Hráčská recenze ESO

Autor: Raven | Přidáno: 15.4.2014 Kategorie Článek

Po asi dvou týdnech uvádíme první recenzi Elder Scrolls Online. Tuto recenzi nepsal nikdo z naší redakce ani žádný jiný milovník hry. Pochází z pera obyčejného hráče, který rád zkouší MMORPG a ESO bylo další hrou na jeho seznamu. Berte tohle jako názor neutrálního člověka, později se zde objeví více názorů: jak z tábora fanoušků, tak z tábora těch, které hra zklamala. Přeji příjemné čtení.

Od Elder Scrolls Online čekalo mnoho lidí mesiáše na poli žánru MMORPG. V této recenzi se podíváme na to, zdali se tato očekávání naplnila.

Po spuštění hry je každý hráč uvítán úvodním videem, které trochu nastiňuje základní příběh hry, ve kterém se daedrický princ Molag Bal pokouší získat svět smrtelníků pod svojí kontrolu, jak mají daedričtí princové ve zvyku v dobách, kdy vyhasne Věčný dračí plamen v Císařském městě. Následuje záběr na záda vašeho budoucího avatara, který, jak již bývá tradicí v Elder Scrolls hrách, je ve vězení. Ovšem nejedná se o jen tak ledajaké vězení, ale přímo o vězení právě zmíněného Molaga Bala, zvaného Coldharbour, a jako přidaný bonus vaše herní postava nemá duši. Ve videu poněkud zamrzela absence titulků, které by určitě mnoha hráčům pomohly. Ovšem tuto chybu ponechme stranou a přesuňme se k přidání tváře k oněm zmíněným zádům vaší postavy.

Tvorba avatara patří k jedněm ze značně povedených částí hry. Hráč si na začátku vybere alianci, se kterou se chce spřáhnout, což v případě že neměl hru předobjednanou, omezí výběr ras, a jedno ze čtyř povolání, které určují primární sady schopností. V následující tvorbě samotné postavy existuje velká řada možností. Základní tvar herní postavy určuje trojúhelník, ve kterém se musíte rozhodnout, jak moc plnoštíhlí a svalnatí chcete být. Následuje celá řada posuvníků, pomocí kterých lze, opět v tradici TES, vytvořit pořádně odpudivou postavu, když člověk není opatrný s nastavováním. Zde poněkud zamrzel zřejmě lehký bug, který neumožňoval postavu přiblížit, i když pro tuto funkci zde byla patřičná tlačítka. Detailní úprava obličeje tak byla poněkud problematická. Druhá zřejmě chyba v tvorbě postavy byla příliš nízká hlasitost jednotlivých hlasů, kterými hráč může vydávat výkřiky a „auvajs“ zvuky. Ovšem vzhledem k tomu, že je postava jinak němá, není tato věc až tolik problematická. Poslední věc, která trochu zklamala, je nemožnost si nějakým způsobem opsat kde se všechny posuvníky nacházejí, a je tak velice těžké si vytvořit podobně vypadající postavy.

Jak bylo již zmíněno, postava začíná v daedrickém vězení, odkud je však záhy vysvobozena probíhající vzporou vězňů, jejímž cílem je osvobodit záhadného Proroka, který jako jediný zná cestu pryč z tohoto mystického vězení. Krátce po vašem probuzení se právě tento čaroděj s vámi spojí prostřednictví vize a hlasu uvnitř hlavy, a uvede vás do okolního prostředí. Krátce po opuštění vaší (značně prostorné) cely se setkáte s vůdkyní vězeňské vzpory, poloobryní Lyris Titanborn, kterou dabuje Jennifer Hale, hlas mnoha známých ženských postav, ať už se jedná o Shepardovou v Mass Effectu, republikovou vojandu či vůdkyni řádu Jedi ve Star Wars: The Old Republic. Právě ona Vám udělí úkol, který musíte splnit, aby bylo možné osvobodit Proroka z jeho zabezpečené kobky. Během tohoto úprku tak hráč nenucenou formou projde tutoriálem základního ovládání a bojů.
Po úprku z vězení a přesunu zpět do fyzického světa smrtelníků se objevíte ve startovním městě vaší frakce. Zde jste vrženi na značně nelineární cestu příběhem, který tak díky tomu nabírá v určitých místech trochu nelogičnosti, jako kdybyste koukali na film a přeskakovali jednotlivé části tam a zpět. Nejedná se o nějak závažné problémy, ale například působí zvláštně, že si můžete v rámci jednoho questu odcestovat na ostrov, na kterém je vám řečeno, že musíte vaší frakci varovat před útokem nepřátel, zatímco v jiném questu zadaném ve stejnou dobu tito nepřátelé již útočí na město, ve kterém jste se po úprku probudili (shodou okolností byl v mém případě kontaktní osobou stejný generál, který tak byl na dvou místech zároveň). Další úkoly pak hráč nalezne všude možně, většinou ale po cestě za nějakým vytyčeným úkolem. Pokud úkol zadává nějaká žijící postava, je nadabovaná, ovšem místy dabing působí podobně, jako často působí český dabing v mnoha filmech a seriálech, čili že je přečtený bez znalosti kontextu. Například umírající stráž co po vás chce pomstít svojí smrt tak zní zcela normálně. Jak už bylo zmíněno, hráčská postava je němá, a tak se během rozhovorů moc ani nevěnujete tomu, co se říká, a je to stylem „no jo, no jo, sklapni a dej mi šipku na mapu“. Nutno dodat, že tato absence hlasu postavy alespoň u mne vyvolává značné problémy se se svou postavou sžít, nebo se nějak vůbec zajímat, proč tu danou věc vlastně dělám. Během úkolů je ale nutné hru pochválit za dobré využívání takzvaného phasingu, čili menších proměn světa v závislosti na tom, co má hráč za úkol. Například tak doprovázíte nějakého významného činitele vaší frakce, a i když vedle vás dělá jiný hráč stejný quest, nevidíte dva stejné činitele vedle sebe. Co je ovšem lehce na škodu je, že se autoři neobtěžovali stejný systém aplikovat na vnitřky některých domů. Čili se okolo cílových postav často tvoří na pohled značná tlačenice (ovšem naštěstí hráči mohou skrze sebe procházet).

