Strana 1 z 6 123 ... PosledníPoslední
Příspěvek 1 až 10 z 53
  1. #1
    Maladur is offline
    Člen Semper Fidelis

    Maladur's Avatar
    Rasa
    Dark elf
    Povolání
    Dragonknight
    Frakce
    Ebonheart Pact
    Guilda
    Semper Fidelis
    Příspěvky
    264
    Rep Power
    52

    Lightbulb Základy Enchantingu

    Jako budoucí crafter a runemaster centurie, specializující se na očarovávání, bych vám všem chtěl představit toto krásné řemeslo a snad i pomoci při rozhodování, jakým směrem se váš craft bude ubírat.

    Pokud chcete přeskočit úvod do řemesla očarování a skočit rovnou na samotné kombinace, pak neváhejte navštívit: Kompletní seznam run a glyphů

    I. Základy enchantingu

    Pokud jste hráli Skyrim a napadlo vás, zda budete muset hledat již očarované předměty jen proto, abyste (při zničení předmětu) z něj dostali to které očarování, tak nemusíte mít obavy. Zde, v Elder Scrolls Online, funguje mechanizmus očarovávání, resp. získávání/učení se nových druhů očarování zcela odlišným způsobem.

    Než se vrhneme na očarovávání samotné, bude třeba vysvětlit pár základních pojmů:

    Glyph - piktogram samotného očarování, lze předávat/posílat a slouží k vytvoření trvalého efektu očarování na daném předmětu
    Rune - runa, kterou najdete po celém Tamrielu, sbírá se stejně jako jakákoliv jiná surovina a dělí se dále na tři typy:
    1) Essence - tato runa trojúhelníkového tvaru určuje magický efekt glyphu
    2) Aspect - tato runa kruhového tvaru určuje kvalitu glyphu (base > fine > superior > artifact > legendary)
    3) Potency - tato runa čtvercového tvaru určuje level a sílu glyphu
    Enchanting Table - očarovávací stůl, zde budete zkoumat nové runy a vytvářet/rozkládat glyphy

    Runy a glyphy vám mohou rovněž padnout z nepřátel a nebo je najdete v truhlách/pytlících.

    K tomu, abyste mohli vytvořit glyph, musíte vyhledat očarovávací stůl a pracovat přímo na něm (samotné glyphy pak k aplikaci na předměty tyto stoly nevyžadují a můžete je tak používat i třeba v dungeonu před bojem).

    II. Vytváření glyphu

    K úspěšnému "složení" glyphu musíte mít alespoň jednu runu od každého druhu, tedy essence + aspect + potency. Zároveň budete zpočátku omezováni nedostatečným vývojem skill linie Enchanting, čímž budete moci používat jen runy nižší kvality. O skillech si povíme později.

    Uvedu vám zde konkrétní příklad:

    Máte runy Jode (potency), Deteri (essence) a Ta (aspect). Už víte, že runa Jode bude určovat sílu a level glyphu. Deteri pak magický efekt a Ta kvalitu výsledného glyphu. Co však netušíte, jsou konkrétní účinky těchto run. K tomu je třeba provést první "pokusné" složení glyphu, které vám odhalí/rozšifruje tajemný jazyk run.

    Pokud je všechny vložíte do stolu a kliknete na [R], po krátké animaci run se vám ukáže přesný překlad jejich efektů, který si již budete trvale pamatovat! Postačí pak kdykoliv najet na runu stejného jména v inventáři a hned uvidíte, jaký je její efekt:

    Jode = reduce
    Deteri = armor
    Ta = base

    Sečteno a podtrženo, výsledkem vašeho snažení bude: Trifling Glyph Of Crushing (reduce target's armor by 20 for 5 seconds, weapon, 1-10 level).

    Kromě výsledného efektu vám glyph prozradí ještě jaký má účinný level (zde 1 - 10) a na jaký předmět lze použít (zde zbraň). Účinný level omezuje předmět, na který se bude používat, tedy v našem případě lze použít na libovolnou zbraň levelu 1 až 10.

