Beta testing a PvP v Cyrodiilu

Autor: Raven | Přidáno: 6.2.2014 Kategorie Anketa| Beta| PvP

V posledním beta testu, do kterého jsme měli my, hráči z Evropy přístup, mělo mnoho z Vás problémy se vstupem do Cyrodiilu a vyzkoušení PvP v The Elder Scrolls Online na vlastní pěst. Dovoluji si proto napsat tuto krátkou příručku pro všechny, kteří se ve hře rozhodnou PvP zkusit a vydat se dobýjet pevnosti nepřátelských frakcí v Cyrodiilu. Čtěte pozorně, protože PvP je jedním z nejzábavnějších aspektů beta testingu. Nepřipravte se o něj!


 

PvP, nebo chcete-li Alliance versus Alliance se zatím odehrává pouze v Cyrodiilu. Cyrodiil ovšem není jen prostorem čistě pro PvP. je to obrovská lokalita, dokonce větší, než většina PvE lokací, ve které se mísí jak PVE questy a content, tak souboje mezi znepřátelenými frakcemi.

Altmer heavy armorKdy se může hráč dostat do Cyrodiilu?

Musíte dosáhnout levelu 10. Vaše statistiky se hned po vstupu zvednou na level 50. Hráči s vyšším levelem proti Vám nebudou mít žádné podstatné výhody. Pokud jste PvP hráč, můžete tedy naskočit do akce hned na levelu 10!

Jak se může hráč dostat do Cyrodiilu?

Velmi důležitá otázka. Existují tři způsoby:

1. Otevřete si svůj AVA interface stisknutím tlačítka “L” a kliknete na záložku “Campaigns”. Potom Vám bude umožněno vybrat si kampaň a nastavit ji jako Vaši domovskou, nebo tu, ve které budete hostovat.

2. Pokud jste již v Cyrodiilu jednou byli a nastavili jste si svoji domovskou kampaň, můžete se do něj dostat přes Wayshrine. Je ale doporučeno používat spíše 1. způsob.

3. Můžete použít “Travel to Player” featuru, která Vás teleportuje k hráči ve Vaší partě. Opět opakuji, že toto není doporučeno a měli byste používat 1. způsob.

Jak se může hráč dostat z Cyrodiilu?

Použijte Wayshrine, které jsou v Cyrodiilu pro každou Alianci 2. Je to jediný způsob, jak Cyrodiil opustit.

Jak se rychle pohybovat po Cyrodiilu?

Pokud nemáte koně, musíte se spolehnout na dostavníky, které Vás mohou převést z pevnosti do pevnosti. Chození je opravdu velmi pomalá možnost.

Jak můžu obsadit pevnost v Cyrodiilu?

Musíte bojovat pod vlajkami v jednotlivých pevnostech. Každá pevnost má nyní dvě vlajky – jednu ve tvrzi a jednu za první hradbou.

Můžete se bavit v Cyrodiilu i bez zergu přátel?

Ano, ale požitek je omezený a s přáteli si to užijete daleko víc. Najděte si alespoň skupinu ostaních hráčů, protože sám nic moc nezmůžete.

Jak získám přístup ke katapultům?

Můžete je nakoupit u vendorů v jednotlivých pevnostech.

Jakou kampaň si mám vybrat?

Bloodthorn a Scourge jsou hlavní kampaně, ve kterých je doba celé války zkrácena na 48 hodin a funguje v nich korunovace Císaře. Vyberte tedy určitě Bloodthorn, nebo Scourge.

Miniaplikace

final

  1. Autor: Jeimy | Přidáno: 6.2.2014, 16:22

    Super, díky za tipy, tým, že som ešte nebol v bete, nevedel som sa na podobné veci ani poriadne opýtať. Myslím, že to bude veľmi užitočné info pre všetkých. Dostavníky = instant travel alebo real-time presun?

  2. Autor: Raven | Přidáno: 6.2.2014, 16:32

    Instant, jako ve Skyrimu. Ale nefungují, pokud nepřátelská aliance zablokuje cestu – pak musíš po svých. (:

  3. Autor: Jeimy | Přidáno: 6.2.2014, 16:36

    Ok, dík, už sa neviem dočkať. A nemyslím len tie dostavníky. (;

  4. Autor: fortrens | Přidáno: 6.2.2014, 16:38

    Do Cyrodilu se půjdu podívat za PvE contentem, ale jen když bude čas 😀

  5. Autor: Sorento01 | Přidáno: 6.2.2014, 17:40

    Jsem sám komu příjde blbý, aby po vstupu do Cyrodiilu tak naskočily statistiky??? na 50 lvl :-/

  6. Autor: Lukass | Přidáno: 6.2.2014, 17:45

    Fungujou už v TESO frakce/gildy? Budete ji pro betatest zakládat? Ať se tam neplácáme jako nějaký magikarpové 😀

  7. Autor: Pan Tau | Přidáno: 6.2.2014, 19:42

    Vzhledem k tomu, že má být AvAvA v TESO vlastně klíčovým herním prožitkem (i když si určitě na své přijdou i PvE hráči), trápí mne hned několik věcí.