Plněním úkolů a zabíjením nepřátel získáváte klasicky zkušenostní body a postupem času taktéž úrovně. Každá nová úroveň umožní přidělit jeden bod do Magicky, Životů nebo Staminy, a je jenom na hráči co potřebuje pro svůj herní styl. Dále každý level přinese jeden bod, který lze rozdělit mezi širokou paletu schopností, které jsou rozděleny do několika kategorií, ovlivněných jak vaším povoláním, tak používáním jednotlivých zbraněmi či příslušností k jednomu z cechů. Další body do schopností lze získat z některých úkolů a případně sbíráním takzvaných „Skyshardů“, které jsou rozesety všude po světě, a slouží tak jako odměna z všímavost. Každá schopnost získává vlastní zkušenosti tím, jak moc jí využíváte, případně pomocí nalezených knih. Každá kategorie pak postupuje tím, jak plníte jednotlivé úkoly nebo využíváte její schopnosti. Například s Cechem mágů si polepšíte pouze hledáním a sběrem vzácných knih, zatímco u Cechu bojovníků stačí zabíjet hojné řady nemrtvých a daeder, což je mnohem jednodušší. Když nějaká schopnost dosáhne páté úrovně, lze jí za jeden bod takzvaně „morphnout“ do jedné ze dvou variant, čímž se jí změní parametry a umožní jí levelovat na další úrovně. Například ohnivá koule tak může ztížit nepřátelům léčení, nebo se může proměnit na výbuch ohně okolo vaší postavy. Při výběru schopností, které vylepšíte, ovšem není úplně ideální kombinovat různé kategorie, protože se snadno může stát, že vaše postava bude umět všechno, ale přitom nic. Vyplatí se tak vybrat si jeden styl boje a toho se držet.

Bojový systém je kapitolou sám pro sebe. Vzhledem k tomu, že hra vychází jak na PC, tak na konzolích, je celý boj přizpůsoben právě konzolím. K dispozici tak v boji máte pouze 4 schopnosti a jednu „Ultimate“ schopnost, a jak jsem v recenzi zmínil, musíte se v podstatě rozhodnout, na jaký styl boje se zaměřit a držet se jej, moc kombinací se zde nepřipouští. Dále zde neexistuje něco jako „autoattack“, a hráč tak musí dávat každou ránu ručně, což ale není vůbec na škodu. Druhů úderů je zde několik, klasický, silný, blok a dále také „interrupt“, pomocí kterého máte šanci přerušit a na chvíli omráčit nepřítele co právě chystá nějaký silnější útok. Ovšem většina útoků vychází právě ze zmíněných 5 schopností. Co bohužel značně zamrzí je, že hra často při boji zahlásí, že daná schopnost nepříteli nic neudělal, protože je moc silný. Bohužel se to děje i při boji s nepřítelem na stejné úrovni a i se schopností, která byla morphnutá.

Po dosažení desáté úrovně se hráčům otevře připojení do jedné z instancí Cyrodiilu. Tato centrální provincie kontinentu Tamriel je jedna velká zóna, která je zároveň jediným místem, kde může probíhat PvP. Každému hráči jsou v této zóně uměle zvýšeny statistiky, aby byl kompetitivní bez přílišného ohledu na úroveň. Každému nováčkovi se dále dostane základního tréninku v ovládání obléhacích strojů a je seznámen s místy, kde může získat nějaké PvP mise, které mohou být průzkumné, dobývací, či prostě povraždit určitý počet nepřátel. Hráč je následně vypuštěn na velkou mapu plnou pevností a chrámů uchovávajících titulní Elder Scrolls, a může se vydat, kam chce. Ovšem cestovat osamocený je téměř zaručený způsob, jak dostat kudlou do zad a padnout k zemi, často na jedinou ránu. Ovšem ve velkých skupinách není problém cestovat a dobývat nepřátelské hrady a chrámy. Samotné dobývání je zajímavou náplní hry. Každý hráč si může koupit různé typ obléhacích strojů, a u obléhaného hradu je postavit a využívat k proražení zdí nebo likvidaci velkého množství nepřátel. Ovšem samotné ovládání obléhacích strojů a likvidace zdí je poněkud zdlouhavou a nudnou činností. Po obsazení pevnosti se otevírají další možnosti, jako například útok na zmíněný chrám ukrývající Elder Scroll. Z celkového zpracování Cyrodiilu je vidět, že právě tato část hry je jejím hlavním zaměřením, i když se obávám, že se zde vyskytnou problémy s vyvážením populace. Během recenze naše frakce měla v jedné z instancí tak zabranou v podstatě celou mapu jenom pro sebe, a nikdo nám nemohl oponovat.

Zbytek světa mimo Cyrodiil je zpracován také velice povedeně, a hra vypadá jako dobře vyladěný Skyrim s lehkou porcí modifikací. Hráči během cestování navštíví mnoho různých jeskyň, chrámů, dwemerských ruin a dalších zákoutí. Hlavním problémem světa je kupodivu jeho rozlehlost. Mapy jsou vskutku obrovské a bez koně je cestování z místa na místo obludně protáhlé. Naštěstí je cestování trochu ulehčeno pomocí Wayshrines, které nabízejí teleportování mezi sebou zcela zdarma, nebo z jakéhokoliv místa za lehký poplatek. Samotný kůň je velice zajímavě zpracovaný systém. Podobně jako hráč má své úrovně, a každých 20 hodin jej můžete vylepšit pomocí jednoho ze třech druhů krmiv, které mu dodají vyšší rychlost, vyšší výdrž, nebo vyšší nosnost. V samotném světě pak při cestách narazíte na kromě questů na mnoho důležitých věcí, například suroviny nebo zamčené truhly. Právě ty přinášejí podle mého jednu z nejlépe udělaných lockipicking miniher, které dosud v Elder Scrolls hrách byly. Hráč je omezen časem, aby nemohl blokovat truhlu pro ostatní, a pochopitelně počtem svých šperháků, které lze najít nebo koupit všude možně.

Asi víte, že by si hra mohla těžko říkat RPG nebo Elder Scrolls bez craftingu. Ten je v TESO reprezentován další sadou schopností. Každá postava opět umí od začátku všechny profese, a jejich postupným používáním se v nich zdokonaluje, což odemyká možnosti investovat body schopností. Bohužel, hlavním obsahem hry je boj, a tak se nevyplatí investovat cenné body právě do craftingu. Další věc co zde trochu zamrzela je zcela jistě to, že váš výrobní sortiment je závislý na štěstí, že někde padne daný plánek. Sice existuje základní sortiment zbraní a zbrojí, ale lepší vlastnosti či jinak vypadající věci jsou odvislé z nalezených či od hráčů koupených plánků.

Co se týká obchodu mezi hráči, zde hra za konkurencí značně zaspala dobu. Neexistuje tak žádná aukce či jakýkoliv výměnný prostředek mezi hráči, kde by stačilo umístit předmět a čekat, jestli jej někdo za požadovanou cenu koupí. Určitá omezená výměna tak údajně probíhá nějakým způsobem pouze v rámci specializovaných hráčských guild (během hraní jsem o žádné takové guildě ve hře neslyšel). Tento náhražkový systém sice jaksi funguje, ovšem domnívám se, že to ze strany vývojářů nebylo příliš šťastné rozhodnutí a že zbytečně odstranili něco, co výborně funguje ve všech jiných MMO hrách.
Samotná interakce a spolupráce mezi hráči ale probíhá víceméně stejně jako v každé jiné MMORPG, prostřednictvím skupin a guild. U guild je poněkud zarážející fakt, že jich hráč může mít až 5 napříč frakcemi. Proč to tak je nevím, ale osobně mám názor, že takovýto systém jde kompletně proti tomu, co by guilda měla být, čili nějaká skupina lidí, co se znají nebo mají stejné cíle, a slouží tak spíš jako další komunikační kanál. Ovšem tuto zvláštnost ponechme stranou, a podívejme se, co hra nabízí pro skupiny. Jako v každé MMO jsou zde dungeony, neboli instance s tvrdšími nepřáteli, na jejichž skolení je zapotřebí právě skupina. Hra podle všeho nenabízí žádný PvE endgame obsah pro větší skupiny typu raidů, což může pro mnohé být zklamáním. Většina endgame obsahu se tak zdánlivě soustředí na boje v Cyrodiilu, který guildám nabízí možnosti zabrat jednotlivé pevnosti svým jménem.

