo čte, zažije i příběh a najde poklad.
    Boj – no konečně něco zábavného, kde je nutno sledovat nepřítele a ne tlačítka. Také přemýšlet a řádně plánovat volbu skillů.
    Výroba předmětů – no naprosto splněný sen každého řemeslníka ! Opravdu povedené.

    Myslím, že hra do tohoto žánru vnesla dost zajímavého a nového.
    Pokud by ještě poněkud rozpohybovali postavy, neměl bych fakt žádné připomínky. ( když hráčova postava v klidu stojí, tak aby se alespoň jakoby rozhlížela, ošívala, občas podrbala 🙂 … však víte z jiných mmo )

  74. Autor: Inza | Přidáno: 14.2.2014, 08:23

    Já mam takovej pocit, že tu každej hrál úplně jinou hru…. 😀 😀
    to Ferenec: jak můžeš napsat zábavnej souboj, že musíš sledovat nepřítele? Máš jeden druh máchnutí mečem a zbytek jsou jen tlačítka se spellama. A ke sledování nepřítele? Já jsem stal zády ke stromu, předemnou nikdo ale měl jsem locknutýho impa na druhý straně stromu a jen sem si vesele mával do vzduchu a imp umíral….. to se mi stávalou celou dobu hry. A s lukem ještě horší. Locknu si enemáka a pak vesele střílím do prázdna on umírá….

  75. Autor: Ferenc | Přidáno: 14.2.2014, 11:33

    To jsi měl asi nějaké poškozené ovládání, či co.
    Já měl lehký úder, těžký úder, krytí, bouchnutí z krytí a tím přerušení těžkého útoku nepřítele s následnou možností jeho sražení na zem mým vlastním těžkým úderem, uhýbání uskočením do kotoulu v případě hrozícího skillového protivníkova útoku, a samozřejmě 6 skillů na hotbaru……. když tohle všechno správně používáš, nejen že boj výborně vypadá, ale taky se královsky bavíš a navíc porazíš i těžké protivníky.
    Ono kdybych jen stál zády ke stromu a oklofával základním úderem někoho, koho vůbec nevidím … pravda, také by mne to nebavilo. Ale ani by mne nenapadlo něco takového dělat, neboť hraju hry z důvodu zábavy, a tedy se ve hře chovám tak, aby mne to, co dělám, bavilo.
    Počkej, až budeš bojovat někde kde nejsou stromy, pak snad pochopíš. 🙂
    Možná by mohli trochu zmenšit hitboxy.

  76. Autor: Morraw | Přidáno: 14.2.2014, 11:57

    Ferenc: tak tak líbí se mi, že reaguješ na to co nepřítel dělá a můžeš jeho útoky odrazit. Moje neoblíbenější čínnost v single hrách, střelba z luku, je tady ovšem hnusná a nudná. Ve Skyrimu cítíte jak natahujete tětivu a pak i následný zásah nepřítele. Tady vůbec. Běhate a střílete jak blb. Rychle mě to omrzelo. Kouzelní je něco mezi.

    A jo ty hitboxy jsou strašně velké na to jak malé jsou sloty pro skilly. Škoda, že se to nedá upravit více podle sebe. Například i nastavení kláves. Nastavit si obranu na úplně jinou klávesu a na myš útoky, které chci.

  77. Autor: Jedinaobjektivnipravda | Přidáno: 10.3.2014, 12:47

    Stála za hovno, je tam stále co vylepšovat a hru rozhodně po betě nezvažuji koupit. Nic nového pod sluncem ani pod drnem.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Jak mít vlastní obrázek u komentářů

Zaregistrujte se na stránkách Gravatar.com, připojte si k účtu e-mail, který používáte na MMOzone.cz a nastavte si libovolný obrázek.

Snažte se v komentářích držet tématu, na rozsáhlejší diskuse je vhodnější naše fórum

Page 1 of 0