    Symbolický 50. lvl je pochopitelný pro větší nadšení hráčů všeho kalibru, tomu rozumím. I když tomu příliš nefandím, chápu že tento prvek je zapojen převážně proto, aby PvP bylo řekněme maximálně vybalancované a hlavně proto, aby se ho mohlo účastnit co nejvíce hráčů.

    Na PvP se mi ale nelíbí především tyto věci, o kterých se řekněme příliš nepíše. Já se je pokusím vypsat tak, aby na sebe smysluplně navazovali, nikoliv však jednoduchým způsobem od nejméně podstatného po nejzásadnější:
    1) Podle mne nejpodstatnější věcí celé hry je počet hráčů v každé alianci. Podstaou této hry (tedy chápejte PvP) má být především vybalancovanost všech Aliancí. Avšak záhadou zůstává, jakým zbůsobem tohoto chtějí docílit.
    Rozumějte, podle nejrůznějších anket (a tuším i tu) nám vycházelo, že největší (a podstatně) skupina hráčů bude u EP. Já osobně předpokládám, že bude vícero kampaní, řekněme třeba (já plácnu jen něco od boku pro lepší představivost), že do každé kampaně se vejde 1000 hráčů z každé Aliance. Teď si uvědomte poměry počtů hráčů. Nezáleží kolich jich vlastně celkem je, ale jen poměr (EP : DC : AD) 5 : 3 : 2. Pokud si za to dosadíte třeba x 1000 [hráčů] vyjde vám následující: Budou plné 2 kampaně, 3. budou hrát jen zástupci EP a DC, zbytek hráčů z EP se bude snažit vystát frontu do přeplněné kampaně. FRONTU za peníze nutno podotknout! 😀
    2) V bodu jedna jsem psal o jednoznačně dosti omezených PvP kampaních, co se počtu hráčů týče. Proberme si tedy druhý o poznání (možno) zábavnější model kampaně a to např. s neomezeným počtem hráčů. No nemyslím si, že je tu o něčem třeba diskutovat. Jednoznačně EP válcuje ostatní na celé čáře!
    Jaký bude podle vás dopad na hru? Podle mne naprosto zásadní! Rozumějte, všichni se chceme především pobavit. Jak se můžete ale bavit u hry, kde je vlastně prohra na denním pořádku? Asi těžko. Podle mne toto povede pouze k jedinému modelu hry a to je ten, že se spousta hráčů bude tlačit k EP za “lepší zábavou”. No netřeba dále psát, co se za těchto okolností stane s TESO!
    3) Tento bod by bylo lepší napsat obecně k mechanice hry, ale také se jedná o vybalancovanost PvP v TESO. Tím se stala super imba VIP edice. Já osobně si myslím, že spousta hráčů jde tam, kam jdou přátelé, ale pro spoustu hráčů je Elder Scrolls také srdcová záležitost a právě tihle hráči si vyberou právě tu či onu rasu a za tu bou hrát v té a tamté alianci. No tento faktor se jaksi (a prodejnost u jisté edice nám to jen potvrdila) vytratil ze hry kompletně. To si myslím je zásadní chyba PvP balancování počtu hráčů!
    4) Hodně mne mrzí “class systém”. Je to dosti ohmataný a v dnešní době už jaksi zašlý systém hry. Čekal jsem pořádnou hromadu skillů / talentů, z kterých si budu jako hráč svobodně vybírat. Od hry roku 2014 jsem asi očekávál moc.
    5) Chaos na bojišti. Není tak úplně snadné jasně určit protivníka od spolubojovníka. Rozumějte původně bylo alespoň to, že každá aliance měla své rasy, ale ani to už teď neplatí. Tohle tak trochu nahrává zerg systému, kde vyhrává ta skupina, kde je obvykle vícero zdrojů aoe zranění. No fakt fujky, co víc říct.
    6) Rychlost s jakou se zabírá “území”. Já osobně čekal pořádnou řežbu, několika denní přípravu atd. Bohužel to tak úplně nenaplnilo má očekávání. Tohle snad vyřeší velký počet hráčů.