Na hře se bohužel citelně podepisuje, že je zaměřená i na konzolový trh, a neexistuje zde tak mnoho věcí, na které je většinou potřeba myš a na které je hráč MMO zvyklý, a které se negativně podepsaly na uživatelském prostředí. Nejde se například přehrabovat v inventáři či schopnostech, když postava někam běží, nejde nastavit fronta věcí, které chcete vyrobit při craftingu, a celkově jakákoliv forma multitaskingu se nekoná. Samotná navigace v obrazovkách menu není příliš dobře popsaná, a například tlačítko pro přechod od Cyrodiilu je umístěno ne zrovna na očích. Další kus uživatelského prostředí padl na oltář odkazu na „mateřskou“ herní sérii, jako třeba absence minimapy, kterou nahrazuje klasický kompas, který ale není moc přehledný, a jak jsem zmínil, nelze otevřít mapu, když se někam běží. Dalšími problémy uživatelského prostředí jsou spíše takové věci, které hru nijak závažně nekomplikují, ale jsou dnes již považované za něco, co by měla mít každá hra. Jedná se například o absenci možnosti si prohlédnout, jak věc vypadá, než si jí člověk nasadí (a tím pádem se daná věc často stane „bound“), absenci časových údajů v chatu, nebo neustálé zobrazování videí s logem výrobců a použitých technologií při každém spuštění. Sice pro mnoho problémů s UI věcmi již existují addony, ale v recenzi jsem je odmítal využívat, v zájmu hodnocení hry „tak jak je“.

Hře se dále nevyhnula ani řada technických problémů. První nastal již při instalaci, která se spustila až na třetí pokus. Navíc používá poněkud nešťastný způsob výběru cílové složky, a není tak jasné, kam se hra přesně nainstaluje, plus zde možnost cestu napsat ručně, ale musí se vybrat ze seznamu, kde je nutné ručně vytvořit složku pro hru samotnou, jinak soubory a adresáře skončí všude možně. Po instalaci se několikrát také stalo, že se launcher odmítal spustit, nebo že se spustil a ihned zase zavřel. Během recenze se mi také několikrát stala nepříjemná věc, že ovládání kompletně zamrzlo, a nešlo rozdávat rány, což uprostřed boje vždy velice potěší. Navíc během recenze hra několikrát spadla do operačního systému, a po opětovném spuštění jsem zůstal zaseknutý na načítací obrazovce, než mi po 15 minutách došla trpělivost a hru jsem resetoval, což problém zdánlivě opravilo, alespoň do doby, než se po smrti objevila další načítací obrazovka.

Na závěr recenze se hodí udělat nějaké zhodnocení. Nebudu zde udělovat nějaký počet bodů či hvězdiček, protože to člověka nutí hře dávat nějaké srovnatelné skóre. The Elder Scrolls Online není vůbec špatná hra, pokud jste fanoušci této herní série, ale žádný revoluční mesiáš na poli MMORPG to není. Osobně si myslím, že hra s existujícím typem obsahu na čistě předplatitelském modelu dlouho nevydrží a brzy se dočká přechodu na Free 2 Play nebo na Freemium model. Ovšem to nemusí znamenat její konec a odchod na propadliště dějin, protože jak dokázalo SWTOR nebo LOTRO, přechod na Freemium model dovede hře značně prospět.

Plusy
– Pěkně zpracovaný svět
– Tvorba postavy
– PvP v Cyrodiilu
– Lockpicking minihra

Mínusy
– Mapy jsou obrovské, bez koně je přesun únavně dlouhý
– Nelze prohlížet věci před equipnutím
– Peti zbytečně zabírají místo v inventáři
– Konzolovité UI
– Technické problémy

Recenzi napsal Aries.

final

  1. Autor: Mathaius | Přidáno: 15.4.2014, 09:16

    Podle mě autor tohoto článku nikdy nehrál žádný díl TES a vyrostl na japonských manga sra…..

  2. Autor: Maladur | Přidáno: 15.4.2014, 09:21

    Díky za recenzi a tvůj pohled, ale:

    Mínusy
    – Mapy jsou obrovské, bez koně je přesun únavně dlouhý
    –>wayshrines? možnost portu na hráče – portování po wayshrines zdarma? koně jsem získal (našetřil si na něj) až na 35 lvl a používám jej jen na rozšířený inventář, žádný „únavně dlouhý přesun“ jsem nezaregistroval a do dnešního dne (level 43) jsem neutratil ani golda za portování

  3. Autor: Isharian | Přidáno: 15.4.2014, 09:39

    Neviem ako dlho resp. ci autor hral hru ale napisat ze na liste su len 4 schopnosti + ultimatka by snad nenapisal nikto kto mall postavu aspon nad lvl 20.

  4. Autor: VincentBlanquin | Přidáno: 15.4.2014, 09:52

    “ Při výběru schopností, které vylepšíte, ovšem není úplně ideální kombinovat různé kategorie, protože se snadno může stát, že vaše postava bude umět všechno, ale přitom nic. Vyplatí se tak vybrat si jeden styl boje a toho se držet.“

    opravdu to ten člověk hrál?

  5. Autor: Orinoco | Přidáno: 15.4.2014, 10:27

    Já si naopak cením jeho pohledu. Sám v úvodu říkal, že jde o jeho osobní pohled a ne vyváženou recenzi. Je právě zajímavé, jak hra může působit jinak pro každého hráče. Je jasné, že hru hrál, je jasné, že jde o většinového casual hráče a je dost dobře možné, že podobně hru vidí mnoho dalších lidí. Já za sebe bych raději než kritiku jeho recenze viděl recenzi od nějakého dalšího hráče. A za tuhle děkuji.

  6. Autor: Branislav | Přidáno: 15.4.2014, 11:03

    Recenzie svedcia o subjektivite. Co sa niekomu paci, nemusi sa pacit inemu a viceversa.
    Autor povazuje velke mapy za negativum. Pre mna je to pozitivum. Paci sa mi to. A obrovske plochy boli vzdy devizou TES. Kto ma rad TES, ma ho rad hlavne kvoli komplexnosti. Malymi mapami by hra stratila svoje caro.

