Císař a jeho dopad na PvP

Autor: Raven | Přidáno: 4.2.2014 Kategorie Anketa| Článek| PvP

LorDrek se dnes zamyslel nad tím, že se hry často potýkají s problémem, že PvP nemá žádný hlubší smysl. Vyhrajete battleground – dostanete odměnu, prohrajete jej – dostanete menší odměnu. Tím veškeré důsledky končí. The Elder Scrolls Online se snaží jít jinou cestou. Snaží se, aby prohra v PvP kampani měla jasné důsledky. Povede se jim tento aspekt vybalancovat? Líbí se Vám osobně status Císaře a koncept PvP kampaní?


 
KingEmeric

Jak jsem již uvedl, nejvýznamnějším problémem, který často trápí PvP ve velkých MMORPG je fakt, že nedává hlubší smysl. Nemá žádný přímý dopad na hru a hráče. Warhammer Online byl jedním z posledních MMORPG, které nabízelo RvR jako klíčový herní prvek. Vítězství ve Warhammeru mělo velký dopad na hru – postupem času se dalo zabrat i samotné hlavní město poražené frakce a ztráta hlavního města měla vážné následky.

Lidé byli donuceni hlavní město opustit na dobu, po kterou jej nepřátelé plenili. Ztratili také přístup do PvE dungeonů a dobyvatelé je naopak získali. Hráčská základna toto ale nepřijala velmi dobře. Můj osobní názor je, že by v PvP tyto aspekty měly zůstat, chci, aby prohra či výhra v PvP měla vliv na celý svět, a pokud tento koncept nebude fungovat, jsem alespoň pro to, aby za vítězství byly jasné a hmatatelné odměny.

Stejně jako válka, i kampaně v The Elder Scrolls Online mají svůj začátek a konec. Celá kampaň je zařazená do Cyrodiilu, jediné privincie, ve které bude povoleno PvP. V PvP budete získávat hodnosti a tituly, zbroje, zbraně a dokonce budete moci vkládat skill pointy do speciálních PvP schopností. To je hodně odměn, hodně věcí, pro které bojovat. Nicméně dle mého názoru tohle samo o sobě nestačí. PvP musí ovlivňovat více věcí, na kterým lidem záleží. Ve hře musí být i určitý prvek “Realm pride”, který byl skvěle zpracován například v Dark Age of Camelot, nebo ve WoW. Ani ten ale nemusí být tou hnací silou konfliktu.

Zenimax si tuto problematiku uvědomuje, proto vymyslel koncept Císaře. Titul Císaře je něco víc. Něco velmi těžko dosažitelného, pověstná “Carrot on stick” pro většinu PvP hráčů. Účast v PvP kampani Vám dá alianční body za zabíjení nepřátel, dobývání a obranu pevností a za plnění jiných Cyrodiilských úkolů. HRáč s nejvyšším počtem aliančních bodů v momentě, kdy jedna frakce ovládne všech 6 pevností kolem Imperial City se stane Císařem. A nebude to jen kosmetický titul. Tento titul bude pro celou Císařovu alianci znamenat výhody.

Titul Císaře je podobné vžznamný, jako třeba titul Archlorda ve hře Archlord. Jako Císař budete mít vyšší statistiky, bude velmi těžké Vás zabít a budete dávat extra poškození. Získáte dokonce přístup ke zcela nové zbroji jen a pouze pro Císaře. Ale to nejdůležitější je, že budete moci odemknout speciální strom schopností unikátních jen a jen pro Vás. A i když později o titul přijdete, malá část těchto schopností Vám i tak zůstane.

Myslím, že implementace titulu Císaře do hry může velmi napomoci PvP. Může to být přesně ta omáčka, kteoru PvP v ESO potřebuje k tomu, aby bylo velmi zajímavé. Zaručuje to, že ve hře má vítězství v kampani velký vliv na celou hru, protože vítězná strana získá na svoji stranu velmi silného hráče, který bude mít dostatek moci na to zajistit, aby jeho frakce zůstala dominantní. Titul Císaře také představuje téměř nedosažitelný cíl, za kterým se PvP hráči budou moci hnát.

 
 
A co Vy? Líbí se Vám koncept Císaře? Jste spokojeni s tím, jak zatím vypadá PvP v The Elder Scrolls Online? Dejte nám vědět v anketě pod článkem.
 