    No snad je to vše. Balancování samotných classů určitě probíhá a probíhat bude ještě po vydání hry, takže toto asi netřeba zmiňovat.

    • Autor: fortrens | Přidáno: 6.2.2014, 19:49

      Počkej si na Ravenovu odpověď, on ti to vysvělí, mně se to nechce sepisovat 😀

    • Autor: Erendil | Přidáno: 6.2.2014, 21:12

      Tak já nevím jestli jsi četl vůbec nějaké články které tady píšeme, asi ne, ono je asi zábavnější nadávat na věci, o kterých nemám páru (třeba o kroku ČNB, to maj lidi rádi).
      1) Počítáš s tím, že všichni co budou hrát za danou Alianci budou hrát PvP a to najednou. No, nebudou. Taky bereš v potaz ankety které jsou staré a nebraly v potaz Explorer’s Pack, který ještě může s počtem členů v Alianci zamíchat.
      2) Neomezený počet lidí v kampani nebude, nevím proč se tím zaobíráš.
      3) Chyba balancování PvP je to, že každý může hrát u jakékoliv Aliance za jakoukoliv rasu? Tak to se potom oblíbené rasy spíš rozptýlí než aby se shlukovaly.
      4) Pořádná hromada skillů ve hře je, to že je tam class system na tom nic zásadního nemění. Nemáš přístup ke všem stromům, ale jen ke 3 z 12. Ale pak tu máme skilly Cechů, craft, Assault, Support, Brnění, Zbraně, Vlkodlak a upír jistě taky něco přinesou. Class skilly ani nemusíš použít a stejně nebudeš vědět který skill dřív použít.
      5) Jak chceš poznávat rasy když budou mít komplet zbroj od jiné rasy? Běží na tebe Nord v brnění Altmera, jak to poznáš? 😀 Jde vidět že o hře fakt nic nevíš…
      6) Ano jsem si jistý, že closed beta hry nenaplnila tvá očekávání. Teď jdi do pekárny ochutnat neupečený dort a napiš mi jaké to bylo 😉

      Prosím, přečti si více informací o hře. Na našem webu je článků dost a kdyby jsi četl alespoň polovinu z nich, tak nemůžeš napsat to co si napsal.

    • Autor: Fuxo | Přidáno: 6.2.2014, 22:06

      Brian Wheeler povedal k balancovaniu pvp, ze v pripade, ze jedna aliancia je silnejsia ako ostatne 2, bude dostavat menej bodov za aktivity v pvp a tie 2 zasa viac.

  8. Autor: Raven | Přidáno: 6.2.2014, 20:24

    1) Tohle prostě a jednoduše není pravda. ( http://tesocensus.info/?results ) Tak to bylo v roce 2012. Tady je nejvíce hráčů EP jen proto, že největší česká guilda hraje za EP. Skutečný rozdíl mezi frakcemi je v jednotkách procent, a uvidíš to i v zítřejší Betě. Nikdo nikoho nehrne, nikdo nečeká. Tenhle problém neexistuje.

    2) Tenhle model kampaně ve hře nebude a proto nemá cenu ho rozebírat. Tak to prostě fungovat nebude,

    3) Tady opět vaříš z vody, nemáš fakta, nemáš zdroje. Rasy v EP jsou o něco populárnější, než ostatní rasy ( http://tesocensus.info/?results ). To, že jsou díky Explorer´s Packu (tady vypíchnu další Tvoji chybu – nejedná se o bonus k Imperial Edici, ale o bonus k jakémukoliv pre-orderu – Explorer´s Pack) schopni připojit se k jakékoliv alianci by balanci měl pomoci, pokud – jak Ty tvrdíš – má Ebonheart Pact takovou velkou výhodu.

    4) Ve hře můžeš za jakoukoliv classů získat jakýkoliv skill kromě stromů ostatních class. Z celkového počtu cca 50-ti skill linů nemáš přístup k devíti. To je tedy omezení jako blázen. (:

    5) Pokud jsi slepý a nevidíš nameplate, pak máš tento problém. Pokud ne, nameplate vidíš a problém nemáš.