  7. Autor: android | Přidáno: 15.4.2014, 11:16

    horko težko se dá udělat objektivní recenze, protože hra je tak nudná ,že to muže dlouhodobě vydržet hrát snad jen fanoušek TES ,který bude chyby přehlížet

  8. Autor: Karel | Přidáno: 15.4.2014, 11:30

    No nevim, hraju to asi stejne tak dlouho jako autor recenze (typicky casual hrac) a subjektivitu jeho recenze mu neberu, ale … Hral to autor vubec alespon par hodin „naplno“, nebo to mel „jen“ zapnute?
    1. Velikosti map, moznosti wayshrine (tedy teleport zdarma) a kone atd. zminoval uz nekdo nade mnou…Tedy popis velikosti sveta a nudnych dlouhych presunu je mimo misu. Trochu opravnene by se tato kritika mohla jevit v PvP mape, ale zde je rozlehlost spise zamer tvurcu hry. Mimochodem je mozno bezet a pritom mit otevrenou mapu……tedz alespon pri rovnem behu :P.
    2. Popis pridelovani skill pointu a spatny popis UI (4 ability + ultimatka) uz tu tez nekdo popsal. Ano na zacatku je vyhodne drzet se jedne linie, kam by clovek pridelil par pocatecnich skill bodu, ale od cca 20 lvl mam skill pointu, ze nevim co s nimi a zdarne je davam do bojovych skillu i craftingu a casem ani nebudu vedet kam je dat…..tedy variabilita vyvoje postavy je naopak obrovska.
    3. Crafting a nejake planky, ktere jsou zminene v recenzi? …mozna jen Provisioning, kde jsou potreba k nalezeni recepty, jinak autor evidentne na carfting ani nesah….mozna myslel racials motives? – ale to je uplne neco jineho…!!!
    4. Obchodovani a moznost byt v peti guildach … ano, obchodovani je zde reseno asi ne uplne stastne, ale staci tyden ve hre a mimo me „domovske“ guildy jsem clenem i ciste trade guild s 500 cleny a cile se obchoduje (proto je mozno byti clenem az 5 guild a nevim, co je na tom k nepochopeni). Invite do Trade guild mam kazdou chvili…..

    Nehodnotim subjektivni nazor autora recenze na hru, to je jeho vec a jeho pohled. Kdyz uz ale pisu nejakou recenzi, tak bych predpokladal, ze jsem hru opravdu hral a ne jen do ni nakouknul….Bohuzel tyto typy odflaknutych recenzi nikomu neprospeji.

  9. Autor: vincentblanquin | Přidáno: 15.4.2014, 11:40

    poslední dobou se tu každý den objeví na foru někdo kdo potřebuje pomoc, že má slabou postavu. a vyjde najevo že to je právě proto že se drží jedné class linie a jedné zbraně. takže opak je pravdou, od začátku levelujte víc linií, obtížnost hry to v pohodě umožnuje. na začátku hry ani nepotřebujete zbran, na zabíjení stačí právě class abilty

    • Autor: cipi | Přidáno: 15.4.2014, 12:35

      Dovolím si nesouhlasit. Když byla beta hrál jsem tím stylem že jsem pokaždé nasadil tu nejlepší zbraň s nej dmg kterou jsem našel.Takže chvíli s holí,pak chvíli s mečem,lukem,adt. Nakonec to dopadlo tak že jsem měl docela problémy. Jinak souhlasím s recenzentem že je to hra spíše zaměřená na TES single než na pole mmorpg. Už jen ten styl expení kdy za všechno co člověk dělá se svými spoluhráči,dungy,anchory,world bossíky,pvp je minimum expů takřka to vlastně ani člověk nezaznamená. Takže všechno je jen na solo questech. Navíc všechny questy kde byl potřeba sundat nějaký bossík,který ze začátku dělal trošku problémy než člověk zmapoval jak se pohybuje a co dělá se odehrávají v solo instancích,takže zase žádný duvod proč spolupracovat s ostatníma hráčema. Navíc jsem ani nepochopil proč ty anchory existujou,žádný exp,loot jsem taky ještě neviděl. U bossíků ve světě někdo z quildy psal že ani loot není ale jen se odemkne achiv a trocha expu.Takže důvod spolupracovat s ostatníma hráčema je jen Cyrodiil kde ze člověk bez zergu neobejde. A ano je to prostě klon WvWvW akorád tu a tam je dung a dayli questy. S recenzentovo mínusy nesouhlasím. Všude po mapě jsou shrinky a port mezi nima je zadáčo,kůň mi přijde dobrý akorád pro inv a do Cyrodiilu,jinak je to uplně v klidu.“Co bohužel značně zamrzí je, že hra často při boji zahlásí, že daná schopnost nepříteli nic neudělal, protože je moc silný. Bohužel se to děje i při boji s nepřítelem na stejné úrovni a i se schopností, která byla morphnutá.“Tahle věta mi dostala:-D Missnutí existovalo,existuje a snad bude existovat. Mě se to stává opravdu jen se silnějčíma mobama což je v pořádku. Hodě mi vadí absence search podle názvu v guild store.Tahle featurka je aplikovaná jen pouze když člověk chce prodat svuj předmět z jeho inventáře kde vím jaké mám věci,ale když něco hledám v aukci tak to tam není.To nevím na co vývojáři mysleli:-D A ten filtr co tam je absolutně nefunguje.Ale tohle si myslím upravíc a opraví časem. Nicméně jako aukce to na mě nepusobí,ale spíč jako výsměch a pomucka aby se tolik nespamovalo v chatu. Navíc poplatek kdy prodal pŕedmět za 1200 G a profit je 900 G. WTF 😀 Jinak hra jako taková se mi celkem líbí,Ale jsem spíš fanoušek mmorpg než vyloženě TES. Takže věrím že hru budou časem ladit spíš na mmo než na single kontent. Nakonec je to ještě batole a všechno se teprve bude vyvíjet.

  10. Autor: Aries | Přidáno: 15.4.2014, 12:32

    Jsem autor recenze, a zde je moje reakce na vase nazory
    1. Hru jsem hral nekolik dni, mel jsem level 15, a bohuzel me nejak extremne po herni strance neuchvatila. Chapu, ze tato recenze se mnoha zarytym fanouskum, kteri tu jsou, nelibi, protoze neni pozitivni, ale recenze je vzdy lehce subjektivni format.
    2. O Wayshirnes v recenzi mluvim, ze cestovani ulehcuji, ovsem musi se objevit, a nez se objevi, tak cesta po mape trva dlouho. Nerikam, ze to je na skodu, vim, ze TES hry maji obri mapy, ovsem zkratka mi pesi presun po nic prisel dost pomaly (a iritovalo me ze nemuzu delat nic jineho pri ceste jako v jinych hrach, protoze s otevrenym menu mi neslo zatacet). A tykalo se to taky PvP mapy, kde teleport nefunguje mezi vsemi pevnostmi.
    3. U abilit se omlouvam, na quickbaru je jich 5+Ultimate, nevim, proc jsem psal o ctyrech (plus jsem zjistil ze existuje dual wield co dava druhy quickbar, ale to je takove reseni nereseni). Ale primarni myslenka byla, ze kdyz mam max 5+1 abilitu na quickbaru, tak nema smysl umet vsechno, kdyz to nevyuziju, a ze je lepsi maximalizovat ty ability a passivy, co pouzivam, a ne strkat kazdy bod do ruznych abilit, a umet vsechny na levelu 1, misto abych jich umel 5 a mel je vylepsene (pokud nenastane onen otravny problem, ze plne vylepsena abilita nic nepriteli nedela)
    4. Planky v craftingu jsou mysleny racial motives, ale predpokladal jsem, ze existuji i nejake jine tvary armoru (napriklad ze Light nevypada vzdy jako roba carodeje, coz mi pri ikonach ze vsech motivu vzdy prislo a co me lehce stve, chci hrat templare jako kouzelnika, ale nechci nosit robu).