    Účinné levely mají rozmezí: 1 - 50 a poté CP10 - CP160 (champion points)
    Předměty, které lze očarovávat: zbraně - zbroje - šperky

    Jakmile jednou vytvoříte glyph, kombinace run se vám "uloží" a kdykoliv ji znovu poskládáte na jakémkoliv stole, ihned uvidíte efekt výsledného glyphu.

    Za každé složení glyphu navíc získáte i crafting experience - tedy zkušenosti speciálně pro skill linii Enchantingu.

    III. Rozkládání glyphů / získávání run

    Už jsme si řekli, že runy najdete (vypadají jako malé kamenné svatyně s barevným světýlkem uprostřed) rozeseté po celém Tamrielu. Ale je také možné (krom obchodu, lootu a skillu s companionem) získávat runy tím, že budete rozkládat nepotřebné glyphy.

    Postup je velice jednoduchý - najdete očarovávací stůl, vpravo nahoře se přepněte z Creation do Extraction a z vašeho inventáře vyberte požadovaný glyph. Pak jen potvrďte extrakci a sledujte, jakou runu z něj získáte (glyph se tímto zničí). Zpět vždy získáte jednu ze tří možných run, které jsou potřeba ke složení toho samého glyphu.

    Za každé rozložení glyphu navíc získáte i crafting experience - tedy zkušenosti speciálně pro skill linii Enchantingu. Pokud však chcete maximální zkušenosti, rozkládejte glyphy, které vytvořil někdo jiný.

    IV. Skill linie - Enchanting

    Levelování této linie probíhá výhradně craftěním, tedy skládáním či rozkládáním glyphů.

    Ve skillech máte celkem 5 pasivních skillů, do kterých můžete celkem investovat 22 bodů. Pojďme se na ně podívat:

    Aspect Improvement - 4/4 (doporučuji postupně zvyšovat na maximum)

    Tento skill se nám postará o to, že budeme moci využívat aspect runy vyšších levelů na vytváření glyphu. A jelikož chceme, aby naše řemeslo bylo efektivní a spolubojovníci od nás získávali ty nejlepší glyphy, je třeba si jej postupně zvyšovat, čímž získáme přístup k těm nejkvalitnějším glyphům.

    Potency Improvement - 9/9 (doporučuji postupně zvyšovat na maximum)

    Skill, který stejně jako předchozí bude umožňovat využívání lepších run. Zde se jedná o potency runy a opět platí to samé, co výše. Čím více do tohoto skillu investujeme, tím lepší potency runy budeme moci využívat a tím silnější glyphy vyrobíme. Postupně tedy opět na maximum.

    Keen Eye: Rune Stones - 1/3 (skill na ulehčení)

    Tento skill se postará o to, že pokud se přiblížíte k runě na 20/30/40 metrů, tak začne "planout" bílým ohněm a tím si jí lépe všimnete. Ale věřte mi, že zkušené oči (a vy je zkušené/vycvičené přeci chcete mít) dokáží runu spatřit i bez této vychytávky. Jde jen o zvyk. Ovšem pokud se vám zdá, že i po rozkoukání stále nevidíte runy ve vašem okolí, pak zkuste investovat 1 bod.

    Hireling - 1-3/3 (offline skill)

    Každý den (cooldown je 24h/12h, když jste offline) budete dostávat runy (1-3) až pod nos od vašeho osobního hledače run, resp. od něj dostanete mail s tím, co nalezl. Jak budete investovat body, nalezené runy by měly být vzácnější.

    Aspect Extraction - 3/3 (skillovat později)

    Zde jsem sice dal plný počet bodů, ale zaměřil bych se na tento skill až v pozdější fázi hry. Ze začátku budete spíše vytvářet, než rozebírat. Každý glyph se bude hodit na levelování, ať už pro vás nebo přátele a zbraně budete také nacházet stále nové a měnit i glyphy. Později, kdy už se ustálíte na několika ověřených/oblíbených kombinacích run a druhů glyphů, přijde tento skill se svou 15% šancí (5% za bod) na získání aspect runy při rozkládání vhod.