    6) Je vidět, že neznáš koncept Cyrodiilu, že jsi v něm nebyl a téměř nic jsi neviděl. Pro to, aby jsi mohl zaútočit na jednu z 6-ti hlavních pevností musíš zabrat celou sí´t jiných pevností, tvrzí a cest. Dosáhnout významného posunu ve válce bude trvat. Přípravy ve hře samozřejmě nejsou, ale víš, co by hráči říkali, kdyby byly? GRIND. ((:

    Aneb kdo chce psa bít, hůl si vždycky najde. Tvé argumenty jsou nepodloženy jakýmikoliv fakt, i když pěkně obšírně napsané. (:

    Díky za reakci!

  9. Autor: javorovej | Přidáno: 6.2.2014, 20:45

    Dobývání je úplně stejné – teda podobné jako u GW2. Tam se taky nepřipravuješ bůh ví jak dlouho na dobytí tvrze. Máš taktiku a dost lidí, tvrz dostaneš.

    • Autor: NagBan | Přidáno: 6.2.2014, 22:47

      Javorovej nejde se mi prihlasit na forum myslis ze bych si pak mohl pujcit zase na chvilku tvuj acc potrebuju tam neco vyzkouset se svou postavou a nechce se mi ten archer expit znovu…

  10. Autor: KOJOTMAN | Přidáno: 6.2.2014, 20:51

    Odešel mě počítač 🙁 tak kdybyste potřebovali někdo klíč tak je tady.. 7H9FG5HLCY7PEL9MG3F9

  11. Autor: oxymoon | Přidáno: 6.2.2014, 22:46

    Že ho řešíte, vždyť střílel od boku, jen aby si “zahejtoval”..

  12. Autor: NagBan | Přidáno: 6.2.2014, 22:47

    Ja jsem happy klic jsem ziskal 😀 ufff ppfff nejvic happy

  13. Autor: Flois | Přidáno: 7.2.2014, 09:43

    Pan tau jasně je třeba mnohem vic HC pvp ! Třeba že bys prvně musel sehnat vesničanovi Lojzovi 2500 kůži ze zajíce a on ti da dřevo na katapult. Pak už jen 4500 žaludku hada aby ti Franta pronajal dílnu a zbytek materiálů na katapult. Doba stavení katapultu by byla zavisla na woodcraftu. Dejme tomu 2-3hodiny.
    A nordi si mužou za krev dreadi panny vyvolat alduina!

    Pamatuje někdo na wow starej AV ?

  14. Autor: Pan Tau | Přidáno: 7.2.2014, 20:30

    Já pevně doufám, že jako rozumní a dospělí lidé na sebe nemusíme vysloveně trollovat. Snad jsem jednoznačně specifikoval, že je to především můj subjektivní názor na hru (připadá mně totiž, že jeden o voze a druhý o koze). Komentáře typu: “Že ho řešíte, vždyť střílel od boku, jen aby si „zahejtoval“..” nebudu ani komentovat, neboť přispěli do diskuze pouze… no vlastně vůbec ničím.

    Pochop, tato http://tesocensus.info/?results statistika je moc hezká, nicméně je velký (a určitě tomu rozumíš i ty) rozdíl ve statistikách, kde se bere v potaz 2000 hráčů z BETY. Já to slovo záměrně vyzdvyhuji, protože bych se sám ani nedivil, kdyby to byl právě jeden z důvodů, proč vzít právě toho či onoho hráče na testování. Nevěřte tomu, že je to pouze dílem náhody, jak se nám mnohdy snaží vývojáři nejrůznějších her namlouvat. Především ne v této chvíli, kdy se testují i věci kolem PvP.
    Každopádně asi těžko můžeme vycházet z takto malého procenta budoucích hráčů. Je to už dlouho, co byli na internetu takhle hezky vypsané ankety, já již bohužel nějak nemůžu žádné kloudné najít.