    BTW: TES hry jsem hral, ale nikdy jsem je nedohral, protoze me zkratka prestaly bavit, a mam radsi pribehy, ktere jsou vice linearni a navazuji na sebe nebo se nejak prolinaji. A na japonskych srac*ach jsem vazne nevyrostl (pokud nepocitame Pokemony, jako asi kazdy clovek, kteremu je dnes lehce pres 20), vyrostl jsem na Disneyho serialech jako Duck Tales/Chip n Dale 🙂

    • Autor: Fuxo | Přidáno: 15.4.2014, 15:25

      Dal si level 15 a mal si pocit, ze je cas napisat recenziu na hru? Obdivuhodne. Ale este obdivuhodnejsie je to, ze recenzia takeho „hraca“ je uverejnena na fan stranke hry.

  11. Autor: Scoob | Přidáno: 15.4.2014, 13:16

    Len by som sa rád vyjadril že quickbar 5+1 je hlavne o tom aby sa hráč naučil modifikovať a využívať kombináciu abilit a obratnosti a nemal by stáť pri mobovi a tlačiť tlačítka od jedna po sto .Tiež si myslím že 5 + 1 je málo a takých 8+1 by bolo lepšie ale je to aspoň výzva a možnosť na vytvorenenie vlastného štýlu boja.
    PS: Po osobnej skúsenosti nikdy mi mana a stamina nevydržala keď som používal ability ale šialený 🙂

  12. Autor: Kamikadze | Přidáno: 15.4.2014, 13:55

    Víš autore recenze, TES:O není takovej non-brain jako WoW takže u téhle hry se musí trochu přemýšlet a kombinovat ability. Takže máš 5 quickslotu + 5 na další zbrani. Chodíš sám tak si tam hodíš jeden heal, nějakou DoTku, nějakou abilitu s velkým dmg, atp. atp. Jdeš s partou, hodíš tam něco jiného, jdeš na bosse a zase jiná kombinace. Ta hra je o tom jak si to člověk poskládá a ne jak mu to tam nahází hra.
    Při cestování po mapě tě iritovalo že nemáš co dělat? A to že se po cestě válí tuna kytek, dvě tuny dřeva, sto padesát zamčených truhel a já nevím co ještě je podle mě celkem dost. Stačí jenom nechodit pořád po cestě. lokace jsou ve hře opravdu nádherné (Hraju za AD) a pravdu jsem se při cestování nenudil a s tím než dodju od Shriny ke Shrině tak udělám tři questy tak o tom ani nemluvím.

    Osobně si myslím že tato recenze „obyčejného“ hráče je SHIT a psal to někdo kdo měl jedno oko na televizi, v jedne ruce mobil a pak to splacal podle toho co viděl na youtube. Raději sem dejte něco od člověka co si prošel několik MMO stylem že se o ně opravdu zajímal a uměl by objektivně zkritizovat chyby a nedostatky a vynést hlavní klady hry a její přednosti.
    Domluvil jsem.

  13. Autor: Jakub | Přidáno: 15.4.2014, 16:36

    Souhlasím s Fuxo. Proč se takováto recenze vůbec zveřejňuje na fanstránky o.O, to už není ani vtipný jako ta recenze na doupe.cz

  14. Autor: Mesis | Přidáno: 15.4.2014, 16:43

    Nechci bejt rejpal ale příště by to chtělo recenzi trochu na úrovni aby se to dalo číst. Jediný co vidím je Wall of Text bez odstavců, to přímo kříčí NEČTI MĚ.

  15. Autor: Mesis | Přidáno: 15.4.2014, 16:46

    Mimochodem nemůžeš dělat recenzi na hru dokud neznáš všechny její prvky: Jak to vypadá na max lvlu, „bonusové skill linie“ jako Werewolf/Vampire a aspon znalost základů hry které ty očividně nemáš

  16. Autor: Fors | Přidáno: 15.4.2014, 17:33

    Tím padem je to teda pre-view a ne recenze. Hotovo.

    Je zvláštní jak každému dělá hra něco jiného. Já po technické stránce nezažil žádný problém. Jen bych rád větší rozhled, když jsem někde, kde by mohl být výhled na krajinu, tak vidím mlhu i na max. nastavený detaily.

    Plus možnost vyhledat si v guild store podle určitých výrazů. Ušetřilo by to mnoho času.

  17. Autor: Traxs | Přidáno: 15.4.2014, 17:42

    Jak může,někdo kdo hral hru par dni a je lvl 15 naspat hračská recenze.Moje slov napsal kamikadze,jen bych dodal ze neni co dělat při cestovani po mapě-ono bohužel to nejde vidět jak někde jinde to sviti a řika vem si mě a tady jsem

  18. Autor: Lukass | Přidáno: 15.4.2014, 18:42

    Sorry, ale recenze po patnácti levelech z padesáti? Po odehrání ani ne celý první velký lokace z pěti?
    Podle recenze mám dokonce pocit že hraju nějakej jinej release než ty.
    Mno co bych měl na srdci, to už s jedinou vyjímkou napsali ostatní: Když si stoupnu před nějaký dvou-a-víc-tunový monstrum, mám nebo nemám mít nárok na to abych ho mávnutim (ač) obouručáku poslal o deset metrů pryč?

  19. Autor: VincentBlanquin | Přidáno: 15.4.2014, 19:09

    a admin, takovej perfekcionista. a tahle recenze přes něj projde. fakt divný

  20. Autor: Gordias | Přidáno: 15.4.2014, 19:18

    Musím uznat, že recenze od někoho kdo dosáhl lvl 15 není rozhodně moc vypovídající a z textu je znát, že daný člověk toho moc neprošel a nezkusil. Někam na forum se to dát mohlo,ale na web?

  21. Autor: cipi | Přidáno: 15.4.2014, 21:10

    Trochu si myslím že tenhle článek je od autorů trošku joke na nás hlavně když už česká komunita i z řad autorů už mají max lvl + veteran ranky k tomu,ale asi se jim prostě recenze nechce psát:-D. Vy ostatní,proboha!!!! Ten člověk pouze napsal své dojmy a hodnotí prvních pár lvlu ve hře nic víc. Ani jeden z vás se k ničemu takovému neodhodlal aby napsal veřejně svuj názor takže nevim co ho hatujete! Já osobně si myslím že první lvly jsou hodně důležité aby si člověk udělal obrázek o hře a o tom jak to bude vypadat dále. První lvly jsou přece ta největší reklama,která rohoduje jestli budu platit a hrát dál nebo né.Já osobně si myslím že stejně se toho ve hře tolik na high kontentu nemění a celé to jede ve šlépějích prvních lvlů. Vy co máte max lvl napište co je ve hře dál jiného a co hra dál nabízí než na 15tém lvlu hmm:-) Krom toho že se člověk muže stát upírem a má dalších pár pasivek a aktivních navíc,to už víme.