    V. Očarování předmětu a dobíjení

    K očarování, které mimochodem zvládne kdokoliv (zde již není potřeba zkušeného enchantera), stačí pouze dvě věci: předmět + glyph. Obojí pak musí splňovat podmínku účinného levelu a předmět se musí nacházet ve vašem inventáři.

    Zároveň si musíte hlídat, zda předmět nemá na sobě ikonku zlatého zámku = tento předmět nelze dále očarovat (předevěím unikátní předměty či odměny z questů).

    Pravým myšítkem na předmětu vyvoláte nabídku a dáte enchant a následně vyberete jeden z glyphů. Ten bude permanentně aplikován na předmět s tím, že může být kdykoliv stejným způsobem "přepsán" jiným očarováním (za pomocí jiného glyphu).

    Na zbraních si pak všimnete, že získají stejnou linku, jakou mají zbroje, ale namísto opotřebení bude značit "nabití" předmětu. Čerstvě očarovaný předmět je nabitý na 100% a každým použitím (u zbraně např. zasažením soupeře) se postupně vybíjí. Dobít takovýto očarovaný předmět není nic složitého a správně hádáte, že k tomu slouží plné "soul gemy", tedy kameny duší.
    Opět je nutné hlídat kvalitu gemu, jelikož dokáží dobíjet jen do určitého levelu předmětu. Po dobití se kámen duše spotřebuje a vy musíte sehnat nový (zakoupit či nalézt v lootu). Je dobré, pokud plánujete společnou akci, mít v zásobě několik kamenů duší (krom toho s nimi oživujete sebe i padlé kamarády), aby vám nevyprchalo očarování před finálním soubojem.


    Pokud máte k tématu jakékoliv dotazy, rád je zodpovím.
    Pokud máte k tématu jakékoliv doplňující informace, rád jej (o/u)pravím.

    Váš Maladur,
    runemaster
    Attached Images Attached Images
    Naposledy upravil Maladur; 06-15-2016 v 13:24.

  2. #2
    Merwin is offline
    Páže

    Merwin's Avatar
    Rasa
    Dark elf
    Povolání
    Dragonknight
    Frakce
    Ebonheart Pact
    Příspěvky
    467
    Rep Power
    0
    Díky moc :) Já ten ench v betě vůbec nepochopil :D Tohle mi pomůže:D

    Akorát mi prosím ještě něco vysvětli. Když jsem měl v batohu glyph, který dával 12 životů a chtěl jsem jej aplykovat na některou z mých zbrojí. Nejdříve jsem zkusil přilbu, zde se mi to sečetlo s enchem, který na přilbě již byl a jeho bonus se mi teda zvedl. Na ramenou mi to stávající bonus přepsalo a místo 12 mi to dalo pouze 4 životy. Na kalhotech se mi to připsalo jako druhý ench a měl jsem tam dva, však ten glyph mi přidal 13 životů. A tak dál. Upozorňuji, že všechny itemy které jsem zkoušel byly zelené kvality a již mi jeden ze statů přidávaly. Jako další jsem zkusil róbu modré kvality (co jsem slyšel mělo by teda jít více enchů na ní) a zde mi to opět přepisovalo ten 1 stávající bonus z enchu.

    Díky, pokud mi to bude schopnej vysvětlit :D Dost možná je to ale jejich chyba a ještě to opraví.
    Naposledy upravil Merwin; 02-11-2014 v 20:48.

