První krůčky ve (ne)známém světě #2

Autor: Raven | Přidáno: 30.4.2014 Kategorie Článek

Máme tu pokračování v krátkém sledu po sobě, resp. po týdnu. Původně jsem si říkal, že budu vyprávět o prožitcích z postupu na dvacátý level postavy. Minulý článek jsem psal, když jsem byl na cca 10 – 12tce. Nic moc a kolik dojmů jsem si odnesl. No a momentálně jsem pocitů naprosto plný a pro upřesnění, úroveň postavy se v době psaní tohoto článků zastavila těsně přes osmnáct(jak příhodné).


 

A o čem to dneska bude? O pocitech, o klidu, pohodě a objevování. TESO má jednu úžasnou vlastnost, která mě teda zatím neuvěřitelně baví. Je to onlajnovka, ale vlastně bych řekl má s tou původní hrou společného více, než by se mohlo na první pohled zdát. Zároveň si drží trochu odstup, ale rozhodně mi to nepřijde ve smyslu, aby se z toho ideálně nažrali všichni. Mám trochu pocit, že nad fungováním světa tady někdo setsakramentsky přemýšlel.

Redgaurd heavy armor

Podívejme se třeba na exploraci světa. Mapa Stonefalls, na které jsem trávil svůj prozatimní čas nabízí obrovskou rozmanitost a to jak prostředí, tak událostí čekajících na to, až je objevíte. Neměl jsem pocit nekonečných toulek světem, kde bych se už začínal modlit za to, až si vydělám na prvního oře. Ani nenastal ten pocit, sakra, jak to vypadá jinde. Prostě pohodička, obcházení každého kamenu, prohledávání všech domů, zákoutí světa plného skrytých pokladů a tajemných jeskyní. Klíčovým prvkem zábavy přitom zatím není pouze tato pestrost, ale i odměna za její objevování. Přitom odměna nemusí nutně znamenat další zlaťáky nebo další z řady nepotřebných nárameníků. Člověka potěší i nově získaný achievement či další rozšíření obzorů v rámci světa jako takového.

Proto se pro mě tempo hry nezměnilo, dokonce bych řekl, že zvolnilo. Až jsem si říkal, že i cca těch 100 questů, které oblast nabízí je dost málo. Chtěl jsem víc, bylo mi líto opouštět Stonefalls a tak jsem si ještě tak chodil krajem, hledal runy a pomáhal ostatním dobroduhům. Tak jako tak mě mé toulky nakonec zavedli do prvních dvou dungeonů a opět jsem byl překvapen, že tvůrci alespoň ze začátku nenechali nic náhodě.

Příběh kam se podíváš

Musím říct, že jsem se bál neustáleho odklikávání kvant textů vedoucích k jedinému. Přines dvacet krysích ocásků a zachráníš tím minimálně půl světa. Pravdou je, že tento systém se snaží každá onlinovka více či méně eliminovat, popř. lehce obměňovat. Tady se samozřejmě tu a tam také takový úkol objeví. Přesto to není nuda. To příjemné napětí, když někomu takto pomůžete a za patnáct dalších questů se díky tomu napojíte dále… paráda. Svět prostě žije, reaguje na vaše rozhodnutí, která tu mimochodem musíte dělat, a která se skutečně promítnout do hry. Např. rozhodnout se komu pomoci a koho nechat na pospas nájezdu nepřátel… řekl bych si ok, tak přijdu sem a pak se tam zajedu podívat. Dovzím se určitě, že po heroickém boji padli nejlepší válečníci, ale vše se povedlo. No, tak jsem přijel na inspekci a jediné, co mě přivítalo, byl puch a smrad virtuálních mrtvol posetých po zemi. Žádní přeživší, mrtvo, deprese. Přiznám se, že mě hodně zamrazilo.

Vůbec celkové nastavení je příemné. Rozhovory jsou skutečně kraťoučké a tak neotravují. Baví mě třeba obcházet osady i města a zkoušet si promluvit s každým obyvatelem, nikdy nevíte, co se dozvíte a je to docela legrace. Někdy dokonce vyzjistíte čirou náhodou nějaký klep, díky kterému si na ostatní postavy uděláte trochu jiný názor a dopředu tušíte nějakou habaďůru. Vyplatí se číst knížky i lejstra, minimálně ty spojené s příběhem. Jen si říkám, že je velká škoda, že ne všechny knihy, resp. jejich obsah, se ukládají do nějakého archivu pro čtení příště. (Na druhou stranu si říkám, že všechno to asi stejně najdu někde na netu)

Dungeony

Ale zpátky do kobek. I ony perfektně dotvářejí pocit uvěřitelného fantasy světa. Samozřejmě tomu nahrává i komplexnost samotné myšlenky několika vrstev různých dimenzí (chápu-li to trochu správně). V každé z těchto říší někdo vládne, takže variabilita je velká, problémy různé. Někdy pomáháte mluvícím vranám, jindy tajnůstkářské organizaci, která nemá na to zbavit se ani goblinů a ani pavoukojdů a jiným přerostlým zvířatům. Trochu mě tak jen mrzela určitá nevyladěnost. Nikoliv chybovost, ale určité vizuální efekty (prach plný odlesků, jak to pojmenovat??), na stoprocent otřásá mým roztékajícím se notebookem.