  22. Autor: VincentBlanquin | Přidáno: 15.4.2014, 21:44

    proč se asi píšou recenze? pro lidi kteří si chtějí udělat obrázek o hře, která je zajímá. takže člověk vygooglí tuhle stránku a začte se do recenze kterou uvidí na uvodní stránce. ta recenze je jaká je, tak je holt potřeba se k tomu vyjádřit. není to proto někoho zhatovat

    • Autor: cipi | Přidáno: 16.4.2014, 01:46

      Jo ale pŕed tím natrefí ještě na tu z doupěte:-D

  23. Autor: Orffeus | Přidáno: 16.4.2014, 01:24

    Moc velký mapy 😀 zajímavej mínus u MMO 😀 pobavil 😀

  24. Autor: BronCZ | Přidáno: 16.4.2014, 11:09

    Pár mích přátel tESO hraje a všichni jsme se shodli ,že tato recenze a pár dalších jsou v celku dost velká kravina. Evidentně jde vidět ,že autor by se měl dál držet her typu World of Warcraft. Pokud hrál předešlé tituly a ty ho nebavili a hru nedohrál a má rád přímočaré akce ,tak nechápu co čeká od her the Elder Scrolls ,které jsou právě svým dokonale propracovaným světem a atmosférou tak úžasné. Koncept všech her tES spočívá právě na téměř neomezených možnostech vaší postavy a jejího vývoje a možnostech prozkoumávat svět (který je z mého pohledu opravdu povedený a v celku dost originální (především Morrowind)). Začínáte jako vězeň ,čili totální nula a je jen na vás co z vás bude za „Hrdinu“ nebo něco jiného.
    Když to ale zkrátím, tyto recenze jsou jak z mého ,tak z pohledu všech ostatních ,které znám ,většinou silně neobjektivní a kazí dobrou pověst tohoto nového titulu. Navíc jeden z mích přátel se na hru těšil ,ale když četl tyto recenze ,tak byl prý opravdu zklamaný. Ukázal jsem mu tedy na mém počítači jak je tomu ve skutečnosti a uznal ,že hra je na vzdory negativním recenzím opravdu skvělá.
    Tolik tedy k recenzím na tESO ,hra je pro mě a mé přátele skvělá a nikdo z nich nebyl ze hry zklamaný.
    Můj názor je ten ,že nejde o žádnou recenzi ,ale jen o negativní kritiku. Navíc mám z doslechu (takže nic potvrzeného) že „špatnou reklamu“ mají na svědomí právě lidi od hry World of Warcraft ,jejíž pozici krále MMORPG začalo tESO silně ohrožovat téměř hned po vydání.

    • Autor: cipi | Přidáno: 16.4.2014, 12:26

      Tak zas tak skvělá není a ničím se neliší od ostatních průměrných mmorpg. Rozhodně to není nějakej novej král kterej by nasadil novou laťku na tomto poli a trhal rekordy. Ale zatím mi baví a to je důležité:-D. Ale to mi bavili všechny nové mmorpg které vyšli ze začátku:-D.

  25. Autor: Celiu | Přidáno: 16.4.2014, 11:22

    Všem, co vyčítají recenzím neobjektivnost: recenze je ze své podstaty subjektivně zabarvený literární útvar.

    Co se konkrétně této recenze týká, je podle mě bezcenná. Stačí, když si představíte recenzi na knížku, kdy z padesáti stran kritik přečetl prvních pět. Profesionálně by se znemožnil.
    Nebo recenze na dvouhodinový film, ze kterého pisatel viděl prvních 20 minut.
    Jistě, obrázek si o něm udělat může, ale sesmolit na základě toho recenzi?!?

  26. Autor: Aries | Přidáno: 16.4.2014, 11:41

    Protoze se mi nejak nechce ukazat odkaz na primou odpoved na komentar, odpovim do noveho vsem, at diskuse proudi a proc si za svym nazorem stojim, i kdyz to zrejme nema smysl, protoze zaryty fanousek odmitne jakoukoliv kritiku.

    Odehral jsem 15 levelu, behem nichz me hra nezaujala tolik jako jine, ale behem kterych jsem vyzkousel jak PvE (solo i ve skupine) tak PvP. A nepredpokladam, ze by se herni styl nejak radikalne zmenil, krome otevreni nejakych dalsich abilit. Pri recenzi jsem hre venoval plnou pozornost.

    Kamikadze:
    Co myslis, ze jsem na quickbaru mel? Self-Heal, Zakladni kouzlo, Silne kouzlo, schopnost se zbrani a soultrap, pripadne jsem to obmenoval jak jsem potreboval nebo kdyz jsem chtel vyzkouset novou abilitu. Ovsem pointa zustava, ze kdyz jsem omezeny poctem abilit co muzu pouzivat, je podle meho presvedceni mit vylepsene ty ability co pouzivam na max, a ne mit na vyber z tuny slabych abilit…
    Ze pri cestovani po mape nejde nic delat je mysleno, jak uz jsem napsal, ze nejde nic delat v inventari, koukat na mapu kam jdu, a podobne, protoze pri otevrenem menu nejde zatacet. Jedna se o veci, na ktere je clovek zvykly z jinych MMO, a zde mi to chybelo.
    Co se kras map tyka, ohledne Aldmeru jsem slysel, ze maji lokace mnohem lepsi, osobne jsem hral za Ebonhearty, protoze tam hral i dalsi clen teto redakce. Ale vzhled sveta jako takovy jsem nekritizoval, dokonce pisu, ze vypada pekne.
    O MMO a RPG se zajimam a hraji je hodne dlouho. Ve WoW jsem stravil hodne let (skoncil jsem s WotLK, kde me nastvalo co si udelali s lore), v SWTOR jsem od zacatku, v dalsich hrach jsem taky stravil dost casu.

    Lukass:
    Nerikam, ze mas odhazovat 10ti tunove monstrum mecem. Predpokladam, ze narazis na ten kus, kde pisu, ze schopnost nic nedela (podle tvrzeni hry)? To me doopravdy nastvalo, ano, obzvlaste, kdyz jich mam omezeny pocet co jde pouzit. Jednalo se o morphnutou abilitu, cili clovek predpoklada, ze by mela alespon neco delat nepriteli, co je na stejnem levelu jako ja. Kdyby se jednao o nepritele co je 10 levelu nade mnou, tak ani neceknu, protoze to je jasne, ze to nebude mit moc efekt.