  3. #3
    Fortrens is offline
    Člen Semper Fidelis

    Fortrens's Avatar
    Rasa
    Dark elf
    Povolání
    Sorcerer
    Frakce
    Ebonheart Pact
    Guilda
    Semper Fidelis
    Příspěvky
    674
    Rep Power
    0
    Jo, to jsem také nepochopil, někdy se to přičetlo, někdy zase přemazalo :D Ještě mě napadlo jestli to třeba nesouvisí s lvlem předmětu, ale netuším..

  4. #4
    Hermes is offline
    Aspirant

    Hermes's Avatar
    Rasa
    Breton
    Povolání
    Templar
    Frakce
    Ebonheart Pact
    Guilda
    Lupus Regnum
    Příspěvky
    72
    Rep Power
    47

    Essence Runy

    Náhled některých efektů Essence run, které se mi podařilo získat (a zároveň jsem je nezapomněl nafotit :))

    Název Essence Runy
    Efekt
    Obrázek
    DEKEIPA Frost
    DENIMA Stamina Regen
    HAOKO Disease
    KUOKO Poison
    MAKDERI Spell Harm
    MAKKO Magica
    MAKKOMA Magicka Regen
    MEIP Shock
    OKOMA Health Regen
    OKORI Power
    RAKEIPA Fire
    TADERI Physical Harm
    Naposledy upravil Hermes; 02-12-2014 v 08:27.

  5. #5
    Hermes is offline
    Aspirant

    Hermes's Avatar
    Rasa
    Breton
    Povolání
    Templar
    Frakce
    Ebonheart Pact
    Guilda
    Lupus Regnum
    Příspěvky
    72
    Rep Power
    47

    Potency Runy

    Název Potency runy Efekt Obrázek
    JODE Reduce Potency_Jode.jpg
    JORA Develop Potency_Jora.jpg
    NOTADE Subtract Potency_Notade.jpg
    PORADE Add Potency_Porade.jpg

  6. #6
    Hermes is offline
    Aspirant

    Hermes's Avatar
    Rasa
    Breton
    Povolání
    Templar
    Frakce
    Ebonheart Pact
    Guilda
    Lupus Regnum
    Příspěvky
    72
    Rep Power
    47

    Aspect runy

    Název Ascpect runy Efekt Obrázek
    DENATA Superior Aspect_Denata.jpg
    JEJOTA Fine Aspect_Jejota.jpg
    REKUTA Artifact Aspect_Rekuta.jpg
    TA Base Aspect_Ta.jpg

  7. #7
    Deniel is offline
    Člen Semper Fidelis

    Deniel's Avatar
    Rasa
    Dark elf
    Povolání
    Dragonknight
    Frakce
    Ebonheart Pact
    Guilda
    Semper Fidelis
    Příspěvky
    182
    Rep Power
    47
    Pekny navod. Diky za nej. Planuju hrat v plne verzi enchantera a v bete me dost zaujal. Je pravda, ze prvni kroky clovek moc nechape o co jde :D Enchanting mi prijde jako jedna z nejlepsich profesi, protoze si muzete dost vylepsit staty behem expeni. Nejlepsi je, ze i kdyz mate treba armor uz s bonusem a date tam enchant, tak mate razem dva bonusy a to se vyplati :D

  8. #8
    Maladur is offline
    Člen Semper Fidelis

    Maladur's Avatar
    Rasa
    Dark elf
    Povolání
    Dragonknight
    Frakce
    Ebonheart Pact
    Guilda
    Semper Fidelis
    Příspěvky
    264
    Rep Power
    52
    Hermes: díky za posty, upravím ty aspecty, já se nedostal dál, než k fine :)

    ostatní: k tomu přepisování očarování - jste si jistí, že ty předměty neměly na sobě traity? Tedy staty, které se přidávají itemům pomocí gemů? Každopádně to teď těžko zjistíme, ale jak se rozjede nová beta, určitě se na to zaměřím! Resp., pokud s tím někdo už experimentoval, napište nám :)


    Buildy: Geomancer | Assault Cat
    Příručky/průvodce: Druhy CC | Blokování | Enchanting | Runy & Glyphy
    | Upír/Vlkodlak | VR1 Dungeon Guide
    Chary: Kejml, Maladur

  9. #9
    Já enchanting taky zkoušela a pochopila jsem to následovně:

    Trait je ten efekt pod čarou. Trait může mít nějakýkoliv předmět, i bílý (třeba na rychlost expení skillu daného předmětu).