Miniaplikace

final

  1. Autor: jaro23 | Přidáno: 4.2.2014, 10:11

    Titul císara bude určite veľkým lákadlom pre všetkých hráčov, štýl WvW my sedí keďže som dlho hrával aj GW2 a aj ako solo hráč PVP som sa dobre zabavil. Takže určite PVP kampane oceňujem. Istotne budú aj PVP kone , možno špeciálna bojová zbroj pre koňa, mini peti a kopec iných vecí. Čiže aj PVE hráč si príde na svoje

    ,,Take my money ! ” 🙂

  2. Autor: Tesak | Přidáno: 4.2.2014, 11:05

    Teoreticky to znie velmi dobre, som zvedavy ake to bude v reale. Dost mi to pripomina WvWvW v GW2 coz ma bavilo, iba mi chyba cosi ako areny z WoW kde islo viac o skill, ale mozno casom 🙂
    Neviem ako vy ale ked si predstavym Cisara na bojovom poli, tak ho vidim asi ako Saurona z LOTR, jednou ranou odhodi 10 enemy a pod. 😀 (viem ze nebude taky OP 😀 to len tak)

  3. Autor: Raven | Přidáno: 4.2.2014, 11:24

    Já osobně jsem z ESO PvP uchvácen, a to jsem die-hard PvE fanoušek. Cyrodiil je úchvatným zážitkem, který prostě není podobný WvWvW, ať si říká kdo chce, co chce. (:

    Myslím ale, že by hře slušely i Arény.

  4. Autor: Deniel | Přidáno: 4.2.2014, 11:30

    Mohli by tam dat areny v tom stylu, ze by bylo urcite mnozstvi turnaju. A jelo by se vyrazovacim stylem a arena by mela treba vzhled oblivionske areny nebo areny ve vivecu. Ale neco na ten zpusob 1v1 vyrazovaci styl 😀 To by se libilo i me a to nejsem moc na 1v1, 2v2 atd. 🙂 Moc se mi nelibi styl zvysovani ratingu.

    • Autor: Deniel | Přidáno: 4.2.2014, 11:33

      Jeste bych dodal, ze by to bylo neco jak kampane v AvA 🙂 Grandmaster areny nejvyssi titul a tak 😀 Mozna casem.

  5. Autor: Istvrae | Přidáno: 4.2.2014, 12:48

    Arény časem budou zcela určitě. ^^

  6. Autor: kosac | Přidáno: 4.2.2014, 13:42

    vy me davate lidi.. na tomhle webu je obcas dost nepresnosti nicmene clovek se ovladne.. ale nazor na WAR me dostal 🙂 no tot vse co bych napsal k autorovi abych to rozdejchal.. nicmene abych se vratil k veci.. pro me je pvp v ESO neco jako jak se rika “lepsi nez dratem do oka”, kdyz ESO oznamovali tesil jsem se na nejakej territorial system kde bude mozno zabirat vetsi (i pve) uzemi a na nem pak hospodarit, tzn nastavovat dane, vylepsovat obranu a predevsim spravovat mistni suroviny a s nima obchodovat bohuzel autori se opet drzi pri zemi.. nicmene lepsi nez nic…

  7. Autor: Paralax | Přidáno: 4.2.2014, 15:10

    PVP v ESO mě velice láká, ale o císaře se moc nezajímám, protože tam jsem jaksi bez šance 😀

  8. Autor: fortrens | Přidáno: 4.2.2014, 15:18

    Tak jelikož mě PvP až tak moc nezajímá, tak je mi to vcelku fuk 😀 Ale samozřejmě budu chtít nakouknout do Cyrodilu a podívat se na public dungeony a celkově na celou stránku PvE v PvP. Sem tam se nechat zabít, či někoho zabít 🙂 V GW2 mě WvWvW chvilkama i bavilo, samozřejmě, když se potom běhá sem a tam a zabírají se zpátky tvrze, které jste před 30 minutama zabraly, tak to přestává být zábava. No, rád nahlédnu do Cyrodilu, ale hlavní priorita to pro mě určitě nebude..

  9. Autor: wondras | Přidáno: 4.2.2014, 15:22

    Mě osobně příjde Emperor skill line spíš k smíchu – účinek na hru minimální spíš titul s čím se chlubit. Oproti transformací v aionu teda rozhodně… +150 tisíc HP, 20m AoE stun atd. atd. to bylo něco s čím šlo v boji počítat.. ale +300% magicka regen? Směšný.

  10. Autor: fortrens | Přidáno: 4.2.2014, 16:08

    Mně přijde směšný spíš Aion 😀

  11. Autor: Istvrae | Přidáno: 4.2.2014, 16:18

    +1 Fortrens ^^

  12. Autor: Raven | Přidáno: 4.2.2014, 16:20

    Účelem titulu Císaře není udělat z kreténa boha. Ale z boha ještě o něco málo většího boha.

  13. Autor: Idefix | Přidáno: 4.2.2014, 18:49

    Nu, nejsem si jist výhodami císaře, ale 300% regenerace many zní hodně účinně zvlášť v tomto případě, kdy otravný nápis “Tato schopnost se nabíjí.” neexistuje a v kouzlení je jediným limitem mana. Hádám, že podobná záležitost se bude týkat i výdrže, což bude také obrovská výhoda.