    Orffeus:
    Jak pisu v recenzi, to ze mapy jsou velke by ani az tak nevadilo, ale chozeni po nich mi prislo bez kone zdlouhave, protoze je neslo vyplnit nejakou „kontrolovaci“ cinnosti, napriklad procistovat inventar, cist si lore sekci, atd, proste veci, ktere ve vetsine jinych MMO her jsou na zabiti casu pri autorunu nekam. Kdyz chci prozkoumavat, tak to je samozrejme vec jina, protoze clovek kouka kolem sebe, ale kdyz chci z bodu A do bodu B, tak bezim na autorun a delam neco jineho.

    BronCZ:
    Nikde netvrdim, ze mam rad primocare akce, naopak jimi opovrhuji. Co jsem napsal je, ze mam radsi, kdyz se pribeh linearnejsi, nebo ze se jednotlive casti vice prolinaji, coz je jedna z veci, co mi u TES her chybi. Jednotlive pribehove linie jsou dost oddelene a moc na sebe nenavazuji. Stejne tak jsem nikde nenapsal, ze nemam rad vyvoj postavy, naopak. Ovsem musi ten vyvoj udalosti davat nejaky smysl, ne ze se nejdriv stanu arcimagem, osvobodim kralovstvi a pak se rozhodnu, ze bych se teda mohl zacit zabyvat tim, ze cely svet ohrozuji draci, kdyz jsem teda udajne ten vyvoleny co dovede pozirat jejich duse.

    Celiu:
    Zmeni se hra nejak zasadne po prvni tretine? Nic z toho co jsem videl me k tomu presvedceni nevedlo. To u knizek a filmu neplati. Jak jsem psal vyse, vyzkousel jsem vsechny tri styly hry (PvE solo+group, PvP). To, ze dostanu par veci navic nebo ze budu bojovat proti nejake pojmenovane potvore neni zasadni zmena herniho stylu. To je vyvoj pribehu, a ten jsem vicemene nekritizoval, krome par nelogicnosti, ktere jsou zrejme zpusobene tim, ze jde preskocit uvodni ostrov, ktery ten pribeh zacina.

  27. Autor: Celiu | Přidáno: 16.4.2014, 13:58

    Aries: Klidně si stůj na svém, já zase trvám na tom, že psát RECENZI na něco, z čeho jsem poznala jen zlomek, je přinejmenším podivné.

    Nazvi svůj článek jinak – např. „Dojmy z ESO po 15 levelech“ a neřeknu půl slova.

    Kdybych na VŠ tehdy napsala recenzi na novelu Anděl a začala ji slovy „přečetla jsem 15 stránek a nepřesvědčila mě“, tak bych zápočet nikdy nedostala.

    P.S.: Je opravdu komické, jak se někteří lidé v diskusích zaklínají větičkou „Za svým názorem si stojím“. Většinou to nejsou názory podložené fakty, ale jen subjektivní dojmy. Tvůj dojem ti nikdo nebere – děláš si ale „názor“ na základě dojmů a nikoliv faktů. Nenasbíral jsi dost dat, to prostě na 15. úrovni ani nešlo.
    Už jen to, jak jsi sám řekl, že tě hra nepřesvědčila, že by se po 1. třetině změnila, ukazuje na fakt, že ses podvědomě rozhodl už předem, aby tě nepřesvědčila.
    Příklad: Čekal jsi hru, ve které se během autorunu budeš přehrabovat v batohu (jako v jiných MMO), a tvé očekávání nebylo naplněno. Jsi zklamán, ale to není problém ESO, ale tvůj. Naopak já jsem nečekala, že se budu během cesty krajinou přehrabovat v batohu (nemám to ve zvyku), naopak jsem se těšila, že to bude jako v TES III: Morrowindu – být furt ve střehu a koukat se kolem sebe, jestli náhodou nezahlédnu něco zajímavého. Mé očekávání bylo naplněno.
    Že nenastane zásadní změna herního stylu? Já jsem u DK stihla vyzkoušet v podstatě 2 a to jsem na 13. úrovni.

    Naučme se u sebe rozeznávat moment zklamaného očekávání a nebudeme se v životě tolik trápit. No a taky nazývejme věci pravými jmény – Ariesův článek NENÍ recenzí, i když to stojí v nadpisu a i když si Aries za svým názorem bude stát třeba na hlavě a u toho žonglovat.

  28. Autor: Celiu | Přidáno: 16.4.2014, 14:02

    P.S.: Nevím, kdo článek pojmenovával, třeba to nebyl autor, ale admin. Tímto dotyčného řádám, aby si na podobné boty dal příště pozor.

  29. Autor: Aries | Přidáno: 16.4.2014, 15:04

    Celiu:
    Vzdyt to tvrdim na konci, TESO je vyborna TES hra, ale na poli MMO to podle me zadnou velkou diru nebo revoluci neudela, jak si od toho vsichni pred vydanim slibovali na snad kazdem MMO foru (stejna vec se tvrdi o Wildstaru).

    Zmenou herniho stylu myslim, jestli se nejak zasadne zmeni to, co ve hre delam. Coz jsem podle sveho hrani a hernich videi jinych neshledal (ano, podival jsem se, co o hre tvrdi ostatni, nez jsem to sepsal, protoze jsem si uvedomoval, ze je toho ve hre vic nez je mozne behem nejakeho rozumneho casu projit). To ze dostanu nove ability je neco jineho, nez jsem myslel, jedna se o zmenu rotace, coz ale ovlivnuje jenom to ,co ve hre delas.

    Uz jsem to psal, recenze na MMO s obsahem na alespon 100 hodin hry (coz je takovy skromny odhad, kolik muze trvat max level bez nejakeho power levelovani, a ktery jsem si totalne vymyslel) je neco jineho nez recenze na film co trva 3 hodiny nebo knizku, co je prectena za 10 hodin. Obecne povazuji zanr recenze za neco, co se na MMO nehodi, protoze je to neustale vyvijejici se vec.

    Hra me nezklamala, kdyz pominu technicke problemy (nekonecna loading screen), rekl jsem o ni nekolik peknych veci (potesily pekne mapy a PvP je zabava), ale zkratka to neni hra, ktere bych mesicne platil. Tesim se na recenze od dalsich lidi, co o tom budou moci rict.

  30. Autor: Moneta | Přidáno: 16.4.2014, 15:09

    Jak vidím tak se tady ohání singplayer hráči singlplayer hrou (Morrowind) a brání TES serii. Nechápou že tady jde o MMO a Teso je průměrně udělané MMO.

  31. Autor: Lukass | Přidáno: 16.4.2014, 15:30

    Aries: musel bys tedy doupřesnit kdy ti to co přesně zahlásilo. Dál mě napadaj ještě situace kdy na kostlivcích nejde aplikovat krvácení apod. 😉

  32. Autor: android | Přidáno: 16.4.2014, 23:25

    Aries ,proč se nima hádáš 🙂 jak sám píšeš : zaryty fanousek odmitne jakoukoliv kritiku.
    Na druhou stranu ty jsi o to,abys od fanoušků dostal po čumáku doslova říkaš .
    Tipuji že ty jsi fanoušek sw:tor a zaroven i admin http://www.sw-tor.cz/.
    Jak by jsi se koukal na recenzi sw:tor po odehraní pár hodin a dosažení 15teho lvlu?