    Enchanty jsou pak od zelených předmětů výše. Zelený má jeden, modrý má jeden - některé dva. Epický předmět jsem neměla. Na jednu věc nemůžete dát dva enchanty stejného typu, například modré zbraně mají povoleny enchanty dva, ale pokud v ní už máte jeden enchant na damage, druhý tam dát nemůžete, i když se bude jednat o jiný typ damage. Enchant na damage přepíše jiný enchant na damage.

    To samé platí pro jewelery. Pokud máte prsten, který má enchant +4 hp regen a trait + 20 max hp, nemůžete na něj umístit další enchant na regen hp, i když mají všechny modré jewelery kousky 2 enchant sloty. Můžete tam dát třeba snížení ceny kouzel, ale né regen.

    Myslím taky, že na konečný vliv enchantu má vliv jak item level předmtu, tak slot. Například jeden a ten samý enchant (+31 max hp) měl jeden efekt, když jsem ho chtěla dát na helmu level 16 (+29 max hp), na helmu level 12 (+22 max hp) a na boty level 16 (+11 max hp). Řekla bych, že menší předměty mají menší kapacitu, a v descriptionu u enchantu samotného je psán jen jeho maximální potenciál.

    TL DR: Nemůžete jednu věc enchantovat stejným typem enchantu 2x. Všechny modré věci nemají 2 sloty, jen některé (zbraň a jewelery určitě 2 sloty mají, například opasek a přilba ale ne). :o))

    Pokud píšu nesmysly, prosím za odpuštění. :o))

  10. #10
    Maladur is offline
    Člen Semper Fidelis

    Maladur's Avatar
    Rasa
    Dark elf
    Povolání
    Dragonknight
    Frakce
    Ebonheart Pact
    Guilda
    Semper Fidelis
    Příspěvky
    264
    Rep Power
    52
    Amonet: díky za obsáhlé info a už aby byla další beta a mohl jsem si to také vyzkoušet :) Díky nižšímu levelu jsem se nedostal na modré věci/glyphy, takže jsem nemohl testovat více enchantů na jeden předmět, ale pokud je to tak, pak je to super a dává to i smysl.

    To, že se stejný druh očarování přepisuje se mi potvrdilo, ale pořád dumám nad tím, co tu někteří psali, a to je sčítání očarování, což by bylo zvláštní. Buď jej prostě přepíšete nebo přidáte druhé.

    Tak třeba tady u Goblinsbane, pokud to chápu správně, tak: http://i.imgur.com/zIT9mqK.png

    Pod čarou (rozuměj stav nabití předmětu) jsou dvě očarování, jedno dává štít a druhé fire damage. A to, co je uvozeno tučným písmem DEFENDING, by měl být trait, který je jakási statická vlastnost předmětu. Což? :)

    Navíc v sekci help ve hře byl enchanting dost obecně popsaný, takže nám nezbývá než zkoumat a experimentovat v dalším beta eventu.

    Každopádně díky všem za pomoc a doplňující info!


    Buildy: Geomancer | Assault Cat
    Příručky/průvodce: Druhy CC | Blokování | Enchanting | Runy & Glyphy
    | Upír/Vlkodlak | VR1 Dungeon Guide
    Chary: Kejml, Maladur

Thread Information

Users Browsing this Thread

Toto téma právě prochází 1 uživatelů. (0 členů a 1 hostů)

Oprávnění zasílat příspěvky

  • Nemůžete zakládat nová témata
  • Nemůžete posílat odpovědi
  • Nemůžete zasílat přílohy
  • Nemůžete upravovat své příspěvky
  •