Další věc, která mi lehce vadí a do budoucna určitě bude problémová – to jest tvoření party. Pokud jsem minule říkal, že jde kolikrát o taktiku boje, tak ano. Je to pravda a stále věřím, že velmi dobře sehraná banda je schopná v ne úplně tom klasickém složení zlikvidovat sebesilnějšího protivníka. V náhodně generovaných partách to ale nejde. Klasický mix – 2x pořádná damage, 1x healer a 1x tank prostě funguje, ale najít takové hráče je trochu oříšek. Navíc se mi zdá, že hráči mnohem více hledají ostatní skrze interakci s chatem, nežli v group finderu. Na druhou stranu je třeba říct, že každá postava od lvl 15 může mít dva sety zbraní, čili de facto i dvě různá zaměření a je také pravda, že takto se nakonec ten dungeon povede zdolat. Proto tam člověka baví chodit i na po xté s novou partou a opět ladit ladit a ladit optimální nastavení kouzel a zbraní.

O předmětech a prodávání

Co mi ale začíná tak trochu chybět, je obchod. Je mi sice jasné, že na vyšších úrovních se asi obchoduje lépe, ale na nižších, kde nouze o velmi dobré předměty opradu je, nemáte téměř šanci cokoliv udat. Paradoxně tak funguje obchod směný, který se mi osvědčil právě v dungeonech, kde ne vždy každému vypadne to, co zrovna chce, co potřebuje. Dávačka kusů výbavy, protože jediné, co z toho vy budete mít je dvacka od vendora, se vyplatí minimálně pocitově. Nepotkal jsem hráče, který by se choval jako magor, alespoň zatím a všichni na tuto moji hru okamžitě přistoupili.

Docela bych si do budoucna dovedl představit guildovní prodejce, skoro jako profesi, nebo možnost pronajmutí stánků, či dokonce celých náměstí, kde prostě dominantní hráčská komunita bude ostatním umoňovat za poplatek pohodlnou směnu, či sama dodávat své výrobky ostatním. Ostatně celá hra mi přijde zatím natolik otevřená a plna míst, kde by něco takového šlo v klidu udělat, že by byla škoda něco takového do TESO po čase nepřidat.

Co by se ale řešit mělo aktuálně, je spam. Nechápu, proč vývojáři drsně nabanánují neustálé spamery chatu a interního mailového systému ohledně výhodných nabídek směny za skutečné peníze. Tohle opravdu nesnáším a tento nešvar mě každý den dokáže ropálit doběla. Skoro se mi chce napsat, že tyhle věci každého jen otravují, ale po zkušenostech z jiných her moc dobře vím, jak je důležitý, aby ta sociální sféra hry – tzn. kooperace hráčů – fungovala pokud možno perfektně. Bez chyb, bez těchto nesmyslů.

Takže už není vše bez šrámů, ovšem nálada je paradoxně lepší. Se světem jsem se sžil, cítím, že tam mám své místo, že tam patřím. Doufám, že tempo, tedy pomalé, ale o to hutnější, zůstane. Pevně věřím, že příběhové linky se nebudou zkracovat a že první velká oblast nebylo takové pozlátko před zrychlujícím se (a počtem questů zkracujícím se) tempem hry.

A o čem příště? Jak to tak vypadá, začalo mě hodně bavit PvE, i když Cyrodil mě stále láká. Přesto mám pocit, že příběh a to jakým způsobem je prezentovaný, mě u hry momentálně udrží spolehlivěji. Takže příště snad už bude povídání o tom, jak jsem se mermomocí vyškrábal na level 30, tak se nechte překvapit, sám jsem zvědav.

– napsal Honza Bors

final

  1. Autor: Jeimy | Přidáno: 30.4.2014, 09:17

    Moc pekne, diky.
    /***SPOILER – k tym knizkam: na konci questu za gildu magov dostanes na vyber viac moznosti, jedna z nich je aj o tom, ze budes mat in-game dostupne vsetky knihy, co si precital ***SPOILER/

  2. Autor: Carovney | Přidáno: 1.5.2014, 06:13

    Moc pekny cteni. Aspon sem se trochu uklidnil pote, co sem vstal v sest rano a zjistil, ze je server oflajn…

    • Autor: meondin | Přidáno: 1.5.2014, 08:44

      nevis prosimte do kdy bude offline?

  3. Autor: meondin | Přidáno: 1.5.2014, 08:28

    jj, fakt se to hezky cte…budes se venovat i tomu co se v blizke dobe chysta? atd? diky moc

  4. Autor: Honza Bors | Přidáno: 1.5.2014, 11:51

    Zatím se budu věnovat tomu co je 🙂

  5. Autor: Demon | Přidáno: 3.5.2014, 14:27

    Nejakej seznam CZ guild je? Máme jednu o 10 lidech

    • Autor: Gavriil | Přidáno: 5.5.2014, 12:41

      Ahoj, nechci zde spamovat, jen ti jednu navrhnu: http://elderscrolls-online.sk/ Ostatním se omlouvám … 😉

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Jak mít vlastní obrázek u komentářů

Zaregistrujte se na stránkách Gravatar.com, připojte si k účtu e-mail, který používáte na MMOzone.cz a nastavte si libovolný obrázek.

Snažte se v komentářích držet tématu, na rozsáhlejší diskuse je vhodnější naše fórum

Page 1 of 0