  33. Autor: cipi | Přidáno: 16.4.2014, 23:29

    Je zajímaví že když se píšou officiálně první dojmy z bety tak to nikoho nenadchne a to se jedná o neudělanou hru:-D. Ale pŕiznej me si to všichni ESO prostě do světa díru neudělá a už vubec né s poplatkama,tak dobrá ta hra zase není.

  34. Autor: Aries | Přidáno: 19.4.2014, 08:38

    Lukass: Hodilo mi to hlasku na styl „The enemy is too powerful for that effect“ pri aplikovani Reflective Light (morphnuta Sun Fire z Dawn Wrath stromu u Templare) pri hazeni na bosse u Ebonheartu (jeden z tech Son of Strife). Druha ohniva koule (bez morphu, Solar Flare) fungovala, cili to asi odolnost na ohen nebyla. A jak jsem psal, levelove jsem byl stejne jako boss a ostatni ability a mlaceni oborucakem na nej fungovalo…

    Android: Ano, jsem admin SW-TOR.cz, a na recenze SWTORu po 15 levelech se co si pamatuju dalo koukat docela dobre, protoze levelovani bylo a je jedna z nejlepsich casti hry. Problemy nastaly pro lidi, co hrou propalili za nerealne kratkou dobu na max level a zacali si stezovat, ze hra nema tolik raidu jako WoWko po 8 letech existence. Ovsem pri hrani TESO jsem se hodne snazil, aby moje osobni pocity nejak text neovlivnily, pouze jsem poukazal na veci, co osobne povazuji za problematicke. Ale nutno priznat, ze jsem od toho cekal vic, podle toho jak vsichni vsude hlasili, ze to bude smrt vsech ostatnich MMO…

  35. Autor: Joena | Přidáno: 19.4.2014, 09:11

    Nechci hanět ani chválit recenzi. Po stránce PVE mi hra připadá v pohodě, přátelská a takový lehký nadprůměr. Pro mě je však nejdůležitější PVP. Zatím nejlepší PVP hra, kterou jsem kdy hrál, byl Warhammer on-line, a přestože se platil, měl spustu chyb a bugů a padajících serverů, vydrželi jsem u něho skoro 4 roky. Pak jsme zkoušeli všelicos od SWTOR přes Guild2, ale všude bylo PVP na nic. Zatím jsem byl v Cyrodiilu jenom dvakrát v organizované bandě, ale možnosti této zóny se hodně blíží právě rvr ve Warhammeru, v něčem je vychytanější a v něčem trochu složitější, ale až se budu v PVP pohybovat denně, a pochopím veškerou mechaniku dobývání a obrany zón, abych nemusel válčit se systémem, určitě to „složitější“ odpadne. A myslím, že tohle je právě to, co mi víc jak rok chybělo.
    Ono rozdíl mezi PVE a PVP je asi jako hrát šachy proti počítači a hrát šachy proti normálně inteligentnímu člověku. A to si myslím je to, co dokáže udržet lidi u on-line hry.

  36. Autor: Celiu | Přidáno: 19.4.2014, 19:04

    Aries: Ta hláška „The enemy is too powerful for that effect“ znamená, že bojuješ s mobem , který je imunní na crowd control – např. knockback, knockdown apod. Vzhledem k jiným MMORPG to není zas tak neobvyklá vlastnost elity („bosse“).

  37. Autor: Aries | Přidáno: 22.4.2014, 09:19

    Celiu: Vidis, ze to je CC imunita me nenapadlo, protoze mu to skoro vubec nic neudelalo v oblasti damage, zatimco na ostatni moby to davalo docela dost ranu…

  38. Autor: Pitrs | Přidáno: 5.5.2014, 17:19

    Pěkně napsaná recenze, hlavně na to, že je to po „pár dnech“ hraní. Ne každej má čas sedět u toho 16 hodin denně a zjistit úplně vše. Jsou to první dojmy, které jsou subjektivně psané hráčem a nejsou napsané po odehrání 2 dnů betatestu hry, jako jiné recenze (třeba na doupěti). Časem by autor určitě více „nadával“ na některé nevýhody, které zmínil jen okrajově (ovládnutí mapy jednou aliancí v Cyrodillu, totální zerg a OP některých skillů), chybějící end-game (3 instance na VR lvl 1-5 s velmi průměrnými dropy jen pro VR5 jsou podle mě odfláknuté jako prase), nevhodně zvolené pojetí hraní v guildách, nevýhody channelování po některých questech, co se groupování s ostatními během questování týče, chybějící RP herní vsuvky (housing, kadeřnictví, takové to zerg pojetí dungů apod.), bugy, lagy na EU serverech, špatná komunikace Zenimaxu vzhledem ke svým zákazníkům, trapně zvolené craftění setů vs. dropy.. atd. atd. atd. Časem se člověk začne trošku nudit a zjistí, že je to nedodělek, kterej vyšel příliš brzo s tím, že ve stínu Bethesdy se prodá dost kousků na to, aby hru doělali. A věnování se PvP(spíše z nudy), poté, co se mírně řečeno zvrhlo, ne-li posralo, je taky ztráta času – jo, v prime-time se tam něco dějě, jinak 16 hodin denně mimo hlavní herní čas je to pojetí „Nás je tu 40, vás 5, tak si vyližte víte co …“. Takže za mne autorovi plus, Zenimaxu spíše minus. Ale na rozjezd to bylo docela zábavné(v porovnání se Skyrim, Oblivion apod.) a zajímavé single hraní s rozšířením „naťukávajícím“ MMO. Hra byla dle mého názoru releasnutá předčasně a spousty věcí budou dodělávány v dalších udatech, které budou mít hodně podobné tomu, co v jiných MMO jsou placená rozšíření her.

  39. Autor: Bucifal | Přidáno: 18.5.2014, 23:28

    Aries: Ty tvrdíš, že lvlování v SW:TOR je zábava? No pfuj. Tak stereotypní questění sem nezažil hooodně dlouho (hrál jsem od prvního dne oficialního spuštění prakticky doteď). To questění bylo nejhorší a poslední lvly ubíjející, že sem potom sw tor od 40 lvlu na tři měsíe přestal hrát (ano, TAK zábavné to je dělat ty samé úkoly, kdy body za temnou či světlou stranu síly jsou prakticky o ničem, když to vliv má jen na věc typu nechám ho na živu/zabiju ho a to pořád dokola).

    SW:TOR je mnohonásobně tuctovější a odfláklejší než Elder Scrolls Online se strašným enginem s lineárními mapy, jak u tunelovitých FPS her.
    Kdybych měl hodnotit SW:TOR já po tak dlouhé době, tak mu dávám MAX 5/10

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Jak mít vlastní obrázek u komentářů

Zaregistrujte se na stránkách Gravatar.com, připojte si k účtu e-mail, který používáte na MMOzone.cz a nastavte si libovolný obrázek.

Snažte se v komentářích držet tématu, na rozsáhlejší diskuse je vhodnější naše fórum

Page 1 of 0