    Přesně jak dále píšeš Ravene: “Rasy v EP jsou o něco populárnější, než ostatní rasy.” To je naprosto pochopitelné. Vždyť když nacpeš všechny “zajímavé” rasy, díky především skyrimu, do jedné frakce, budou ti logicky vycházet právě taková čísla.
    Já se omlouvám k bodu 3), jaksi se mi tam vytratila jedna důležitá myšlenka, kterou jsem nezdůraznil a myslím si, že to teď bude možno trošku pochopitelnjší. Jedná se právě o tu srdcovou záležitost. Už jsem trošku líný to důkladně vypisovat, tak už jen tak rychle heslovitě:
    Máš třeba 2 hráče, hráče A (třeba Nord) a hráče B (třeba Breton). Oba jsou kamarádi a pro každého je právě ten a tamten charakter srdcovou záležitostí, proto ho ani jeden nezmění. Prostě nechtějí. Za normálních herních okolností by spolu hrát nemohli, obvykle tomu tak bývá v jiných hrách. Nicméně momentálně mohou. Jednoznačně jsou oba spokojení, na tom se jednoznačně shodneme. Co se tedy hráčské spokojenosti týče VELKÉ PLUS!
    Jaký to podle tebe ale bude mít možný důsledek na hru? Ono je to velká neznámá, protože je toto celkem novinka a tvrdit vysloveně to či ono by nikomu nemuselo prospět. Každopádně víme, že obecně rasy EP jsou oblíbenější tedy můžeme s přimhouřeným okem (možno oběma) říci, že vlastně obecně aliance EP je oblíbenější, tedy hráč B se přidá k EP.
    Zrovna tento příklad by mohl být reálný, nicméně jak píšu, je to velký otazník. Ten otazník může ale vskutku dopadnout tak, že hra padne na dno. Ta možnost tu prostě je a teprve se ukáže po vydání hry. Na toto si narovinu musí každý hráč tak nějak odpovědět sám, mně osobně jsou prakticky Aliance nic neříkající a vskutku ukradené, ale právě ten charakter… mmm 🙂

    Princip classů a skillů je známý… Jen teď, že je hra nová se nám to jeví pouze jako guláš, který chutná stejně tak dobře uprostřed, jako na okrajích. Tuto hru ale čeká úplně stejný problém, jako všechny ostatní hry. Vždy se nakonec najde to či ono kombo, které je prostě lepší a vražednější, než ostatní. Žádná hra nikdy nejde vybalancovat do puntíku. Bohužet toto je právě důsledek classů. Co z toho plyne? Vymažte 90% skillů, protože jsou prostě k ničemu. Je myslím naprosto nepodstatné tu neostále omílat to samé v bledě modrém, že máme x * y skillů, stejně to nakonnec bude tak, že nejlepší tank bude ten, healer tamten atd. Potom už bude tedy jasné, že s touhle classou tu máme jen tyhle možnosti, jak hrát apod. To ostatní bude takový zbytkový materiál… Bohužel.

    Fuxo napsal: “Brian Wheeler povedal k balancovaniu pvp, ze v pripade, ze jedna aliancia je silnejsia ako ostatne 2, bude dostavat menej bodov za aktivity v pvp a tie 2 zasa viac.”
    Však takto to funguje i v jiných hrách. Není to nejlepší, protože to nikdy nic v žádné hře příliš nevybalancovalo. Stejně tak bonusy ke statům, dmg apod.
    Ono víš, nezáleží na tom koliko dostáváš, ale především na tom, jak často vyhráváš… a početnější obvykle vyhrává velmi často.

    Flois napsal: “Pamatuje někdo na wow starej AV ?” Ano vanilla byla naprosto nejlepší, ale AV sis mohl zahrát i v dalších datadiscích. Nevím už jak teď, celý koncept hry byl velmi poznamenán, ale čekám, že ano.
    Přesně takto mi připadá momentálně AvAvA, jeden brutální megazerg (jistě je tam prostor i pro nějaký ten “duel” i boj v menších skupinách). V AV jsi alespoň ihned jasně věděl, proti komu jdeš. V ESO jak začne teprve pořádná řežba, tak se z toho stane pořádný zmatek. Ono rozlišit khajita kamaráda a khajita nepřátele v budoucí ostré verzi hry nebude třeba tak jednoduché. Každá chvilička může v PvP znamenat prostě fail. Kam se asi budou stahovat hráči v Cyrodilu? Navenkov nebo na bojiště?

    No přiznám se, že kdybych měl komentovat vše, tak bych se upsal, tak snad jsem přispěl do diskuze tak nějak plošně 🙂 Díky za případné pokračování 🙂

  15. Autor: oxymoon | Přidáno: 7.2.2014, 23:56

    Pouze jsem subjektivně napsal názor na tvůj příspěvek, ale chápu, že se ti nelíbí. Za tím, co jsem napsal, si stojím. Napsal jsi to plné naprosto scestných informací, díky kterým to vypadalo, že jsi tu hru ani neviděl. Takže když budeš psát příspěvky takovýmto způsobem, nediv se trollovaní.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Jak mít vlastní obrázek u komentářů

Zaregistrujte se na stránkách Gravatar.com, připojte si k účtu e-mail, který používáte na MMOzone.cz a nastavte si libovolný obrázek.

Snažte se v komentářích držet tématu, na rozsáhlejší diskuse je vhodnější naše fórum

Page 1 of 0