  14. Autor: wondras | Přidáno: 4.2.2014, 20:40

    No pomůže to – ale rozhodně to není nic co by vás vedlo do boje a rozsévalo hrůzu v srdcích nepřátel – tímhle bonusíkem by mohl odhadem vydat za dva, možná tři lidi. Ale rozhodně je to taky otázka k zamyšlení – nejlepší emperor by měl být mág – dává dmg na dálku a má možnosti přeměňovat nevyužitou staminu na další manu.

  15. Autor: DS | Přidáno: 4.2.2014, 21:31

    ES univerzum je moja srdcovka a aj napriek (uz dopredu znamym) nedostatkom sa na ESO tesim. Avsak co sa PVP tyka ako pise “kosac” nemyslim, ze to naozaj nemohli posunut dalej. Obzvlast ak ide o ESO. Fanusikovska zakladna ma na rozdiel od inych MMO obzvlast rada RP, Crafting, Exploring a predovsetkym Immersion.
    Ponuknut ludom, aby sa tlkli o jednu oblast s tym, ze medzi nimi sa bude priebezne objavovat silnejsi jedinec mi pride ako celkom lacny napad.

    Osobne by som viac privital moznost, aby po obsadeni Cyrodilu (pevnosti) mali clenovia vitaznej aliancie napr. moznost vyuzivat zdroje, ktore tam su s tym, ze by to potesilo nielen PvP hracov (titulom, bodmi, statusom cisara, …), ale trebars aj moznostou vybudovat si tam guild hally, mat pristup k inak nedostupnym zdrojom potrebnym pre craft specialnych receptov, alebo trebars len zvyseny prijem zlata ci surovin v podobe dani uvalenych na ostatne aliancie. Obranovat si Cyrodil v pripade, ze by tam guilda mala postavenu guild hall by bolo sakra zaujimavejsie a viem si predstavit ako by sa hraci snazili udrzat si svoje tazko vytvorene “doupe”.
    Naopak motivacia tych, ktory by ju chceli ziskat by vytvarala to prave a realne napatie.

    Verim vsak, ze ak koncept ES nebude zneuzity kravatakmi “s srajtofli v ruce” tak PVP bude posunute este dalej.

  16. Autor: MirMar | Přidáno: 5.2.2014, 15:42

    PvP hrať budem a aj sa na PvP celkom teším.

    Ale s konceptom Císara…. ? to teda moc nevymysleli, respektíve mali šancu na niečo inovatívnejšie a žiaľ nenaplnili.
    Cisár je presne ako staré pvp vo WoW kde sa ľudia plahočili 24h/denne za titulom H.Warlorda ( horda ) a v podstate tak hrali nie proti nepriateľom ( s druhej aliancie ), ale práve proti svojim spriateleným spoluhráčom ( zo svojej aliancie ) a o nič iné ako o investovaný čas ( často acc sharing ) nešlo.

    Poznal som v tej dobe týpka čo dosiahol na prvý rank v pvp, a jediné čo si v čase keď pracoval na dosiahnutí tohoto ranku najviac PRIAL bolo aby lúdia čo mu dýchali na krk ( teda z vlastnej aliancie ), museli ísť do roboty, aby im rodičia zakázali PC a pod…
    Taktiež je to len opakovanie stále tých istých úkonov ( najefektívnejšie získavanie bodov ) do zbláznenia znova a znova a hlavne viacej krát a efektívnejšie ako spoluhráči… moc PvP mi to nepríde.
    ( Blizzard nakoniec od tohto modelu upustil práve z dôvodu nezmyselného no life farmenia )

    Ak sa v chápaní Cisára mýlim tak sa dopredu ospravedlňujem.

    Ostatné aspekty PvP v teso sa mi páčia.

    🙂

  17. Autor: ray111 | Přidáno: 11.2.2014, 19:55

    V Cyrondile som bol len asi hodniku a moc ma to nevzalo. V bete cely cyrondil trpel tak 1-2 sekundovymi lagmi, ktore ma dost stvali uz len pri plneni tych vyukovych questov ako ovladat obliehacie stroje. Potom som skusim bezat k bojisku (kezde sa mi nedalo portovat z wayshrine – neviem ako inak sa portovat), a ked som po 10 minutach presiel len asi 20% vzdialenosti k bojisku tak som to proste vzdal.

    Ludia co si PvP vyskusali lepsie zas tvrdili ze momentalne neexistuje nejaka taktika, pretoze kazda vec sa da splnit prostym zergovanim vo velkych grupach a absolutne nic cloveka nemotivuje oddelit sa od skupiny.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Jak mít vlastní obrázek u komentářů

Zaregistrujte se na stránkách Gravatar.com, připojte si k účtu e-mail, který používáte na MMOzone.cz a nastavte si libovolný obrázek.

Snažte se v komentářích držet tématu, na rozsáhlejší diskuse je vhodnější naše fórum

Page 1 of 0